Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Experimentální ověření prioritizace zvířecích stimulů u člověka
Kočková-Amortová, Eliška ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Hocko Fajnerová, Iveta (oponent)
Kočkovité šelmy byly v některých předchozích studiích hodnoceny jako jedna z nejkrásnějších skupin savců, která ale respondentům přišla zároveň nebezpečná. Jiné práce naznačují, že kočkovité šelmy mohou patřit mezi nebezpečná zvířata, která jsou člověkem prioritizována ve smyslu rychlejší neurální odpovědi a přednostního zpracování vizuální informace. Tato práce testuje prioritizaci potenciálně nebezpečných zvířat mezi sebou navzájem a zároveň se snaží odhalit faktory, které mají vliv na pozitivní hodnocení kočkovitých šelem. Bylo zjištěno, že kočkovité šelmy jsou i v rámci potenciálně nebezpečných zvířat prioritizovány, nicméně velice záleží na typu experimentálního designu. Prioritizace nebyla prokázána tehdy, kdy respondenti měli sledovat jiný úkol a zvířata fungovala jen jako distraktory. Jako nejkrásnější i nejobávanější kočkovité šelmy byly hodnoceny velké kočky, přičemž na obě tato hodnocení měla vliv morfologie, zejména hmotnost zvířete. Hodnocení krásy bylo ovlivněno i přítomností vzoru a sytostí a světlostí barev. Ve srovnání s cibetkovitými šelmami byly kočkovité šelmy hodnoceny jako krásnější i jako obávanější. Kočkovité šelmy by oproti cibetkovitým respondenti také spíše chránili a chovali jako domácí mazlíčky. Dále jsou také velké kočkovité šelmy mezi lidmi poměrně známé, zatímco...
Rok se zvířaty v Mateřské škole Čechtice
MOJŽÍŠOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce směřuje k vytvoření celoročního projektu pro děti z Mateřské školy Čechtice, v němž se seznámí s vybranými druhy živočichů, vyskytující se v okolí. Cílem práce je nejen seznámit děti se zvířaty, ale především vytvářet pozitivní vztah k živým tvorům i k přírodě, která je obklopuje. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se zabývá problematikou zařazení zvířat do předškolního vzdělávání a vhodností volby živočichů podle různých kritérií s ohledem na potřeby a schopnosti dětí tohoto věku a v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Současně zahrnuje informace o klíčových druzích živočichů. V praktické části je popsán celoroční projekt "Rok se zvířaty", který je provázán třídním maskotem stonožkou Jůlií a je zaměřen na integrované vzdělávání. U každého zvoleného zvířete se nalézá popis realizovaných činností a reflexe.
LESNÍ DNY V MATEŘSKÉ ŠKOLE SLAPY
TŮMOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je vytvořit harmonogram pátečních Lesních dnů pro děti z mateřské školy Slapy u Tábora. Teoretická část pojednává o vlivu přírody na dítě a jeho všestranný rozvoj. Dále přináší zpracované informace formou literární rešerše o historii obce Slapy, Stříbrné naučné stezce Tábor - Horky - Větrovy, konkrétní zvěři, stromech a rostlinách v okolí obce Slapy. Praktická část vytváří konkrétní programy na 5 Lesních dnů a 3 z toho byly zrealizovány. Děti poznávají přírodu a historii v obci Slapy a okolí.
Možnosti trojrozměrného vytváření v mateřské škole
KIMROVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je představit řadu možností trojrozměrného vytváření v mateřské škole na téma "Fauna" a ověřit je v praxi. Teoretická část práce se zabývá přínosem prostorové tvorby, jejím vlivu na rozvoj fantazie, myšlení a celkové osobnosti dítěte. Velký význam hraje sociální učení, děti při aktivitách kooperují. Práce představuje druhy tvoření z hlediska použitého materiálu a prostředí, ve kterém vzniká.Praktická část je zaměřena na trojrozměrné vytváření s náměty zvířat. Dětem je téma fauny velmi blízké a dokáží se pro činnosti velmi nadchnout. Nabídka jednotlivých činností je podrobně popsána a zdokumentována, zhodnocena dle zájmu a schopností dětí a vzdělávacích strategií.
"Učitelský balíček" - soubor didaktických pomůcek pro učitele se skupinou dětí v zoo
KUKLOVÁ, Michaela
Obsah práce je zaměřen na vytvoření sady výukových materiálů na téma "ptáci", které jsou určeny pro práci skupiny žáků ve věku 811 let ZŠ pod vedením učitele bez přítomnosti lektora Zoologické zahrady Hluboká nad Vltavou. Soubor ("učitelský balíček") bude obsahovat informace a pomůcky sloužící k názornému přiblížení probírané tématiky přímo u expozic se zaměřením na ptáky, metodické pokyny a informace pro učitele a pracovní listy pro děti včetně řešení. Jednotlivá stanoviště souvisejí s biogeografií a vztahují se ke konkrétnímu životnímu prostředí vybraných skupin ptáků.
Zvířata jako laboratorní objekty: Analýza mocenského diskurzu
Vandrovcová, Tereza ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent) ; Binka, Bohuslav (oponent)
Zvířata jako laboratorní objekty: Analýza mocenského diskurzu PhDr. Tereza Vandrovcová Abstrakt Cílem této disertační práce je kritická diskurzivní analýza mocenských korelátů expertního vědění a dalších faktorů, které mohou bránit otevřené a nepředpojaté diskuzi o etických otázkách týkajících se používání mimolidských zvířat v rámci biomedicínských pokusů. Autorka nejprve načrtává stručnou historii "zvířete" a v další kapitole téma zasazuje do teoretického rámce Animal Studies. Ve čtvrté kapitole poskytuje přehled nejčastějších argumentů pro i proti používání zvířat v biomedicíně. V rámci vlastního výzkumu analyzuje vědecké texty za účelem odhalení způsobu, jakým jsou laboratorní zvířata sociálně konstruována coby vědecké objekty a jaké to může mít důsledky pro vnímání jejich morální hodnoty. Klíčovou částí práce jsou pak semi-strukturované rozhovory se zastánci a odpůrci pokusů na zvířatech, konkrétně s laboratorními pracovníky, kteří provádí pokusy na zvířatech, a s aktivisty za práva zvířat. Autorka zjistila, že laboratorní pracovníci v jejím vzorku byli přesvědčeni o nezbytnosti a legitimitě stávající praxe, při popisu své práce se zvířaty měli tendenci potlačovat jejich individualitu a své oponenty, s jejichž argumenty nebyli obeznámeni, často označovali jako neinformované a nekompetentní do diskuze...
Názvy zvířat ve španělské frazeologii a idiomatice s přihlédnutím k situaci v češtině
Janštová, Lucie ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Dana (oponent)
1 Abstrakt Tématem této diplomové práce jsou české a španělské frazémy a idiomy obsahující názvy zvířat a části jejich těl. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmů frazém, idiom atd., popisuje rozdílné přístupy k problematice na španělském a českém lingvistickém poli. Na základě teoretických východisek je založena praktická část, která se věnuje rozboru idiomatických výrazů obsažených ve vytvořeném slovníku. Praktická část zkoumá daný slovník z různých hledisek, zaměřuje se na míru ekvivalence mezi jednotlivými idiomy v češtině a španělštině, četnost jejich užití v daných jazycích, příslušnost ke konkrétním zoologickým třídám a etymologii některých výrazů. Cílem práce je nalézt rozdíly i podobnosti mezi zkoumanými idiomy.
Zvířata jako člověkem prioritně vnímané stimuly
Kočková-Amortová, Eliška ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Grygarová, Dominika (oponent)
Prioritně vnímané stimuly jsou podněty, které člověk vnímá přednostně, a to proto, že mají nějakou emoční valenci. Často to bývají stimuly, které pro pozorovatele značí potenciální nebezpečí, jako jsou například nebezpečná zvířata. Prioritní vnímání je u člověka zajištěno speciálními okruhy mozku, které vznikly v průběhu evoluce a jejich obdoby se vyskytují i u fylogeneticky starších linií tetrapod. Tato práce si klade za cíl popsat neurální mechanismy prioritního vnímání, srovnat a shrnout tři metodické přístupy, které se touto problematikou zabývají, a dále také shrnout poznatky, které byly těmito metodickými přístupy získány ve studiích, které se prioritním vnímáním potenciálně nebezpečných stimulů zabývaly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.