Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,160 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Využití sociální sítě Facebook jako didaktického prostředku ve výuce
Kaiserová, Martina ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je představení sociální sítě Facebook ve výchovně-vzdělávacím procesu s uvedením konkrétních postupů ve výuce předmětu Informační a komunikační technologie. V teoretické části jsou definovány pojmy jako didaktika odborných předmětů, výchovně-vzdělávací cíle, formy a metody výuky, dále pak historie a typy sociálních sítí s důrazem na sociální síť Facebook. Praktická část práce je rozdělena na dílčí části, v úvodu jsou vytvořeny konkrétní postupy pro využití sociální sítě Facebook v předmětu Informační a komunikační technologie. V další části pak bylo provedeno dotazníkového šetření u žáků střední odborné školy, které zjišťovalo jejich spokojenost s používáním Facebooku ve výuce a individuální rozhovor zjišťující názory pedagogů, jaký oni zaujímají postoj k využívání Facebooku při výuce. Na základě získaných poznatků jsou doporučeny dílčí změny, které by měly vést k tomu, aby používání Facebooku pomohlo k lepšímu dosažení výchovně-vzdělávacích cílů.

Analýza vzdělávacího systému konkrétního podniku společného stravování
Tuhý, Michal ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza vzdělávacího systému konkrétního podniku společného stravování se ve své praktické části zabývá vymezením základních pojmů a témat na podkladě studia odborné literatury. Jedná se především o oblast lidských zdrojů a jejich řízení, vzdělávání dospělých a jejich výchovy a o téma podnikového vzdělávání. Praktická část charakterizuje podnik, kterého se analýza týká, popisuje jeho vzdělávací systém, zabývá se stručnými charakteristikami respondentů průzkumu. Popisuje rovněž metody a postupy průzkumného šetření. Získaná data jsou pak v praktické části vyhodnocena a interpretována, na jejich základě je sestavena SWOT analýza příležitostí a hrozeb vzdělávacího systému uvnitř firmy a jsou podány návrhy na jeho zefektivnění.

Srovnání odborného vzdělávání v oborech cestovního ruchu v České republice a Ruské federaci
Novitskaya, Alina ; Bakos, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělání v oblasti cestovního ruchu, především problematikou existence odborných středních a vysokých škol v České republice a Ruské federaci. V jednotlivých kapitolách se čtenářům představuje podrobná analýza struktury vzdělání v oblasti cestovního ruchu v obou zemích a statistické údaje z této oblasti. Zajímavá je kapitola o nabízených programech v oblasti vzdělávání v cestovním ruchu v Evropské unii, o finanční podpoře plynoucí ze strukturálních fondů Evropské unie. Nedílnou součástí práce je vlastní výzkum a provedení srovnávací analýzy mezi vzděláváním v České republice a Ruské federaci.

Analýza procesu praxe moderní veřejné diplomacie
Pflimpfl, Ladislav ; Kučera, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kuděla, Jiří (oponent) ; Lehmannová, Zuzana (oponent)
Výzkum v rámci disertační práce je věnován analýze vnitřního fungování praxe moderní veřejné diplomacie v systému mezinárodní vztahů a zahraniční politiky a rozboru nástrojů a dopadů kampaní veřejné diplomacie na její cílové skupiny. V hledání vztahu mechanizmu působení a dopadu veřejné diplomacie se text věnuje Přesahům a kontextu prezentace státu v zahraničí i nad běžný rámec diskurzu v oblasti mezinárodních vztahů a diplomacie. Analýzou těchto vazeb (obchod a investice, cestovní ruch, vzdělávání, kultura a společnost), srovnáním vybraných kampaní a současné mezinárodní praxe disertace ukazuje mj. metody a limity objektivního sledování efektivity této činnosti a dokládá potřebu spolupráce veřejného a soukromého sektoru v této oblasti. Ve spojení teoretického výzkumu oblasti veřejné diplomacie s analýzou její praxe a v obohacení stávajícího diskurzu o tyto vztahy a souvislosti nachází disertace naplnění svého zadání a motivace k výzkumu. Text uvádí kontext tématu, popisující prostředí, v němž veřejná diplomacie 21. stol. působí. Tato širší optika uvádí nazírání na veřejnou diplomacii jako na pole pro společné působení veřejného a soukromého sektoru. Disertační práce s užitím interdisciplinárního přístupu a kombinované metodologie analyzuje a popisuje obsahovou strukturu a ideová východiska prezentace státu...

Současné možnosti využití informačních technologií ve škole
Okosy, Patrik ; Tvrzová, Ivana (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vybranými možnostmi využití prodstředků informačních a komunikačních technologií v edukačním procesu a možnostech podpory při výuce v jednotlivých oblastech či vyučovaných předmětech. V úvodu shrnuje z širšího pohledu současné poznatky z integrace informačních komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a poukazuje na dynamické změny, které rozvoj ICT přináší do oblasti výuky jednotlivých předmětů. Těmto dynamickým změnám je třeba přizpůsobit také obsahovou a metodickou náplň jejich studia. Dále shrnuje současné ICT vybavení jednotlivých stupňů škol a nastiňuje krátký výhled do budoucna. Teoretické poznatky a principy jsou zde základem pro podněty a návrhy ke změně přístupu výuky v souvislosti s inovovaným přístupem ke vzdělávání. Nový pohled k možnostem využití prostředků ICT znázorňuje širokou škálu jednotlivých znalostí, dovedností, kompetencí, které díky využití prostředků ICT v jednotlivých předmětech nebo oblastech získá jak vzdělávající, tak vzdělávaný. Umožňuje také vytváření jiných podmínek a prostředí, které je mnohem přínosnější a podnětnější než dosud používaný styl výuky.

Německé střední školy v Brně v letech 1918-1945
Rausová, Markéta ; Valenta, Josef (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Práce uvádí přehled německého středního školství v Brně v průběhu let 1918 - 1945. Mezi střední školy pro účel této práce spadají také učitelské ústavy a průmyslové a obchodní školy. Cílem je podat konkrétní obraz německého středního školství v Brně v uvedeném období v kontextu celkové školské legislativy. Samotné analýze brněnských škol předchází stručný úvod do středoškolského systému ČSR a problematiky německého středního školství v ČSR. Práce posuzuje brněnské školy z různých hledisek (počet žáků, podíl dívek na celkovém počtu žáků, vyznání a mateřský jazyk žáků, otázka financí a školného, klasifikace...) a pokouší se nastínit jejich historii a vzájemné vztahy. Výchozím materiálem jsou zejména německy psané prameny (výroční zprávy, jubilejní památníky, hlavní a třídní katalogy, kroniky) a dobová literatura týkající se středního školství (převážně od R. Neuhöfera). Text může sloužit jako podklad pro další srovnávací práce (s českými středními školami v Brně, s německými středními školami v Praze apod.)

Vliv hraní počítačových her na rozvoj žáka
Pospíšilová, Lenka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu hraní počítačových her na žáka. Je rozdělena na teoretickou část a na část výzkumnou. Teoretická část koumá historický vývoj technologií a principů systémů her v závislosti na technickém pokroku. Poukazuje na psychologické, sociální a biologické dopady dlouhodobého intenzivního hraní počítačových her a pozitivní i negativní dopady této činnosti. Rozebírá patologické jevy, které definují nadměrnost hraní jako závislost, a popisuje prostředí internetu a specifickou komunikaci, kteráje pro dané prostředí typická. Upozorňuje na důležitost počítače pro vzdělávání a formování osobnosti. Výzkumná část je založena na zpracování vlastního výzkumu, který zkoumá osobnost na základě standardizovaného dotazníku JEPI a dotazníku vlastní konstrukce. Hledá odpovědi na otázky týkající se typologie osobnosti žáka, jeho rodinného zázemí, vzdělání, vztahů a uplatnění dovedností získaných při hraní počítačových her a negativních dopadů jejich nadměrného hraní.

Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií
GRÚZ, Michael
Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.

Malostranské reálné gymnázium v letech 1865-1891
Veselá, Jana ; Randák, Jan (oponent) ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce)
Mohlo by se zdát, že se školská témata v historii vyčerpávají dějinami institucí, biografickými portréty významných učitelů anebo popisy každodenního života školy. Nabízejí však mnohem víc. Školy nejsou jen místem výchovy a vzdělání, jsou otevřenými komunikačními prostory, které mohou být vsazeny do rámců státních, národních, lokálních či osobních. Soudobé pedagogické úvahy se dají komparovat s jejich využití k jiným než pedagogickým cílům, tedy například socializačním, národnostním, individuálním atd. Tématem mé práce je život obecního malostranského reálného gymnázia v letech 1865-1891. Na příkladu nově založené střední školy budu zkoumat základní mechanismy a principy fungování českého národního školství v poslední třetině 19. století, především iniciační roli samospráv při zakládání nových škol, jejich správu a financování a následnou dlouholetou snahu reálné gymnázium převést do správy státu. Zajímat mě bude také každodenní život školy, zejména její slavnosti, a život studentů. N ebudu psát o osobním životě ředitelů školy, odborných publikacích členů profesorského sboru, politických kariérách absolventů, nebudu vypočítávat jednotlivé ministry školství, dělat tabulky s nic neříkajícími daty a ze stejných důvodů se nebudu zmiňovat o starém německém školníkovi, kterému se žáci smáli, protože šlo o projev...

Výchova a vzdělávání židovských žen v Praze
Kotková, Anna ; Sochorová, Ludmila (oponent) ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce)
V průběhu práce jsme docházeli k dílčím závěrům, jimiž jsme ukončili většinu výše uvedených kapitol. Shrňme tedy nyní celkově několik tezí, jež z této diplomové práce vyplynuly. Snažili jsme se o maximálně nestereotypní přístup, i když je jasné, že každý badatel do své práce vnáší své hodnotové žebříčky a zkušenosti, ovlivněné mj. dobou, ve které žije, a již to ovlivňuje jeho postupy. Doufejme, že se nám podařilo ukázat, že i výchova a vzdělávání nábožensko -etnicko - genderové menšiny byly (pouze) součástí zásadních struktur, které prostupovaly celou společnost, dobu a její myšlení. Došli jsme k závěru, že charakteristika této menšiny by měla být vnímána jako specifická pouze jako jedna z mnoha v kontextu celkových (národně - budovatelských, sociálních a jiných) procesů v prvorepublikovém Československu. Tuto tezi podporuje mnoho nalezených podobností s majoritní společností, a to jak na obecnějších úrovních diskurzů, myšlenkových a hodnotových systémů, tak na nižší úrovni ve formě konkrétního materiálního naplnění těchto systémů, například životního stylu, výběru vzdělávacích institucí a podobně. Naší snahou není smazat a bagatelizovat jakékoli odlišnosti, ale spíše ukázat, že ve celkovém kontextu hrály mnohem menší roli, než by se mohlo na první pohled zdát.