Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komiks v české současné dětské literatuře
Richterová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma komiks v české moderní dětské literatuře s důrazem na výtvarnou tvorbu komiksu. Práce se skládá ze tří částí - z teoretické, praktické a didaktické. V teoretické části je tento pojem rozdělen podle kritérií - na vymezení termínu komiks a jeho definici, na českou historii komiksu a na rozšíření komiksu v české moderní dětské literatuře. V této části jsou zmíněna konkrétní česká díla a čeští autoři, kteří se tomuto tématu věnují. S vybranými autory je veden rozhovor o jejich cestě ke komiksu. Praktická část se věnuje projektu, komiksové příručce Dneska budu offline, který je vytvořen komiksovou formou a je určen pro děti mladšího školního věku. Druhým projektem, který je součástí praktické části, je uplatnění komiksu ve výtvarné výchově na vybrané základní škole. Tento projekt propojuje část praktickou a část didaktickou, využití komiksu ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Komiks, literární žánr, dětská literatura, čeští autoři, výtvarná výchova
Tarot jako hra
Koudelková, Tereza ; Vlková, Veronika (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Dílo s názvem Kosmický tarot je autorskou iterací 78 tarotových karet, vycházejících z tarotu určeného k vykládání, s přiloženými pravidly, která umožňují s kartami hrát hru pro dva hráče. Součástí díla je výkladová kniha, která obsahuje úvod a manuál pro používání mé sady a výklady jednotlivých karet, a která je svou formou přizpůsobena pro použití při hře. Vzniklé dílo reaguje jak na patos, který je s tarotem asociován v naší kultuře, tak na obvyklé formy, se kterými se v tarotu dá setkat. Karetní hra uzpůsobena pro tento tarot je využívána pro vzbuzení specifické atmosféry a prožitku mezi hráči, který přeneseně cituje formu komunikace mezi vykladačem a tazatelem při tarotové seanci - výkladu karet. Motivy na kartách jsou ovlivněny žánrem fantasy a science fiction, zejména se dotýkají literárního subžánru science fantasy.
Ekologická tématika v dětské knize
Husáková, Michaela ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat nabídku dětských knih s ekologickou tematikou v Česku a vytvořit vlastní autorskou knihu s metodickou příručkou pro environmentální výchovu. Teoretická část práce se bude věnovat knihám o ekologii pro děti. Bude zkoumat vhodná témata pro environmentální výchovu na prvním stupni základní školy a rozebere dětské knihy zaměřené na ekologii. Praktická část se bude věnovat návrhu projektového dne, vycházejícího z autorské knihy, vytvořené pro tyto účely. Součástí práce bude dotazník týkající se environmentální výuky na prvním stupni základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Ilustrace, kniha pro děti, ekologie, autorská kniha, environmentální výchova, projektová výuka
Rozbor vybraných pověstí Aloise Jiráska a problematika jejich ilustrací
ŠINDELÁŘOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými literárními pověstmi ze souboru Staré pověsti české zpracovanými Aloisem Jiráskem, které prvně vyšly v roce 1894. Dále porovnává ilustrace od Věnceslava Černého, Antonína Procházky, Jiřího Trnky a hlavně Mikoláše Alše. Zároveň bakalářská práce stručně nastiňuje Jiráskův život a dílo. Teoretická část je doplněna také částí praktickou, jež obsahuje vlastní výtvarné přetvoření vybrané pověsti dle inspirace Mikolášem Alše.
Vizuální identita virtuálního města
Sodomková, Natálie ; Ondrík, Jozef (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce navazuje na esej zpracovanou v kontextu bakalářské práce Les (2020) týkající se grafického uživatelského rozhraní a infografiky. Zároveň práce vychází z prototypu digitální hry Studna. V detailu se věnuje jednomu ze segmentů herního vývoje, a to vizuální komunikaci. Cílem práce je najít stylizovaný vizuální slovník ve vztahu k architektuře, designu narativu, hratelnosti a odezvy v kontextu navigace. Textová část hledá příklady sofistikovanějších způsobů předávání informací, v již existujících videoherních titulech. Praktická část navrhuje metodiku, která se inspiruje designem a industriální architekturou z období 19. – 20. století, včetně ilustrace a malířských přístupů. Navržená metodika ověřuje, zda jsou uplatněné postupy vhodné pro další využití v praxi.
Pohádka
Lázničková, Klára ; Babáková, Bernardeta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomový projekt Pohádka zahrnuje performativní práci s básní jako deníkovým záznamem a s jeho sdílením. V rámci svého projektu nabízím ke sdílení několik svých narativních básní psaných pohádkovým jazykem. Básně vznikaly spontánně, odrazem určitého životního období. Nesou v sobě smutek a utrpení princezen a jsou autentickým opisem a snahou o vyrovnání se s určitou tíživě traumatickou situací skrze různá časová období. Jednotlivé básně mohou sloužit jako různé úhly pohledu na danou situaci a odkrývají moji schopnost či neschopnost vědomnějšího nazírání na nepříjemné životní situace. Pohádkový svět pro mě v sobě nese tvrdošíjnost a podtrhuje bolestivost vzniklých iluzí, skrze něj v básních narážím na stereotypní pohledy na role žen a mužů, pozoruji své vzorce chování a prameny bolestných emocí. Pohádkový svět princů a princezen si spojuji s první velkou frustrací a lží nesoucí v sobě zmatek nad fungováním, podobou a průběhem mezilidských partnerských vztahů. Sdílení niterných emocí ve všech svých podobách, omylech, bolestech, malostech i síle a mezilidským vazbám, vzájemnosti, schopnosti sdílení, sebereflexi, komunikaci i citlivosti bych chtěla věnovat svou diplomovou práci.
Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem
TONKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ilustrací a vybranými ilustrátory 20.- 21. století v Čechách, kteří působili a tvoří v krátkém animovaném filmu. Proto bude stěžejní kapitola věnována Jiřímu Trnkovi, Adolfu Bornovi, Jiřímu Šalamounovi a Janu Švankmajerovi. Praktická část navazuje na část teoretickou a jejím cílem je výtvarné zpracovaní ilustrací, které mohou sloužit k přípravě animovaného filmu.
Symbolika v Michelangelově díle Poslední soud
LAZÁRKOVÁ, Simona
Bakalářská práce s názvem "Symbolika v Michelangelově díle Poslední soud" je zpracována jako teoreticko-praktická práce. Teoretická část vychází z popisu Michelangelova nejvýznamnějšího díla a hlouběji se zabývá analýzou jednotlivých částí fresky a interpretací Dantovy Božské komedie. Praktická část práce je autorskou realizací ilustrací k textu Danteho Božské komedie a čerpá z inspiračních zdrojů autorské tvorby zahraničních a českých umělců. Výsledným výtvarným artefaktem je soubor skicového materiálu a 6 finálních ilustrací, zpracovaných za pomocí kresebně-grafické techniky lavírované kresby tuší. Práce je obohacena obrazovou přílohou s jednotlivými detaily výjevů díla Poslední soud od Michelangela Buonarroti a díly umělců, kteří ilustrovali Božskou Komedii od Dante Alighieriho.
Interaktivní prvky v pohádkové knize pro děti a mládež
HAVLOVÁ, Michaela
Teoreticko-praktická diplomová práce se zabývá pohádkovou knihou pro děti, která v sobě nese prvky interaktivity. Zpočátku je vysvětlen vztah mezi příběhem, textem a ilustrací. Dále se práce věnuje pohádce jako literárnímu žánru, kterému náleží určité specifické prvky. Následně se zabývá knižní ilustrací a představuje vybrané světové a české ilustrátorské osobnosti. Blíže se zaměřuje i na knihy jednoho tvůrce a na dlouhodobě spolupracující autorské dvojice. Nato navazující kapitola zkoumá interaktivitu v knize. Poslední část diplomové práce je věnována spisovateli Karlu Jaromíru Erbenovi a jeho pohádkám, které se objevují ve zpracování knihy, jejíž realizace je popisována v praktické části. Práce je doplněna obrazovou přílohou a fotodokumentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.