Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovace výuky přírodopisu ve vztahu k cílům dosažení přírodovědné gramotnosti: aplikační studie s využitím vzdělávacího tématu Savci
PEŠLOVÁ, Bohumila
Diplomová práce se zabývá problematikou budování přírodovědné gramotnosti prostřednictvím inovace výuky. Obsahuje rešerši zabývající se tradičním transmisivním vyučováním a inovativním vyučováním, přírodovědnou gramotností ve vzdělávání a paradigmaty přírodovědného vzdělávání. V aplikační části volí modelový tematický celek Savci, analyzuje obsah učiva tohoto tématu v různých řadách učebnic přírodopisu pro základní školy a navrhuje inovace vzdělávacích cílů i obsahu. V souladu s těmito poznatky a byla navržena inovace výuky daného tématu.
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...
Aktivity pro badatelsky orientovanou výuku v biologii
Nedomová, Martina ; Čížková, Věra (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
3 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je sestavit a ověřit materiály podporující badatelsky orientovanou výuku na téma Voda v životě člověka. Práce, která vznikla jako součást mezinárodního projektu ESTABLISH, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá charakteristikou badatelsky orientované výuky, jejím přínosem a historií, seznamuje s národními a zahraničními projekty a pracemi tuto výuku aplikujícími. Hlavní pasáž praktické části diplomové práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů pro badatelsky orientované aktivity k tematické jednotce Voda v životě člověka. Součástí materiálů je metodická příručka pro učitele a pracovní listy k jednotlivým aktivitám. Práce dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření pro studenty realizovaného po ověřování aktivit pro získání zpětné vazby o průběhu ověřování materiálů a jejich vhodnosti. Součástí práce je i realizace dotazníkového šetření pro pedagogy, kterým bylo orientačně zhodnoceno povědomí o badatelsky orientované výuce a její dosavadní užívání u učitelů biologie na gymnáziích v Praze. Praktická část obsahuje také analýzu úloh k tématu voda ve spojení s člověkem ve vybraných učebnicích biologie a přírodopisu. Klíčová slova: Vzdělání, přírodní vědy, biologie, badatelsky orientovaná výuka, projekt ESTABLISH, výuková...
Sexuální výchova v kurikulu a současné edukační realitě na 2. stupni základních škol
Venderová, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je sexuální výchova. Práce analyzuje její vývoj v České republice a popisuje situaci ve vybraných zahraničních zemích (Norsko, Švédsko, Dánsko, Francie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie, Bulharsko, Chorvatsko, Švýcarsko, Nizozemí, Japonsko, Indie, Keňa, Mexiko). Zabývá se implementací sexuální výchovy do vzdělávacích programu: Základní škola, Obecná škola, Národní škola a do rámcového vzdělávacího programu a analyzuje "Doporučení MŠMT CR k výuce sexuální výchovy". Praktickou část představuje výzkum, který je zaměřen na výuku, metody a zkušenosti učitelů sexuální výchovy na 2. stupni základních škol.
Přírodovědné znalosti žáků 1. stupně ZŠ
ZICHOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce ověřuje znalosti vybraných přírodovědných témat u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti byly zjišťovány pomocí vlastní kresby žáků a didaktického testu. Práce zmiňuje analýzu přírodovědných učebnic a pracovních sešitů, které jsou ve školách využívány jako jeden ze zdrojů získávání znalostí přírodnin a živočichů. Výsledky práce slouží k vytvoření představy o tom, v jaké míře je přírodovědné téma na 1. stupni probíráno, a jaké znalosti z této oblasti žáci v dnešní době skutečně mají.
Aplikace a účinnost projektového vyučování v přírodovědném vzdělávání
VIKA, Radoslav
Součástí bakalářské práce je vysvětlení krátkodobého projektu srovnávajícího vyučování frontální metodou a metodou projektovou v průběhu školního roku 2012/2013 u sedmých ročníků.
Výukový program s prvky badatelsky orientovaného přírodovědného vyučování na 1. stupni ZŠ.
SOUKUPOVÁ, Valerie
Cílem této práce je připravit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) a současně ověřit účinnost navržených aktivit z hlediska cílů přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce ukazuje některé možnosti, jak s uvedenou metodou pracovat a zařazovat ji do vyučování. Jako modelový příklad byla zvolena témata související s fyziologií rostlin. Aplikovány jsou různé vyučovací metody vhodné pro realizaci BOV v kontextu Rámcového vzdělávacího programu se zřetelem na aktuální obsah učebnic prvouky a přírodovědy. Vyučovací metoda je taktéž porovnána s pojetím výuky přírodovědných předmětů v zahraničí. Diplomová práce byla řešena v rámci projektů GA JU č. 065/2010/S a GA JU č. 078/2013/S
Josef Velenovský a František Mareš ? dvě osobnosti českého vědeckého života (jejich přírodovědecká a filosofická činnost)
PODSKALSKÁ, Marie
Diplomová práce, nazvaná Josef Velenovský a František Mareš ? dvě osobnosti českého vědeckého života (jejich přírodovědecká a filosofická činnost), se zabývá popisem filosofických tezí dvou významných českých přírodovědců ? filosofů v jejich přírodovědeckém bádání. První část práce představuje přírodovědeckou a filosofickou činnost obou osobností. Podrobněji zachycuje Marešovy názory na fyziologii a Velenovského pojetí přírodní filosofie. Dále obsahuje jejich kritická stanoviska k dobovým trendům v přírodní vědě a filosofii, zejména pozitivismu a naturalismu. Druhá část je zaměřena na komparativní analýzu stěžejních myšlenek F. Mareše a J. Velenovského, které jsou obsaženy v jejich dílech Přírodní filosofie (Díl I., Přírodnický) a Fysiologie. Cílem práce je pokus o kritickou analýzu jejich tezí (pozitivismus, naturalismus, vitalismus, fyziologie, přírodní věda), nalezení společných a rozdílných stanovisek.
Geoarcheologická rekonstrukce přírodního prostředí ústecké kotliny během pravěku a středověku
SVATUŠKOVÁ, Anna
Předkládaná práce shrnuje geoarcheologický vývoj na území Ústecké kotliny, a je napsána ve dvou úrovních. Práce je regionálně poměrně přesně vymezena. Ve více obecné části jsem se především na základě rešeršního a rekognoskačního studia pokusila shrnout přírodní podmínky studované oblasti a zároveň ekologické strategie od paleolitu po novověk. V druhé části jsem využila svých zkušeností nabytých při výzkumu Bloku 004 a popsala v mnohem větším měřítku z hlediska geoarcheologie malou oblast přímo v centru ústecké kotliny. Na základě pedogeochemické a mikromorfologické metodiky se pokusila interpretovat výpovědní hodnotu jednotlivých profilů.
Širší možnosti využití didaktického modelu včela medonosná v tematickém celku Člověk a jeho svět
KRUMPLOVÁ, Iveta
V této diplomové práci je zpracován obecný teoretický přehled k tématu Včela medonosná, rozbor RVP a učebnic pro prvouku a přírodovědu, návrhy a náměty pro prvouku a přírodovědu s využitím mezipředmětových vztahů a zhodnocení a realizace některých námětů v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.