Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroba odlitků ze slitin hliníku do pískových forem
Exner, Zbyněk ; Roučka, Jaromír (oponent) ; Záděra, Antonín (vedoucí práce)
Práce se po teoretické stránce zabývá rešeršní činnosti v oblasti formovacích směsí, popisem a rozdělením slitin hliníku na odlitky. Dále práce předkládá postup výroby hlavy spalovacího motoru Jawa 50, od návrhu 3D modelu a jeho výroby metodou 3D tisku až po jeho odlití z hliníkové slitiny EN AC-46000. Pro odlití zkušebního odlitku byly použity formy z bentonitové, samotuhnoucí a olejo-bentonitové formovací směsi. Pro doplnění experimentu byl odlitek vyroben i pomocí metody vytavitelného modelu. Pro výrobu voskových modelů bylo zapotřebí zhotovit matečnou formu. Následně byly vyrobeny dvě rozdílné keramické skořepiny. První určená pro odlití pouze jednoho odlitku, druhá s odlišnou orientací modelů vůči vtoku umožňující odlít dva kusy odlitků.
Renovace motocyklu
Štěpán, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je soupis úkonů a poznatků pro úspěšnou renovaci motocyklu ČZ 175 monoblok z roku 1935. Bakalářská práce začíná historií České zbrojovky do roku 1953. Dále pokračuje teoretickým soupisem informací ke zdárné renovaci karoserie a motoru, obsahující výpočtový a návrhový model hlavy válce motoru. Poslední částí jsou práce provedené na motocyklu, výroba chybějících dílů motocyklu a celkový hrubý odhad ceny renovace motocyklu z hlediska materiální a časové náročnosti.
Úprava motoru Babetty
Poulíček, Matěj ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o jedné z možných úprav dvoudobého jednoválcového motoru Babetta 210 pro zvýšení výkonových parametrů. Dále o vyráběných typech motorů mopedů Babetta se zaměřením na jejich přednosti a nedostatky. Pozornost je hlavně věnována možným konstrukčním změnám pro odstranění nedostatků.
Aplikace vysokotlakého palivového systému na vznětový motor
Ševčík, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit návrh nového konstrukčního řešení vysokotlakého palivového systému pro vznětový motor. Návrh se odvíjel od požadavků zadavatele, tedy společnosti Zetor. Byl vybrán palivový systém Common Rail od firmy Bosch. Dílčím úkolem bylo vytipování vhodných komponent nízkotlaké části, konstrukční návrh odpadního systému paliva a vysokotlakého vstřikovacího potrubí včetně uchycení vstřikovače. Vzhledem k použitým vstřikovačům bylo nutností navrhnout nové ventilové víko hlavy válců a systém přívodu vodičů z vnější strany motoru ke vstřikovačům. Práce je zejména soustředěna na konstrukční návrh uchycení vstřikovače. Vstřikovač je uchycen šroubovým spojem, jehož součásti šroub a třmen vstřikovače jsou podrobeny analytickým výpočtům. Třmen vstřikovače je navíc analyzován pomocí metody konečných prvků s ohledem na jeho únavovou životnost. Nakonec je zpracována výkresová dokumentace.
Šroubový spoj turbodmychadla a hlavy válců
Kolivošková, Veronika ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je teoretický základ teórie skrutkových spojov a následná aplikácia na konkrétny problém skrutkového spoja, ktorý je súčasťou spaľovacieho motora preplňovaného turbodúchadlom, konkrétne medzi hlavou valcov a turbodúchadlom. Diplomová práca je rozdelená do niekoľkých častí. Prvá časť je venovaná vybraným kapitolám z teórie skrutkových spojov ale aj spaľovacích motorov, ktorých znalosti sú podstatné pre ďalšie rozšírenie tejto práce. Ďalšia časť obsahuje informácie o tvorbe geometrického aj výpočtového modelu, na ktorom boli prevedené príslušné senzitívne analýzy, s cieľom zistiť príčinu povoľovania matice a skrutky v danej sústave. Na základe získaných poznatkov a ich posúdenia bola v poslednej časti tejto práce vytvorená samostatná metodika výpočtu obsahujúca opis parametrov, ktoré majú vplyv na tento nežiadúci jav, a ktoré je potrebné zahrnúť do analýz v prípade podobnej problematiky. Téma tejto záverečnej práce bola vytvorená v spolupráci so spoločnosťou ŠKODA Auto a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav, a spoločnosťou AUDI AG, Union-Straße 1, Ingolstadt.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Interakce jádro – tavenina při odlévání hlav válců z Al slitin do kovových forem
Hlavsa, Petr ; Roučka, Jaromír (oponent) ; Tegel, Michal (oponent) ; Rusín, Karel (vedoucí práce)
Předložená dizertační práce se zabývá interakcemi na rozhraní jádro - tavenina při odlévání hlav válců z Al slitin do kovových forem a řeší konkrétní problém s nalepeným ostřivem po odjadrování u odlitku naftové hlavy válců. Detailně popisuje proces výroby jader metodou Cold-Box a odlévání progresivní technologií Rotacast. Teoreticky analyzuje reakce na rozhraní jádro - tavenina a předkládá klasifikaci vad povrchu u Al odlitků odlévaných gravitačně do kovových forem. Dále uvádí výsledky z technologických zkoušek ostřiv, jádrových směsí a jader (Cogas analýza). Při řešení problému s nalepeným ostřivem v sacích a výfukových kanálech odlitku naftové hlavy válců využívá metodiku pro řešení problémů DMAIC. Všechny experimentální zkoušky jsou řešeny v laboratoři a výrobních podmínkách mezinárodní společnosti zabývající se odléváním odlitků hlav válců ze slitin hliníku do kovových forem.
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
Tepelně-mechanická analýza hlavy vznětového spalovacího motoru
Kozák, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu mechanického a tepelného zatížení hlavy vznětového motoru s následným výpočtem únavové životnosti. První část práce je věnována seznámení s obecnými možnostmi řešení těchto analýz. V druhé části je provedena analýza zatížení hlavy daného vznětového motoru a stanovení výsledných napětí, deformací a únavové životnosti.
Řešení montážních deformací bloku motoru
Foltis, Aleš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je stanovit velikost a rozložení montážních deformací bloku motoru při rozdílném statickém zatěžovaní. Práce je zaměřena především na deformačně-napjatostní analýzu bloku s vložkou při rozdílném postupu dotahování šroubů v hlavě válců a velikosti momentu utažení. Výpočet a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu ANSYS. Rovněž se v práci zabývám metodami diagnostiky pro možné zjištění deformací bloku motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.