Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mostový jeřáb jednonosníkový
Chroust, Martin ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou jednonosníkového mostového jeřábu. Cílem práce je provést konstrukční řešení mostového jeřábu podle zadaných parametrů, kterými jsou nosnost jeřábu 8 000 kg, rozpětí 10 000 mm, rozvor 2 400 mm a zdvih 8 000 mm. Práce obsahuje krátkou rešeršní část zaměřenou na mostové jeřáby, jejich rozdělení a popis hlavních částí. Dále obsahuje rozbor zvolené koncepce řešení, výpočet zatížení působících při provozu a technické i pevnostní výpočty vybraných dílů jeřábu, které byly provedeny dle platných Českých státních norem a literatury zabývající se návrhem jeřábů a jejich částí. Práce je doplněna požadovanou výkresovou dokumentací.
Jeřáb mostový dvounosníkový
Vajmar, Jan ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem dvounosníkového mostového jeřábu. Na začátku práce jsou určeny průřezové charakteristiky nosníku a příčníku. Dále jsou vypočítána zatížení působící při provozu jeřábu. Následuje určení statické únosnosti a únavové pevnosti. Veškeré výpočty jsou řešeny s ohledem na příslušné normy týkající se mostových jeřábů. Součástí práce je i rozbor nakupovaných komponent, kterými jsou převodové motory, nárazníky a pojezdová kola.
Únavová životnost ocelových vzorků při axiálním, torzním a kombinovaném axiálně-torzním namáhání
Mička, Jan ; Horníková, Jana (oponent) ; Slámečka, Karel (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá stanovením únavové životnosti při cyklickém víceosém zatěžování. Nejprve je v práci popsán únavový proces a způsob určování únavové životnosti při jednoosém a víceosém namáhání. Cílem praktické části je posouzení přesnosti predikce únavové životnosti válcových vzorků z oceli 1.2210, experimentálně namáhaných synchronní symetrickou kombinací axiální síly a torzního momentu, pomocí vybraných kritérií. K tomu je zapotřebí nejprve stanovit únavovou pevnost při prostém axiálním a prostém torzním namáhání.
Zpracování měření mechanických charakteristik kovových materiálů při cyklickém zatěžování
Vlach, Jiří ; Slámečka, Karel (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na studium mechanických charakteristik kovových materiálů při cyklickém zatěžování. V první části jsou shrnuty současné poznatky o třech stádiích únavového procesu: cyklickém zpevnění/změkčení, nukleaci trhlin a šíření trhlin. Tento úsek zahrnuje také informace o únavové životnosti, únavové pevnosti a mezi únavy. Hlavním cílem praktické části bylo vyhodnocení Wöhlerovy křivky, nazývané také S-N křivkou.
Únavová analýza a životnost ocelových konstrukcí
Dostál, Petr ; Šťastný, Antonín (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na řešení únavové analýzy a následně životnosti ocelových konstrukcí ze strojírenského a stavebního hlediska. Teoretická část obsahuje popis vlivu cyklické únavy na ocelové konstrukce, popis základních únavových charakteristik a jejich aplikaci, popis únavových křivek životnosti a jejich následnou matematickou aproximaci jak ze strojírenského tak i ze stavebního hlediska. Dále je v práci zahrnut popis výpočtu meze únavy reálné součásti (konstrukce) ve strojírenství v závislosti na provozních podmínkách dané konstrukce. Součástí práce je dále predikce životnosti ocelových konstrukcí s využitím hypotéz kumulace poškození dle nominální napjatosti. Praktickou část práce tvoří příklad na výpočet životnosti oje rámu traktorového přívěsu se zavěšením kol bogie ze strojírenského i stavebního hlediska. Příklad slouží jako algoritmus řešení predikce životnosti ze strojírenského i stavebního hlediska a také odhaluje možnost řešení životnosti strojírenských ocelových konstrukcí ze stavebního hlediska. Na závěr je provedeno porovnání obou přístupů.
Procesy kontaktního poškození ložiskových materiálů
Chaloupka, Petr ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Hort, Filip (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je pojednání o procesech kontaktního poškození ložisek a jejich materiálů, rozbor jednotlivých druhů degradace materiálu, kontaktní únavová pevnost a způsoby jejího měření. Závěrem práce jsou rozebrány směry budoucího vývoje v optimalizaci ložisek.
Únavová pevnost a životnost reálných konstrukcí při kombinovaném náhodném zatížení
Svoboda, Jaroslav ; Balda, Miroslav ; Fröhlich, Vladislav
Velmi častým případem kombinovaného namáhání je případ, kdy jeho jedna složka působí staticky.Příspěvek se zabývá výsledky experimentálních prací, provedených za účelem stanovení vlivu této statické složky na životnost. Je uveden postup pro stanovení kritického napětí. Stanovení únavové životnosti je však mnohem náročnější a vyžaduje výpočet doplnit o experimenty, které by poskytly informace o odezvě materiálu na aplikovanou kombinaci zatížení.
Únavová pevnost a životnost reálných konstrukcí při kombinovaném náhodném zatěžování
Svoboda, Jaroslav ; Fröhlich, Vladislav ; Kraus, V.
Studium únavové pevnosti a životnostije obvykle vázáno na experimenty prováděné na malých zkušebních vzorcích. Proto většina numerických metod užívaných v únavě materiálu vychází z experimentů prováděných na těchto vorcích při jednoosém zatěžování. Je obtížné aplikovat tyto metody na reálné konstrukce zatěžované v provozu kombinovaným náhodným zatížením. Příspěvek diskutuje tento problém a ukazuje jeho komplexnost na příkladu.
Přístupy a kritéria pro predikci únavové pevnosti při kombinovaném víceosém namáhání
Zemandl, Milan
Problematika přístupů a kriterií pro predikci únavové životnosti a pevnosti při víceosém kombinovaném namáhání.
Únavové napětí a životnost reálných konstrukcí při kombinovaném náhodném zatěžování
Svoboda, Jaroslav ; Balda, Miroslav ; Fröhlich, Vladislav
Studium únavové pevnosti a životnosti se obvykle provádí na malých vzorcích. Je často obtížné aplikovat tyto metody na výpočet životnosti reálných konstrukcí zatěžovaných v provozu kombinovaným náhodným zatížením. Většina dat potřebných pro výpočet je získávána na základě empirických vztahů uváděných v literatuře. V příspěvku je tento problém diskutován a na základě experimentů provedených na uzlech čelníku podvozkového rámu pro Metro je provedeno porovnání výsledků výpočtových metod se skutečností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.