Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Strukturální analýza bloku motoru
Chevtaikin, Sergei ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá strukturální analýzou bloku spalovacího motoru. Hlavním cílem této práce byl návrh a porovnaní jednotlivých provedeni bloků motoru s krátkou a prodlouženou klikové skříně. V první části znázorněná rešeršní část jíž existujících provedení bloků motoru. Na zaklade rešeršní části byla proveden CAD návrh bloků motoru a jejich diskretizace. Provedeni strukturálních analýz a jejich finální porovnaní bylo zajištěno pomoci MKP a MBS programů.
Dynamika rotoru turbodmychadla s kluznými ložisky na bázi MBS
Hromádka, Adam ; Knotek, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je popsána konstrukce turbodmychadel. Další část shrnuje přístupy řešení dynamiky rotoru automobilních turbodmychadel. Vytvoření modelu rotoru a nahrazení vazby s ložiskem je doplněno o výhody a nevýhody. Praktická část je zaměřena na výpočet konkrétního rotoru turbodmychadla s využitím MBS. Výstupem jsou vibrace rotoru. V závěru práce jsou navrženy přístupy pro zlepšení daného modelu.
Výpočtové modelování dynamiky záběru čelního ozubeného soukolí v prostředí MBS
Pykal, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu pro simulaci dynamiky záběru čelního ozubeného soukolí v prostředí multi-body softwaru MSC ADAMS. Vstupem je konkrétní geometrie spoluzabírajících ozubených kol, provozní otáčky a zátěžný kroutící moment. Výstupem je průběh sil v záběru ozubení a reakce sil v ložiscích kol v závislosti na změně tuhosti ozubení vlivem měnícího se počtu zubů v záběru a změně osové vzdálenosti. Tento model se vyznačuje rychlým a relativně přesným výpočtem v časové doméně. To znamená, že dokáže během simulace zareagovat na změnu parametru jako je např. osová vzdálenost, otáčky a krouticí moment
Využití vzduchových pružin u závodního vozu
Blažek, Jakub ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií využití vzduchových pružin u závodního vozu, přesněji vozu pro soutěže Formula Student. Rešeržní část práce se zabývá volbou vhodné vzduchové pružiny pro dané použití. V praktické části je pak výpočet parametrů pro vhodné nastavení vzduchové pružiny tak, aby vyhovovala pravidlům soutěže a simulace její funkce při reálném použití.
Řadový čtyřválcový motor sportovního vozu
Šopík, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem závodního čtyřválcového motoru pro použití v závodech rallye s požadavkem nízké hmotnosti celé konstrukce, a to za použití vybraných pravidel kategorie Super 2000. Výpočtová část je primárně zaměřena na pevnostní kontrolu klikového hřídele a výpočtu torzního kmitání.
Dynamický výpočet rozvodu šestiválcového motoru s 24 ventily
Guláš, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kontrolným výpočtom dynamického namáhania rozvodového mechanizmu OHV staronovej koncepcie 6-valcového traktorového motoru s 24 ventilmi od firmy Zetor Tractors, a.s.. Súčasťou práce je vytvorenie výpočtového modelu a navrhnutie ventilových pružín pre daný motor. Práca taktiež poukazuje na súčasné výpočtové metódy simulačných počítačových programov využívaných v automobilovom priemysle.
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.
Digitalni dvojče
Kopeček, Pavel ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou týkající se technologie digitálních dvojčat, která se rozvíjí v průběhu stávající 4. průmyslové revoluce primárně založené na digitalizaci napříč průmyslovými odvětvími a v blízké budoucnosti může být při správné aplikaci jedním ze stěžejních prvků většiny průmyslových procesů. Digitální dvojče představuje virtuální reprezentaci fyzického objektu (stroje, funkční komponenty například v rámci automobilů nebo dokonce i část lidského těla), se kterým si prostřednictvím vytvořeného komunikačního kanálu navzájem předává informace v podobě dat důležitých pro cílové funkce digitálního dvojčete. S využitím získaných dat, algoritmu řízení této technologie a prostřednictvím simulačních modelů obsažených ve virtuálním prostoru digitálního dvojčete umožňuje tato technologie práci v reálném čase, jejíž náplní je provedení analýzy provozního stavu za účelem jeho vyhodnocení, korekce či, s použitím tzv. „what-if“ analýz, dokonce i jeho predikce s cílem dosažení co nejefektivnějšího využití reálných objektů v průběhu jejich celého životního cyklu (výrobní proces objektu, provoz a údržba objektu, likvidace objektu). Hlavními výstupy této práce jsou, z rešeršního hlediska, provedení kritického zhodnocení současného stavu aplikace digitálních dvojčat v rámci průmyslového světa a vytvoření algoritmu tvorby digitálního dvojčete, z praktického hlediska pak tvorba vybraných vstupních 3D analýz (simulačních modelů) a tvorba redukovaného ROM modelu za účelem tvorby základních stavebních kamenů pro digitální dvojče dvoustupňové vlakové převodovky. Pro praktickou část byl použit systémový balík Ansys Workbench a relativně nový systém pro výpočet dynamických úloh s názvem Ansys Motion.
Výpočtové modelování dynamických vlastností traktoru
Hejčl, Pavel ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu zadního neseného žacího stroje na dynamiku traktoru. V úvodní části jsou shrnuty poznatky používaných variant odpružení a jejich konstrukční provedení. Dále jsou popisovány aktuální možnosti nástrojů pro simulaci dynamiky traktorů a konstrukce zadního tříbodového závěsu. Hlavní část práce je věnována sestavování multibody modelu traktoru s neseným žacím strojem. Správnost sestavení virtuálního prototypu traktoru je ověřena porovnáním s technickým experimentem na skutečném traktoru. Validovaný model je dále používán k analýzám různých přesně definovaných ustálených i přechodových jízdních stavů typických pro tuto soupravu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.