Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Klimatizační soustavy letadel
Lednický, Ondřej ; Horák, Marek (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na klimatizační soustavy letadel, jejich funkci a základní úlohy, které musí splnit pro zabezpečení bezpečného a pohodlného letu. Bude členěna na několik kapitol, přičemž úvodní kapitola bude věnována nejdůležitějším faktorům ovlivňujícím lidské zdraví. Dále se bude věnovat popisu zajištění jednotlivých složek tvořících klimatizační soustavu, přetlakovým kabinám a regulátorům. V závěru práce se dozvíme o kyslíkových soustavách, které zajišťují přežití cestujících v případě nouze.
Nízkohlučné vozovky
Bárta, Jan ; Frýbort, David (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nízkohlučných vozovek. V teoretické části je popsán dopravní hluk, zdroje hluku, nízkohlučné povrchy vozovek. Praktická část se zabývá dvěma konkrétními návrhy - nízkohlučného asfaltového koberce mastixového SMA 8 LA a düsseldorfskou asfaltovou směsí LOA 5.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Návrh opatření pro snížení hluku Rootsova dmychadla
Fučík, Ondřej ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou hluku a vibrací Rootsových dmychadel. V teoretické části jsou popsány možné zdroje hluku a vibrací u těchto pístových strojů. Dále jsou shrnuty poznatky o základních typech tlumičů a je posouzena jejich vhodnost pro použití v dané aplikaci. V praktické části je provedeno měření hluku a vibrací komerčně dostupného dmychadla. Následně jsou nalezeny dominantní zdroje hluku a analyzována současná protihluková opatření. Nakonec jsou uvedeny návrhy pro modifikaci stávajících opatření pro snížení hluku.
Vzduchotechnika sportovního centra
Šafář, Robert ; Tesař, Zdeněk (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh vzduchotechnického zařízení pro prostor tělocvičny tak, aby splňovalo funkční, hygienické a provozní požadavky na mikroklima sportovních objektů. Hlavními úkoly zařízení jsou pokrytí tepelných ztrát prostoru tělocvičny v zimním období a doprava čerstvého vzduchu do místnosti. Systém je navržen také pro pokrytí letních tepelných zisků. První teoretická část se zabývá způsoby zpětného získávání tepla pro potřeby klimatizace a druhá část obsahuje návrh dvou vzduchotechnických zařízení pro větrání šaten a klimatizaci tělocvičny. Výsledkem práce je realizační dokumentace pro dvě vzduchotechnická zařízení zadaného objektu.
Akustické emise budov
Smažinka, Josef ; Uher, Pavel (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou akustiky s hlavním zaměřením na akustické emise budov. První část práce má za úkol přiblížit čtenáři oblast akustiky jako celku. Dozví se základní pojmy, veličiny a vztahy, které v akustice existují. V druhé části se již konkrétně zaměřuji na zdroje hluku v budovách a jejich blízkém okolí, jaký může mít nadměrný hluk vliv na zdraví, jaké normy musí být splňovány a jak se dá nadměrnému hluku bránit. Poslední část práce je věnování praktickému měření v terénu, které je zaměřeno na skutečné zdroje hluku na území města Brna. Cílem tohoto měření je porovnat hluk vytvářený budovami s ostatními hluky v městském prostředí.
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
RLXY
Sedláček, Tomáš ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Práce je koncipována jako audiovizuální performance za použití vlastního autorského softwaru. Téma práce spočívá v experimentech s převody trojrozměrných dat, dvourozměrného obrazu na zvuk či naopak. Cílem práce je prozkoumat médium jako takové a najít nová východiska.
Hluková diagnostika generátoru
Plucková, Iveta ; Nahodil, Petr (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá hlukovou diagnostikou generátoru. Praktická část práce je realizována v Jaderné elektrárně Dukovany. V první části práce je obecně pojednáno o hluku. Jsou popsány veličiny hluku a jejich měření, zcela obecně, a i pro uvedenou firmu. Dle konkrétních podmínek ve firmě Jaderná elektrárna Dukovany je rozebráno měření hluku, které je realizováno externí firmou. V práci je uveden konkrétní příklad tohoto měření. V závěru práce je proveden popis praktického měření hluku u vybraného generátoru, které bylo studentkou provedeno pro potřeby této bakalářské práce. Experiment je vyhodnocen.
Nízkohlučné povrchy vozovek
Mojžíš, Martin ; Zdřálek, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zajímá problematikou nízkohlučných obrusných vrstev vozovek. V teoretické části je popsán hluk, zdroje hluku, nízkohlučné povrchy vozovek a praktická část se zabývá dvěma návrhy nízkohlučného asfaltového koberce mastixového SMA 8 LA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.