Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohádky o sebeurčení
Sachrová, Tereza ; Babáková, Bernardeta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci představuji pohádkové příběhy s názvem Příběhy od Beztrud ve formě autorské knihy. Jedná se o 12 příběhů, ve kterých vystupuje dvojice Lutynka a Hynek žijící na opuštěné úzkokolejce blízko vlakového nádraží v místě zvaném Beztrudy. Zde žijí s osmnácti člennou smečkou psů, s kočkou bez jedné packy Prlenkou, napůl psem napůl liškou Bařinkou a ochočeným hýlem. Se svými přáteli čelí jak všedním problémům (obstarávání jídla, měnící se roční období, rozrůstající se smečka psů, stáčení medu, cesta na ples aj.), tak i traumatům, společenským abnormalitám, problémům s nadvládou mocných nebo absenci stabilního zázemí pro život. Prostředí příběhů - Beztrudy jsou parafráze na Beskydy, kterými je prostředí příběhů inspirované. Cílem práce bylo vytvořit ekofeministický text podobný pohádkovým sériím, jež by tematizoval nehierarchické mezilidské vztahy, vztah k přírodě nebo vyrovnávání se s opouštěním. V textové části práce se zabývám i rolí dialektu ve společnosti nebo při práci s jazykem. Dále zde tematizuji věčný boj za zachování integrity krajiny i roli tohoto tématu v pohádkové produkci.
Beze stopy
Pfann, Martin ; Babáková, Bernardeta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Beze stopy prozkoumává možnosti práce s tzv. pamětí krajiny, kterou chápu jako určitou otevřenou, probíhající a měnící se kompozici narativů, motivů, lidí i předmětů různého původu a různé povahy. Tyto komponenty a zároveň zdroje paměti se všechny vztahují k období 2. světové války a zejména k tématu antifašistického partyzánského odboje. Výslednému intermediálnímu dílu předcházel terénní výzkum, během kterého jsem shromáždil bohatý materiál k tématu, jenž mě dovedl k tvorbě svého druhu alternativní kartografie. Mapa a vzdělávací stezka krajinou Vysočiny podpořená textem ve formě audioguide, jsou formáty výsledného díla a pokusem o jisté vybočení z velkých zjednodušených vyprávění o válce, partyzánech a odboji. Soustředí se na malé příběhy aktérů odboje, nejen českých a sovětských partyzánů a uprchlíků, ale i místních obyvatel. Výsledný formát provází uživatele průvodce fyzickou krajinou a propojuje ji s různými interpretacemi její historie. Moje autorská verze paměti krajiny je přiznaně ovlivněna také mými osobními prožitky z dětství na Vysočině.
Pohádka
Lázničková, Klára ; Babáková, Bernardeta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomový projekt Pohádka zahrnuje performativní práci s básní jako deníkovým záznamem a s jeho sdílením. V rámci svého projektu nabízím ke sdílení několik svých narativních básní psaných pohádkovým jazykem. Básně vznikaly spontánně, odrazem určitého životního období. Nesou v sobě smutek a utrpení princezen a jsou autentickým opisem a snahou o vyrovnání se s určitou tíživě traumatickou situací skrze různá časová období. Jednotlivé básně mohou sloužit jako různé úhly pohledu na danou situaci a odkrývají moji schopnost či neschopnost vědomnějšího nazírání na nepříjemné životní situace. Pohádkový svět pro mě v sobě nese tvrdošíjnost a podtrhuje bolestivost vzniklých iluzí, skrze něj v básních narážím na stereotypní pohledy na role žen a mužů, pozoruji své vzorce chování a prameny bolestných emocí. Pohádkový svět princů a princezen si spojuji s první velkou frustrací a lží nesoucí v sobě zmatek nad fungováním, podobou a průběhem mezilidských partnerských vztahů. Sdílení niterných emocí ve všech svých podobách, omylech, bolestech, malostech i síle a mezilidským vazbám, vzájemnosti, schopnosti sdílení, sebereflexi, komunikaci i citlivosti bych chtěla věnovat svou diplomovou práci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.