Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měniče pro svítidla s LED diodami
Zuber, Zalán ; Feiler, Zdeněk (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá s meničmi pre výkonové LED diódy. Dáva osvetu do oblasti LED svietení, analyzuje jednotlivé typy meničov, ukáže princípy ich funkčností. Ďalej navrhuje možné zapojenia pre tri rôzne napäťové úrovne a výpočty jednotlivých prvkov. Obsahuje výsledky meraní navrhnutých meničov a vyhodnocuje merania.
Inteligentní nabíječka olověných akumulátorů
Hadwiger, Tomáš ; Šebesta, Jiří (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o nabíjení olověných akumulátorů. Jsou zde popsány jejich vlastnosti, na jejichž základě byl zvolen nejlepší možný způsob nabíjení. Zohledňuje se kapacita akumulátorů, což znamená využití různých nabíjecích proudů. Nabíječka je sama schopna rozlišit 12-ti voltový a 6-ti voltový akumulátor. Zamezuje přebíjení akumulátorů a nenabíjí ty vadné. Obsahuje ochranu proti jejich přepólování. Práce obsahuje kompletní schémata zapojení, návrhy desek plošných spojů, soupisy součástek a jejich uspořádání na desce. Je zde uveden návrh transformátoru vhodného pro danou nabíječku. V poslední části se zobrazeno mechanické uspořádání všech částí v přístrojové krabičce.
Problematika prostřihování otvoru dvouvrstvým polotovarem
Kvapil, Štěpán ; Peterková, Eva (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh nástroje – střižníku pracujícího za tepla, kdy k prostřižení otvoru dochází ve spěchovaných koncích stabilizátoru. Jedná se tedy o děrování dvouvrstvého polotovaru, při kterém vzniká otřep na rozhraní vrstev, což je z hlediska požadavků zákazníka nežádoucí. Stabilizátor je montován do podvozku automobilu, kde je pomocí šroubů připevněn k nápravě. Literární studie je zaměřena na teorii a problematiku děrování. V praktické části je rozebráno několik konstrukčních řešení čel střižníků, z nichž byly vybrány tři typy tvaru čela. S tím byla spojena i změna konstrukčního řešení vyhazovače. Pro srovnání byly vybrány dva nástrojové materiály. Střižníky byly testovány na automatickém tvářecím centru. Po shrnutí a vyhodnocení všech praktických experimentů je navrženo optimální řešení nástroje určeného na prostřihování otvoru dvouvrstvým polotovarem.
Bezmembránový reproduktor
Kovář, Josef ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá shrnutím teoretického základu a návrhem jednokanálového bezmembránového reproduktoru. Bezmembránový reproduktor postrádá mechanické prvky a tudíž není zatížen frekvenční limitací. Návrh sestává ze zdroje pro jednotlivé části obvodu, řídící elektroniky, která zajišťuje modulaci signálu, měniče a výstupního transformátoru. Zdroj je realizován pomocí transformátoru, který snižuje napětí a stabilizátorů. Modulaci řídí integrovaný obvod TL 594, jehož střída se nastavuje potenciometrem P1 a frekvence potenciometrem P2. Použitý měnič je jednočinný o jednom směru proudu a dvou polaritách napětí. Výstupní transformátor byl použit z barevné televize.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
Design of vehicle suspension stabilizer
Macháček, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the chassis part namely stabilizer. The first part is focused on a general knowledge specifically suspension effect on cornering and possible design solutions used in practice. Disadvantages of using anti-roll bars and its replacements also belong to this section. The second part deals with the Formula Student competition and its general rules. Other part of this thesis is focused on the analyses of Formula Ford anti-roll bars. The last part is intended for analyzing front and rear stabilizer of Formula Student vehicle. There were created complete MBS models for both front and rear suspension system including anti-roll bars, which could carry out the calculations of roll stiffness and structural stress analyses. It was further specified the required settings for stabilizers. These models can also serve for analyses of vehicle driveability.
Studium struktury a stability belitu
Adameková, Paulína ; Kalivoda,, Karel (oponent) ; Gazdič, Dominik (vedoucí práce)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá prípravou slinkového minerálu belitu. Cieľom je optimalizovať prípravu belitu s následným sledovaním vplyvu vedľajších oxidov, spôsobu prípravy a tiež režimu výpalu na stabilitu ß – C2S. Práca sa primárne zameriava na prípravu ß – C2S bez stabilizácie, pričom vychádza z predchádzajúceho výskumu v oblasti slinkových minerálov na ÚTHD, kde na základe výsledkov došlo k úprave metódy prípravy surovinovej múčky a optimalizácií navrhnutých páliacich režimov.
Elektronicky řízený stabilizátor
Drozd, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je návrh elektronicky riadeného stabilizátora. Prvá časť je venovaná popisu vplyvu prítomnosti stabilizátorov a klopenia karosérie na jazdné vlastnosti vozidla, ako aj prehľadu používaných systémov aktívnej stabilizácie. Druhá časť práce sa zaoberá simuláciami rôznych jazdných situácií v multibody softwéri s cieľom konkrétne preskúmať vplyv rôznych tuhostí stabilizátorov na jazdné vlastnosti vozidiel a získanie numerických dát pre ďalšiu časť práce. Tretia časť je venovaná koncepčnému návrhu vlastného systému na aktívnu stabilizáciu. Posledná časť práce sa venuje zisťovaniu vplyvu hlavných návrhových parametrov na kľúčové vlastnosti systému.
Akumulátorová sekačka na trávu
Picmaus, Jan ; Martiš, Jan (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou konvenční sekačky se spalovacím motorem na sekačku poháněnou elektromotory, které jsou napájen lithiovými články. Rozdělení na tři části, porovnávací, strojní a elektrickou, zajišťuje plynulost samotného návrhu i následné realizace. Kapitoly na sebe navazují tak, aby byla zajištěna kontinuita návrhu. Konkrétní výpočty motorů a převodovky, včetně volby konkrétních kusů, jsou jen jednou z mnoha zajímavostí, které lze v práci naleznout. Všechny nové strojní komponenty mají přiloženou výrobní výkresovou dokumentaci s výjimkou komponent upravovaných přímo při výrobě. Elektrická část detailně popisuje navržená schémata včetně vysvětlení funkcí jednotlivých částí. Realizace se věnuje popisu uprav komponent oproti návrhu, výrobě DPS a oživení měničů. V poslední části se práce věnuje měření oteplení při chodu naprázdno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.