Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén divadelního diváka předškolního věku
Molčíková, Kateřina ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na dětského diváka ve věku od 3 do 7 let a na jeho schopnost přijímat a reflektovat divadelní dílo v prostředí mateřské školy a ve společnosti svých vrstevníků. Vychází z ročního projektu Fenomén divadelního diváka předškolního věku, který proběhl v pěti mateřských školách Středočeského kraje. Tento projekt zaznamenává, analyzuje a reflektuje. Na základě získaných zkušeností zkoumá, zda existují nějaké mantinely divadelní tvorby určené dětem předškolního věku a prezentované v nedivadelním prostředí jejich vlastní mateřské školy. Na základě dramatických principů použitých v šesti vybraných inscenacích a závěrů vyplývajících z reakcí dětského publika zkoumá, zda a jak jsou umělci při tvorbě představení limitováni zralostí diváků této věkové kategorie a prostředím předškolního zařízení. Práce má prokázat, že hraní divadla v mateřských školách má smysl a že při přípravě představení není vhodné ani žádoucí slevovat z nároků, které na sebe klademe jako tvůrci představení určených dospělému nebo smíšenému publiku.
Slaďování rodinného a pracovního života na pozadí konceptu familismu ve vybraných zemích
Krám, Milan ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Cílem této práce je na pozadí konceptu familismu a s přihlédnutím k genderové rovnosti analyzovat vybrané veřejně politické nástroje České republiky a Spolkové republiky Německo, které ovlivňují harmonizaci privátního a pracovního života u rodin s dětmi do tří let věku. Práce se ve své teoretické části zabývá popisem dopadů současných společenských změn na slaďování obou sfér života, genderovou rovnost, ženy a jejich aspirace, rozhodování rodin o reprodukčních plánech či samotnou fertilitu. Dále nabízí vysvětlení vztahu mezi různými koncepty veřejných politik a jejich vlivu na harmonizaci obou světů, genderovou rovnost a svobodnou volbu životní strategie. V analytické části posléze nabízí vhled do příslušných konceptů veřejně-politických nástrojů obou vybraných zemí, komparuje je mezi sebou za použití předem definovaných kategorií a přináší jejich analyzu optikou konceptu familismu formulovaného Sigrid Leitnerovou. Ve svém závěru, konkrétně v kapitole "Diskuse a souhrn doporučení", pak práce nabízí návrhy na úpravu některých veřejně-politických nástrojů v ČR inspirované těmi regulacemi Spolkové republiky Německo, které mají potenciál positivně ovlivnit podmínky harmonizace obou životních sfér, jakož i svobodnou volbu životní strategie a genderovou rovnost.
Stravování v mateřských školách se zaměřením na děti předškolního věku
Husová, Kristýna ; Frühauf, Pavel (vedoucí práce) ; El-Lababidi, Nabil (oponent)
Diplomová práce "Stravování v mateřských školách se zaměřením na děti předškolního věku" je zaměřena na stravovací provoz zařízení. Práce je koncipována na část teoretickou, v níž je popsán vývoj dítěte, dietní požadavky organismu u určitých obdobích života a v neposlední řadě instituce pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku - mateřské školy. Praktická část práce je věnována šetření ve zvolených mateřských školách. Instituce jsou zvoleny tak, aby byl zachycen stravovací provoz v hlavním městě, okresním městě a v obci. V komparaci školek je zvolena v dané lokalitě vždy jedna mateřská škola, ve které je provedeno šetření. Výsledkem šetření je naplnění spotřebního koše ve zvolených mateřských školách, které odpovídá vyhlášce č. 107/2005 Sb.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti předškolního vzdělávání dětí s ADHD
Lajmarová, Soňa ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce s tématem "Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti předškolního vzdělávání dětí s ADHD" má za úkol vyzdvihnout důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání. Předložením souborných teoretických poznatků chci poskytnout informace pedagogům mateřských škol, kteří se vzhledem k povinnému předškolnímu vzdělávání a inkluzi setkávají s projevy dětí postižených neuro- vývojovou poruchou ADHD. Mým cílem je zmapovat situaci na vzorku MŠ v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků a zjistit, jak pedagogové využívají při vzdělávání dětí s projevy ADHD získané poznatky. Hlavním nástrojem zjišťovaných položek je dotazníkové šetření, které shromažďuje obecná data respondentů, četnost a druhy podpory speciálních vzdělávacích potřeb dětí. V závěrečné části se zaměřuji na účinnost dalšího vzdělávání a motivaci pedagogů vzdělávat se a využívat nové poznatky v praxi. Vyhodnocením zjišťovaných položek si kladu za cíl poskytnout mateřským školám zpětnou vazbu o současné situaci ve vybraných subjektech, dále stanovit návrh opatření, který bude zaměřen na další vzdělávání pedagogických pracovníků a aplikaci získaných kompetencí při vzdělávání dětí s projevy ADHD.
Průvodce metodikou výuky angličtiny v mateřské škole I.
Watts, Stephen ; Šoltys, Jiří ; Nedvědová, Petra ; Kadlecová, Věra ; Suchlová, Šárka
Publikace nabízí jednu z možných metod a forem, jak děti v mateřských školách seznamovat (vyučovat) s cizím jazykem - angličtinou.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Srovnání organizační kultury státních, komerčních a neziskových poskytovatelů sociálních služeb
Boháčková, Markéta ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Práce se zaměřuje na komparaci organizační kultury ve státní, komerční a neziskové organizaci, působící v oblasti předškolního vzdělávání. Za tímto účelem používá Model soupeřících hodnot autorů Camerona a Quinna, který rozlišuje čtyři typy organizační kultury. Cílem práce je identifikace a popsání typu kultury v organizacích ze tří sektorů a následné srovnání, které umožní odhalit podobnosti a rozdíly v jejich organizační kultuře. Zvolenou metodou výzkumu je případová studie, technikami sběru dat jsou dotazníkové šetření mezi zaměstnanci organizací a analýza dokumentů těchto organizací. Výzkum ukázal, že v určitých prvcích se kultura organizací tří sektorů podobá, ale v jiných se liší. Zjištěnou podobností mezi kulturami organizací ze tří odlišných sektorů je přítomnost neformální a přátelské klanové kultury. Naopak rozdílem je, že kultura státní organizace je více byrokratická a hierarchická, zatímco kultura komerční a neziskové organizace je více dynamická a zaměřená na inovace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.