Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopad změny DPH na knižní trh v České republice
Vaňková, Jana ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce se zabývá vlivem změny DPH na tržby knihkupectví a ověřením tvrzení studie SČKN, podle které se od roku 2008 průběžně snižuje prodej knih následkem zvyšování sazby DPH na knihy. Teoretická část práce je zaměřená na DPH, spotřebitelské chování na trhu knih a působení substitučního a důchodového efektu na poptávku knih. Prostřednictvím porovnání cen knih před a po zvýšení DPH byl zjištěn pouze mírný nárůst cen knih. Pomocí ekonometrické analýzy tržeb českých a slovenských knihkupectví se nepotvrdil vliv DPH na tržby knihkupectví. Na tržby knihkupectví působí řada jiných aspektů, zejména HDP.
Klamavá reklama a rozbor efektu na její příjemce
Barvínek, Jakub ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Havránek, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá klamavou reklamou a jejím vlivem na spotřebitele. První část práce popisuje klamavou reklamu jako součást skutkové podstaty nekalé soutěže, její definici, právní vymezení, psychologii reklamy a prostředky sloužící k ovlivnění rozhodování spotřebitelů. V praktické části jsou identifikovány konkrétní případy klamání v reklamě a je zde uvedena jejich demonstrace na příkladech. Následující kapitoly praktické části obsahují vyhodnocení dotazníkového průzkumu s cílem zjistit povědomí spotřebitelů o klamavé reklamě, jejich manipulovatelnost a vztah k reklamě. Závěr shrnuje dosažení cílů práce, navrhuje další možnosti zkoumání této problematiky a vystihuje přínos práce.
Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu detergentů
Janoušková, Veronika ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Moserová, Andrea (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu pracích prostředků a stanovit fáze kupního rozhodovacího procesu. Rovněž cílem práce bylo potvrdit či vyvrátit výzkumem stanovené hypotézy. V teoretické části je popsáno chování spotřebitele a marketingový výzkum pouze v teoretické rovině. V praktické části následovala specifikace hlavním hráčů na trhu pracích prostředků. Dále již navazoval vlastní výzkum. K výzkumu sloužily zdroje primárního výzkumu a sekundárního výzkumu. Pro primární výzkum sloužil dotázník. Analýza je provedena na základě excelovských tabulek a grafů. Na základě analýzy je provedeno shrnutí a následná marketingová doporučení pro podniky, které na trhu pracích prostředků vystupují.
Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitele při výběru pneumokokových vakcín
Janovská, Pavlína ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Kandilaki, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou očkování, které je v dnešní době velmi diskutovaným tématem. Věnuje se obecným informacím o očkování, očkovacímu kalendáři, bezpečnosti očkování, legislativě týkající se očkování. Rozebírán je také pohled na očkování očima odborníků a veřejnosti. Práce se zejména věnuje nepovinnému očkování proti pneumokokovým infekcím, konkrétně se zabývá faktory, které ovlivňují rozhodování spotřebitele ve výběru pneumokokových vakcín. Porovnávány jsou dva konkurenční preparáty, Synflorix a Prevenar. Cílem práce je identifikace a srovnání faktorů ovlivňujících spotřebitele ve výběru vakcíny proti pneumokokovým infekcím. Pro tyto účely bude provedeno dotazníkové šetření, jehož respondenty budou rodiče malých dětí, kteří navštěvují pravidelné poradny vybraných pediatrů v Třebíči. Dílčím cílem bude také zjistit názor na očkování ze strany respondentů.
Spotřebitelské vnímání aspektu zdraví mezi kategoriemi tavených a čerstvých sýrů
Volbrechtová, Michaela ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Diplomová práce se věnuje vnímání spotřebitelů. Konkrétně se zaměřuje na vnímání čerstvých a tavených sýrů z hlediska zdraví. Zabývá se tím, jak volba zdravého životního stylu ovlivňuje chování spotřebitele a jeho volbu produktů, kterými prezentuje vybraný životní styl svému okolí. Práce shrnuje teoretické poznatky o chování spotřebitele, jaké vlivy na chování působí a jak se utváří schémata v mysli spotřebitele. Pomocí kvalitativního výzkumu a jeho analýzy se snaží odkrýt postoj spotřebitelů k fenoménu zdraví, jak jsou tavené a čerstvé sýry vnímány z pohledu zdraví a jak se konzumace tavených sýrů ztotožňuje s představou o zdravém životním stylu. Konkrétně byly v kvalitativním výzkumu využity metody Focus Group a individuální hloubkové rozhovory.
Spotřební chování segmentu seniorů
Ryznerová, Hana ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Žilková, Alena (oponent)
Diplomová práce popisuje specifika spotřebního chování segmentu seniorů v oblasti finančních produktů. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé základní pojmy, které se k problematice spotřebního chování segmentu seniorů vztahují. Následuje popis aktuální nabídky finančních produktů pro seniory. Praktická část je zaměřená na výzkum trhu, analýzu dat vybraného segmentu a předloţení závěrů, které jsou na základě provedeného výzkumu zjištěné. Pro doplnění jsou uvedeny výsledky výzkumu konkrétní české společnosti působící v této oblasti. Výzkum se konkrétně týká finančních produktů sjednaných u seniorů.
Využívání komunikačních médií spotřebiteli
HAVLÍČEK, Radek
Ve svojí práci jsem se zabýval komunikačními médii jako je TV, periodický a neperiodický tisk, rádio a internet. Mimo jiné jsem se snažil zjistit názor spotřebitelů na jednotlivá média, jejich důvěryhodnost, jak ji vnímají spotřebitelé a čas jednotlivým médiím spotřebiteli věnovaný. Pro tato zjištění jsem použil kvantitativní výzkum ve formě on-line dotazníku. Některá zjištění jen potvrdili trend současné doby. Jedná se o míru využívání internetu, který je dle dotazníkového šetření nejvyužívanějším médiem a respondenti u něj tráví nejvíce času. Tento fakt navíc potvrzuje i zjištění, že internetu přisuzují respondenti i největší váhu. Rovněž výsledky analýzy nákupního chování respondentů, kteří se zabývají studiem letáků jsou zajímavé. Vyplynulo z nich, že reklamní letáky hrají velkou roli při rozhodování respondentů o koupi. Ze stanovených hypotéz se mi nepodařilo prokázat pouze hypotézu která tvrdí, že největší důvěru v média u spotřebitelů věkové skupiny 30 -39 let má tisková forma média. Naopak z výsledků vyplynulo, že tisková forma médií (periodický a neperiodický tisk) má u respondentů nejmenší důvěru. Ostatní tvrzení se tedy ukázala jako pravdivá. Můžeme proto říci, že většina spotřebitelů se při nákupním rozhodování nechává ovlivnit letáky s akčními slevami, a to až do té míry, že si převážná většina respondentů akční produkt koupí přesto, že ho přímo nepotřebuje. Dále pak, že televizní reklama má dle názoru respondentů pozitivní vliv na vnímaní image firmy (výrobku) a věková skupina 20 {--} 29 let oproti ostatním médiím tráví nejvíce času sledováním internetu. Závěrečná část práce byla na základě zjištěných informací věnována návrhu konceptu internetového obchodu a formulaci doporučení pro úpravu marketingového mixu podnikatelského subjektu, kde probíhal kvalitativní výzkum.
Spotřební chování na trhu osobních automobilů v ČR
Příkopová, Zuzana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu osobních automobilů v ČR. Hlavním cílem práce je charakteristika trhu osobních automobilů v České republice, nalezení preferencí a podstatných faktorů, které ovlivňují oslovený vzorek respondentů, nastínění předpokládaného dalšího vývoje a formulace možných marketingových doporučení. Těžištěm práce je vlastní marketingový výzkum, který je proveden pomocí dotazníkového šetření u spotřebitelů ve věku mezi 20 -- 35 lety. Vyhodnocení marketingového výzkumu probíhalo na úrovni analýzy I. a II. stupně s důrazem na odlišnosti mezi jednotlivými skupinami respondentů. Veškeré zjištěné poznatky jsou shrnuty jak v závěru, tak podrobněji i v samostatné subkapitole, která zároveň obsahuje některá marketingová doporučení.
Kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren
Čuřínová, Simona ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Král, Ludvík (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu tiskáren pro domácnost. Stěžejním momentem první, teoretické části, je popis jednotlivých fází celého procesu. Práce se zaměřuje i na různé pohledy na kupní rozhodovací proces, deskripci faktorů, které mají na průběh rozhodování vliv a také na různé typy procesů. V praktické části jsou nejprve charakterizovány tiskárny, tiskové technologie a celý trh tiskáren v České republice. Největší pozornost je věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu na trhu tiskáren, potažmo multifunkčních zařízení pro domácnost. Ten je založen na dotazníkovém šetření. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků včetně marketingových doporučení.
Kupní rozhodovací proces při výběru mobilního operátora
Grinová, Renáta ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele při výběru mobilního operátora se zaměřením na fyzické osoby. Diplomová práce je rozdělena do šesti částí. První a druhá část je zaměřena na teoretickou část týkající se marketingu služeb a spotřebního chování. Dále je rozebrána problematika trhu mobilních operátorů. Další stěžejní částí je výzkum kupního rozhodovacího procesu spotřebitele při výběru mobilního operátora. K prozkoumání této tématiky byly využity sekundární (agenturní) data. Další podklady byly získány pomocí dotazníkového šetření. V další kapitole je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu při výběru mobilního operátora. V poslední kapitole jsou porovnány výsledky analýzy pro vybraný segment spotřebitelů s aktuální nabídkou mobilních operátorů v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.