Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti minimalizace indukovaného odporu
Skarolek, Vilém ; Kouřil, Martin (oponent) ; Lajza, Ondřej (vedoucí práce)
Indukovaný odpor tvoří podstatnou část celkového odporu letounu při letu a tak jeho minimalizace je žádoucí při snaze o hospodárný provoz letecké dopravy. Bakalářská práce se zabývá možnostmi minimalizace indukovaného odporu. První čast této práce se zabývá úvodem do problému tvorby indukovaného odporu za letu. V druhé části je zpracován přehled možných způsobů minimalizace, jejich popis, konstrukční provedení včetně zhodnocení jednotlivých metod minimalizace.
Historie a současnost aerodynamických prvků vozidel formule 1
Olšák, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma historie a současnost aerodynamických prvků vozidel F1. Je zaměřena především na ty prvky, které významně ovlivnily aerodynamické vlastnosti a chování vozidel F1, jak v minulosti, tak i v současnosti. Zabývá se také kategorizací jednotlivých prvků současných vozů F1 a následným zhodnocením vhledem k celkovému aerodynamickému zatížení.
Vozy formule 1
Zbožínek, Adam ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce uvádí základní pravidla a předpoklady pro konstrukci a použití vozů formule 1. Hlavní zaměření je na aerodynamiku, která je nejdůležitější disciplínou v tomto motoristickém sportu, dále je tato práce zaměřena na základní faktory týkající se motoru vozu, kol, nové technologie KERS a provedení volantu.
Modifikace geometrie nosné plochy RC házedla s ohledem na letové výkony
Pejchar, Jan ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na provedení modifikace nosné plochy házecího kluzáku kategorie F3K. Je řešena geometrie křídla z aerodynamického hlediska s podporou modelářských softwarů a softwarů využívajících panelové metody. Jsou provedeny základní aerodynamické výpočty a vypočet základních letových výkonů. Práce dále zahrnuje rozvahu o výkonových možnostech posuzovaných geometrií křídel.
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
Principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel
Oslizlo, Aleš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V práci jsou vysvětleny principy konstrukce aerodynamického tvaru karoserie vozidel, koeficient odporu při obtékání vzduchu, vliv na průběhy tlaků a vlastnosti mezní vrstvy. Dále jsou ukázány základní aerodynamické tvary karoserie u osobních, užitkových a závodních automobilů.
Optimalizovaná pětiotvorová sonda
Skála, Vladislav ; Pick, P. ; Nožička, J.
Práce se zabývá návrhem, konstrukcí a stanovením charakteristik pětiotvorové sondy pro měření směru a velikosti rychlosti proudu vzduchu v aerodynamickém tunelu. Sonda byla při návrhu optimalizována. Stanovené charakteristiky budou použity při vyhodnocování rychlosti měřených touto sondou.
Climatic wind tunnel for material and structures investigation
Král, Radomil ; Pospíšil, Stanislav
The paper deals with a description of the new climatic wind tunnel laboratory built in historical city Telcˇ. As a separate unit of the Institute of Theoretical and Applied mechanics of the Academy of Science of the Czech Republic, the tunnel will be used for fundamental research in engineering problems within civil engineering, architecture, heritage care and in other fields where wind effects appear along with further factors. The paper presents essential information about the interior layout of the tunnel together with description of advanced facilities serving for simulation of a strong wind, rain, freeze and solar heat radiation. Fundamental part of the paper is devoted to pressure losses determination. Using two different methods, the principal parts of the tunnel are designed taking into account both the optimal flow characteristics and flow resistance.
Aerodynamika špičkového řezu turbínové lopatky 1220mm
Synáč, J. ; Rudas, B. ; Šťastný, M. ; Luxa, Martin ; Šimurda, David ; Šafařík, Pavel
Příspěvek je zaměřen na aerodynamické charakteristiky špičkového řezu oběžného lopatkování 1220mm posledního stupně parní turbíny velikého výkonu.
Měření nestacionárních proudových polí kolem kmitajícího profilu optickými metodami. Část II - Vyhodnocení
Horáček, Jaromír ; Vlček, Václav
Zpráva se zabývá vyhodnocením měření nestacionárních proudových polí v aerodynamickém tunelu v okolí kmitajícího 18% dvoukruhového profilu pomocí synchronizované interferometrie. Profil měl dva stupně volnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.