|
Futuristický kokpit moderního letounu
Hlipala, Martin ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Práca poukazuje na historický vývoj letových prístrojov, diskutuje trendy v dizajne letových ukázateľov a kladie si za cieľ predstaviť moderný kokpit zjednocujúci hlavné letové prístroje, ktoré dopĺňa dátami z podsystémov lietadla. Návrh sa zakladá na aktuálne používaných letových displejoch Boeingu 737-800, tvoriacich systém EFIS, ktorý graficky inovuje a rozširuje o ďalšiu funkcionalitu. Výsledkom je niekoľko konceptov, ktoré sa následne implementujú prostredníctvom novo vytvoreného systému užívateľského rozhrania.
|
|
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Zahradník, Jiří ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se autor zabývá návrhem a částečnou implementací radarového výškoměru. V této práci je kladen důraz na modulární architekturu a proto je tento výškoměr navržen jako soubor samostatných modulů komunikujících pomocí BSD schránek. Implementace programového vybavení je v C++ a pro generování zvuku je použita knihovna PulseAudio. Dále je zde řešena bezpečnost mezivláknové fronty a zásobníku pomocí třídy implementované jako šablona pro zachování jednoduchosti a obecnosti pro další využití.
|
|
Graphical Interface for Flight Displays
Tabášek, Michal ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the flight data visualization. It contains a description of the airplane mathematics and physics model, instruments used for flight data visualization and process of creating a primary flight display for flight simulator. The display is created using C++ language and OpenGL graphics library.
|
|
Grafické rozhraní letových displejů
Brumovský, Vít ; Dittrich, Petr (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl seznámit čtenáře s vývojem avioniky, s technikami a možnostmi zobrazení jednotlivých letových veličin a popisuje tvorbu primárního letového displeje pro letecký simulátor. V textu se nachází také podrobnosti o implementaci a způsobu testování. Displej je vytvořen pomocí jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL. Vytvořené řešení poskytuje dva režimy zobrazení dat - klasický a monochromatický. Výsledný displej je možné z velké části konfigurovat a upravit ho tak pro konkrétní typ letadla.
|
|
Řídící jednotka pro turboventilátorový motor TFE731
Slavotínek, Jan ; Mikuláštík, Jiří (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, je klasifikována jako interní experimentální projekt, jehož cílem je navrhnout HW a nízko úrovňový SW zjednodušené demonstrační verze řídicí jednotky pro turboventilátorový motor TFE731 podle definovaných požadavků. Očekávanými výstupy kromě návrhu systému, jsou i poznatky o případných technických problémech a nesnázích, které se během analýzy a vývoje systému vyskytnou. Práce se zabývá stručným pohledem do historie letectví a avioniky, teoretickým rozborem turboventilátorového motoru, analýzou měřených a řízených veličin. Na základě požadavků a analýzy V/V veličin je proveden obvodový návrh a návrh nízko úrovňového řídicího SW.
|
|
Využití moderních metod zvyšování spolehlivosti pro implementaci řídicího systému
Szurman, Karel ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
U leteckých řídicích a kritických systémů je nutné zaručit minimální úroveň odolnosti vůči poruchám a jejich vysokou spolehlivost. Na elektronické součástky těchto systémů působí nežádoucím vlivem okolní podmínky prostředí a to hlavně kosmické záření. V práci jsou popsány nejčastější typy poruch polovodičových součástek a zařízení spolu s moderními metodami, kterými lze zvýšit odolnost systému proti těmto poruchám a jeho celkovou spolehlivost. Jsou uvedeny aspekty návrhu leteckého systému vzhledem k jeho konečné certifikaci a způsoby, jakými lze posoudit jeho bezpečnost. Práce popisuje návrh a implementaci řídicího systému CAN sběrnice pro platformu FPGA, který využívá protokolu CANAerospace. Vytvořený systém je dále vylepšen pomocí TMR architektury. Odolnost proti poruchám obou verzí systému je otestována prostřednictvím SEU frameworku, jenž umožňuje za pomocí částečné dynamické rekonfigurace generovat SEU poruchy přímo do designu běžícího v FPGA.
|
|
Přesné přiblížení na přistání GNSS CAT II/III
Bach Quoc, Thang ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je přehled přesných přibližovacích systémů s využitím GNSS a palubní avioniky pro provoz za podmínek nízké dohlednosti. Tato diplomová práce popisuje stávající požadavky a návrhy nových standardů, které jsou důležité k vymezení výkonnosti systému GBAS. Cílem práce je porovnání možných systémů k vedení letadla při přesném přiblížení do CAT II/III. V této práci je dodatečně navrhnuta provozní implementace systému GBAS.
|
| |
| |
|
Evaluation of complex situations from airplane’s avionics
Vysloužil, Ondřej ; Svoboda,, Jiří (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
This project takes a look on avionics data more comprehensively and it can be understood as an upper layer over fault monitoring systems providing extra information about flight. For concrete design were selected Airbus A320 a A340 to represent modern, widely used transport types of aircraft. Developed application analyzes two chosen complex situations from avionics dataflow and looks for conditions which lead to abnormal aircraft behaviour (but not faults). This work is primarily focused on flight phases, data structure and categorization and application development based on fuzzy system with expert knowledge represented by its rules.
|