Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,780 záznamů.  začátekpředchozí13771 - 13780  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.44 vteřin. 

Porušování pravidel hospodářské soutěže v rámci EU
TĚHNÍKOVÁ, Eva
Smyslem mé práce bylo především uvést čtenáře do problematiky hospodářské soutěže v rámci EU a poukázat na případy protisoutěžního jednání. V úvodu jsem Evropskou Unii vymezila z historického pohledu a uvedla jsem i veškeré právní normy a smlouvy, které jsou pro EU klíčové. Za účelem hlubšího vymezení Evropského soutěžního práva, jsem se podrobněji věnovala především Smlouvě o založení ES (článkům 81 a 82 SES). Dále se čtenář může v této práci blíže seznámit s různými formami porušování pravidel hospodářské soutěže, jako jsou zneužívání dominantního postavení, fúze firem, dumping, státní podpory, uzavírání kartelových dohod či jednání ve shodě. V praktické části jsem vycházela ze studie nejzávažnějších porušení hospodářské soutěže, kterými se zabývaly Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Evropská komise a Evropský soud první instance. V závěru je několik praktických rad pro firmy, které se vědomě či nevědomě dopouští protisoutěžního jednání ovlivňujícího společný evropský trh. Hlavními zdroji mé práce byly základní dohody a smlouvy Evropské Unie, a to především smlouvy o založení ES, Maastrichtská smlouva, Amsterdamská smlouva a smlouva z Nice.

Oceňování ve finančním účetnictví
ZEDEK, Milan
Cílem práce je vymezení možností oceňování a dopady jejich výběru na funkci účetnictví. Dále pak porovnání metodik oceňování v rámci českých účetních předpisů s mezinárodní legislativou (IAS/IFRS). Oceňování je metodickým prvkem, na kterém je v podstatné míře závislá užitná hodnota informací, jež jsou poskytovány systémem účetnictví. Ovlivňuje tedy vypovídací schopnost účetních informací, zejména položek v účetních výkazech. Na zvoleném způsobu oceňování je závislé nejen peněžní vyjádření konkrétních aktiv a závazků podniku, jejich celková suma, ale i velikost vlastního kapitálu. Z oceňování majetku a závazků je odvozena výše nákladů, která je ovlivněna spotřebou či snížením těchto aktiv a zvýšením hodnoty závazků. Způsob ocenění ovlivňuje i finanční analýzu podniku. Problém ocenění je v zásadě dán změnami v tržní ceně aktiv a měnící se kupní síle používané peněžní jednotky. Pro ocenění aktiv a závazků přicházejí v úvahu následující oceňovací báze: historické (pořizovací) náklady, realizovaná hodnota, běžná (reprodukční) cena, současná hodnota, reálná hodnota (fair value). Klíčovými momenty při kterých dochází k ocenění jsou oceňování při nabývání (pořízení), oceňování v průběhu držby a oceňování při pozbytí (prodeji). Oceňování v ČR primárně upravuje zákon o účetnictví. Oceňování podle IFRS/IAS vychází z koncepčního rámce a jednotlivých mezinárodních standardů.

Odpovědnost členského státu za škodu
Švec, Martin ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent)
Závěr Ve své práci jsem se zaměřil na postih členského státu za škodu způsobenou jednotlivci činností státních orgánů, pokud nerespektují evropské právo. Tato oblast práva byla utvářena Evropským soudním dvorem zejména v posledních 20 letech, a doznala velkého posunu. Závěry, které ve své judikatuře Soudní dvůr vytvořil, jasně deklarovaly existenci této odpovědnosti. Jedná se o otevřený odpovědnostní systém, kde jsou základní úpravou vnitrostátní zákonné normy upravující náhradu škody, na které jsou kladeny požadavky ze strany Soudního dvora. Jeho původ je možné najít v případě Russo v. Aima, ve kterém Soudní dvůr vyslovil názor, že členský stát je povinen nahradit škodu způsobenou porušením komunitárního práva, ale ponechal vymezení podrobností na vnitrostátní úpravě. Zásady pro uplatnění odpovědnosti státu za škodu způsobenou jednotlivci porušením evropského práva, byly jasně formulovány Evropským soudním dvorem rozhodnutím ve spojených věcech Francovich v. Itálie a Bonifaci v. Itálie,1 známé pod jednotným označením "případ Francovich". Důvodem pro tento postup Soudního dvora lze za prvé označit rozšíření doktríny effet utile na článek čl. 4 odst. 3 SEU (čl. 10 SES), který stanoví povinnost členských států plnit své povinnosti vůči Unii, a za druhé pak často nedůsledný postup členských států při...

Implementation of Business Intelligence
Bľanda, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Chalupník, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zavedení Business Intelligence ve firmě podnikající v oblasti cestovního ruchu a její provázáním na Balanced Scorecard jako jednu z metodik hodnocení výkonnosti podniků. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických základů Balanced Scorecard i Business Intelligence. Charakterizuje metodiku Balanced Scorecard a její principy a také definuje co je to Business Intelligence, jeho informační architekturu a postup při jeho nasazení. V praktické části je v rámci BSC vytvořen model metrik optimalizovaný pro firmu a je zde popsán i postup zavedení vybraných ukazatelů v pilotním projektu BI.

Bezpečnostní aspekty implementace databázových systémů
Pokorný, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Macák, Petr (oponent)
Cílem této práce je poskytnout ucelený pohled na problematiku bezpečnosti databázových systémů. V úvodu jsou popsána východiska a vývoj bezpečnosti informací. Následuje vymezení oblasti bezpečnosti databázových systémů s využitím normy ISO/IEC 27000. Výsledkem je ucelený seznam požadavků na bezpečnost databázových systémů. Práce se věnuje také právním aspektům dané problematiky. Další části práce nabízí srovnání zabezpečení konkrétních objektově-relačních databázových systémů - Oracle, IBM DB2, Microsoft SQL Server a PostgreSQL. Kritéria komparace vycházejí z požadavků na bezpečnost databázových systému a reflektují specifika daného typu databází. Srovnání se snaží nastínit možnosti využití a omezení jednotlivých databázových produktů.

Vztah přímé a kolizní úpravy mezinárodní kupní smlouvy
Holý, Václav ; Brodec, Jan (oponent) ; Kučera, Zdeněk (vedoucí práce)
Závěr Při našem zkoumání zkoumání vztahu přímé a kolizní úpravy Mezinárodní kupní smlouvy jsme dospěli k závěru, že je to přímá úprava (oddíl 1), tedy CISG, jež vymezuje tento vztah. V této oblasti bylo naším nejdůležitějším zjištěním, že ani změna povahy pramenů práva, v nichž jsou zachyceny kolizní normy, nemění nic na přednosti přímé úpravy. Následně (oddíl 2) jsme se zabývali konkrétním vymezením oblasti, kde se právní vztah z Mezinárodní kupní smlouvy řídí CISG a kde rozhodným právem určeným na základě kolizních norem. Toto vymezení vychází, jak vyplývá ze závěrů oddílu 1 z výkladu a aplikační praxe k Úmluvě. Výklad Úmluvy je tedy rozhodný pro vzájemný vztah kolizních a přímých norem a specificky pak výklad ustanovení vymezujících sféru aplikace a předmět úpravy Úmluvy je tím, co určuje hranici přímé a kolizní úpravy Mezinárodní kupní smlouvy. Identifikovali jsme tedy dva hlavní faktory určující tento vzájemný vztah. Jedná se především o sféru aplikace Úmluvy, mimo níž se Úmluvy vůbec nepoužije, dále se pak jedná o situace, kdy se Úmluva na daný vztah užije, avšak následně je třeba zkoumat, zda každá jednotlivá otázka spadá do předmětu úpravy Úmluvy a zda na ni Úmluvy nabízí odpověď. V případě otázek prvního druhu se rovnou přechází ke hledání odpovědi v rámci rozhodného práva určeného na základě...

Automobil v podnikání
Urban, Pavel ; Müllerová, Libuše (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o automobilech v podnikání. Automobil i daně jsou neoddělitelnou součástí života téměř každého člověka. Automobil je v daňovém systému ČR podle mého názoru na jedné straně oblastí, která je nejvíce komplikovaná, na druhé straně je nejčastěji používaným nástrojem daňové optimalizace. Z těchto důvodů jsem se ve své práci zaměřil na problematiku automobilu a daní, zejména daní z příjmů. V první části práce jsou vysvětleny některé důležité pojmy -- vlastník, držitel, pronajímatel, nájemce, silniční motorové vozidlo, rozdělení vozidel, jejich klasifikace atd. V této části jsou také vymezeny legislativní východiska, týkající se vozidel. V další části jsou na příkladech vysvětleny možnosti daňové optimalizace -- problematika odpisů, načasování okamžiku prodeje automobilu a vložení automobilu do obchodního majetku. V poslední části se zabývám způsobem zachycení a odpisovaní automobilu z účetního pohledu.

Kompetence zdravotnického záchranáře v České republice
ČERNÝ, Jaroslav
Kompetence zdravotnického záchranáře v České republice. Takto zní téma této bakalářské práce. Cílem práce bylo zmapovat znalost kompetencí a zjistit spokojenost s rozsahem kompetenční činnosti u zdravotnických záchranářů. Teoretická část systematicky objasňuje problematiku. Popisuji integrovaný záchranný systém a jeho členění z důvodu primárního zastoupení z kterého vychází samotná zdravotnická záchranná služba. U té se zaměřuji na legislativní vývoj, vymezení a financování. Dále rozvádím typy výjezdových skupin. Samotný zdravotnický záchranář je v této práci popisován s důrazem na právní normy. Získávání odborné způsobilosti, uplatnění či specializační vzdělávání je v bakalářské práci také zahrnuto. Samotné kompetence zdravotnického záchranáře jsou rozděleny do několika skupin v rozsáhlém popisu. V praktické části jsem použil kvantitativní metodu výzkumu. Metodou sběru dat je anonymní dotazník. Výzkumný soubor tvořili zdravotničtí záchranáři pracující na Zdravotnické záchranné službě Jihočeského kraje. Dotazníky byly rozdány do 7 různých výjezdových středisek. Po zodpovězení otázek se obě hypotézy potvrdily. Výsledky ukazují, že zdravotničtí záchranáři jsou znalí svých profesních kompetencí a že jsou spokojeni s rozsahem kompetenční činnosti pro výkon svého povolání. Z práce vyplívá, že kompetence zdravotnického záchranáře nejsou dostatečně dobře popisovány v právních normách. Tato nedostatečnost staví zdravotnické záchranáře do zbytečně složité situace. V práci řeším problematiku negativního reversu a navrhuji dokument pro zdravotnického záchranáře z důvodu lepšího právního postavení.

Management kvality
Kašparová, Andrea ; Veber, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce je věnována managementu kvality a jeho přístupům, které vedou k dosahování vysoké úrovně jakosti výrobků a služeb. V teoretické části byly vymezeny hlavní přístupy systému managementu kvality, které lze v podniku zavést. Jednalo se o přístupy správné výrobní a hygienické praxe, přístup podle normy ISO 9001, celosvětově uznávaný TQM a jeho model Excelence EFQM.Praktická část je věnována principům správné výrobní praxe a problémům, které byly spojeny s jejím dodržováním s ohledem na čistou finální produkci.

Aplikace statistických metod při výpočtu celoživotní hodnoty zákazníka
Samuseva, Katsiaryna ; Vraná, Lenka (vedoucí práce) ; Sobíšek, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje statistickým metodám pro řízení vztahů se zákazníky a různým přístupům k odhadu celoživotní hodnoty zákazníka pro společnost v dlouhodobém horizontu. Jde o empirický typ práce, kde teoretické předpoklady otestujeme v praxi na reálných datech. V průběhu práce zkoumáme a měříme klientské chování s cílem získat kvantitativní výstupy pro přizpůsobení marketingové strategie, efektivní alokaci zdrojů a výběr cílových zákazníků. Na základě chování v minulosti a současnosti budeme modelovat očekávaný budoucí stav nákupního chování a s tím spojené vymezení nejziskovější cílové skupiny pro kvalitnější aplikaci marketingových nástrojů. Mezi hlavní cíle práce patří popis různých přístupů k modelování CLV, aplikace modelu Pareto/NBD na reálná data společnosti Práce pro Vás a zhodnocení využitelnosti výsledků predikování CLV v praxi. V průběhu práce budou řešeny i následující úkoly: uvést základní výhody a nevýhody jednotlivých způsobů modelování CLV, vyhodnotit kvalitu modelu Pareto/NBD a stanovit další náměty při zkoumání této problematiky. Existují různé přístupy k odhadu CLV, které jsou popsané v teoretické části. Praktická část práce je zaměřena především na aplikaci pravděpodobnostního modelu Pareto/NBD. Pomoci modelu Pareto/NBD manažeři získávají informace o budoucí aktivitě zákazníka, tj. očekáváný počet transakcí na základě jeho skutečného chování a pravděpodobnost, že zákazník bude stálé aktivní ve sledovaném horizontu. V současné realitě přetíženého trhu téměř ve všech odvětvích podnikání musí společnosti spoléhat na kvantitativní podstatu marketingu a vybírat si cílové zákazníky, na které zaměří své marketingové úsilí. Přesně této potřebě odpovídá model Pareto/NBD, pomoci kterého odhadneme celoživotní hodnotu zákazníka pro strategické rozhodování a řízení vztahů se zákazníky. Závěrem se nám podaří vyřešit dané problémy a splníme tím všechny stanovené cíle.