|
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
|
|
Knihovna pro detekci kolizí
Chlubna, Tomáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém detekce kolizí netriviálních polygonálních modelů v trojrozměrném prostoru. Obecně existují postupy, jak tyto kolize matematicky vyjádřit a vypočítat. Pro použití v oblasti informačních technologií jsou však takové metody často nepoužitelné z hlediska výkonu a paměťové náročnosti. Také oproti reálnému světu je třeba pracovat s diskrétním časem, což vede k nutnosti implementace algoritmů, schopných nejen kolize detekovat v daném časovém okamžiku, ale také je předvídat podle dostupných informací o pohybu objektů ve scéně. Návrh řešení vychází zejména z technik používaných v odvětví herního vývoje a fyzikálních simulací. V práci jsou tedy zahrnuty i mechanismy pro optimalizaci, reprezentaci scény a její vykreslování s využitím grafické karty.
|
|
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.
|
|
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
|
|
Segmentace polygonálního modelu
Bezděčík, Ladislav ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou segmentace 3D modelů čelistí. Analyzuje současné metody, navrhuje, implementuje a testuje možné zlepšení těchto metod z uživatelského hlediska. Návrh zlepšení spočívá v implementaci neuronových sítí k rozpoznávání topologie modelů čelistí, a možné kombinaci této topologie s existujícími metodami segmentace. Také je analyzována a implementována možnost automatického rozšiřování datových sad 3D modelů převedených na hloubkové mapy, použitých pro trénování neuronových sítí.
|
|
Postupná deformace 3D modelu
Zouhar, Marek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce je zásuvný modul do volně šiřitelného modelovacího programu Blender, který automaticky vytvoří animaci změny tvaru ze dvou vstupních modelů.
|
|
Rekonstrukce 3D geometrie na základě diskrétních volumetrických dat
Svěchovský, Radek ; Navrátil, Jan (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Převod diskrétních volumetrických dat na jejich povrchovou reprezentaci je dnes relativně běžnou operací. Standardním řešením tohoto problému je užití algoritmu Marching cubes, který ačkoli je jednoduchý a robustní, produkuje nekvalitní výstup, který vyžaduje následný post-procesing. Tato diplomová práce se zabývá studiem alternativních algoritmů pro extrakci izoploch z objemových dat. Čtenář bude srozuměn s fundamenty této problematiky a s principy metody Hierarchical Iso-Surface Extraction, jejíž nezávislá implementace byla v rámci této práce provedena a testována.
|
|
Generování dráhy nástroje při 3 osém frézování 3D polygonálních modelů
Nedvědický, Jan ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice generování dráhy pro 3 osé frézování na základě polygonálních modelů. Úvodní část se zabývá rozborem základních pojmů a témat souvisejících s řešenou úlohou. Hlavní část práce řeší postupy a problémy při implementaci jednoduchého generátoru dráhy nástroje. Probrány jsou jednoduché strategie frézování založené na pohybu nástroje v rovině. Součástí práce je implementace zásuvného modulu aplikace OpenFlipper, ve kterém jsou použity a prakticky ověřeny popsané postupy.
|
| |
|
Segmentace polygonálního modelu
Bezděčík, Ladislav ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou segmentace 3D modelů čelistí. Analyzuje současné metody, navrhuje, implementuje a testuje možné zlepšení těchto metod z uživatelského hlediska. Návrh zlepšení spočívá v implementaci neuronových sítí k rozpoznávání topologie modelů čelistí, a možné kombinaci této topologie s existujícími metodami segmentace. Také je analyzována a implementována možnost automatického rozšiřování datových sad 3D modelů převedených na hloubkové mapy, použitých pro trénování neuronových sítí.
|