Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příjmová nerovnost mužů a žen v ČR (respektive v dalších zemích EU)
Pippalová, Veronika ; Bartošová, Jitka (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Práce je zhodnocením příjmové situace mužů a žen v České republice, popřípadě dalších zemích Evropské unie, v závislosti na různých společensko-ekonomických, demografických a regionálních faktorech. Na příjmy osob má vliv mnoho faktorů, z nichž jsou některé analyzovány v rozdělení podle pohlaví se zaměřením na nalezení rozdílů i shod. Součástí je snaha o detekci vlivných faktorů na celkový příjem. Teoretická a metodická část popisuje současnou situaci této problematiky nejen v České republice společně se zamyšlením nad příčinami odlišností příjmů a opatřeními učiněnými hlavně v rámci České republiky. V praktické části jsou ověřovány dvě hypotézy týkající se příjmových rozdílů a pohlaví. Byly zpracovány střední hodnoty příjmů v členění podle pohlaví a vybraných faktorů. Také byly analyzovány absolutní a relativní četnosti v datech a vytvořeny dva modely zkoumající závislost příjmu na vybraných faktorech. Jako doplněk byly porovnány příjmy ve vybraných státech. Výsledků je dosaženo statistickými metodami. Výstupem práce je posouzení příjmových rozdílů mezi muži a ženami na základě dostupných dat a ověření stanovených hypotéz.
Genderové stereotypy v sociální práci
KLEČKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou genderu v sociální práci, zejména genderových stereotypů u sociálních pracovnic a sociálního pracovníka v Českých Budějovicích, pracujících s cílovou skupinou seniorů a seniorek. Cílem práce je zjistit jejich povědomí o genderu a genderových stereotypech, které se vyskytují v sociální práci, a zjistit ovlivnění genderovými stereotypy při výkonu jejich profese. Teoretická část zahrnuje úvod do genderové problematiky a základních pojmů spojených s danou tématikou včetně vývoje genderu ve společensko-historickém kontextu a jeho propojením se současnou podobou české sociální práce. Vymezení těchto souvislostí je podkladem pro vypracování výzkumné části práce. Jejím obsahem je zpracování, analýza a vyhodnocení uskutečněných polostrukturovaných rozhovorů a vlastního pozorování. V rámci provedeného kvalitativního výzkumu se autorka zaměřila na čtyři tematické okruhy související s problematikou genderových stereotypů, které následně porovnala s uskutečněným pozorováním. Z výsledků je patrný rozdíl v samotném vnímání genderových stereotypů pracovníkem a pracovnicemi během práce s klientkami a klienty a autorkou práce. Výzkum také ukazuje, že posouzení genderu a genderových stereotypů v sociální práci se seniorskou populací je značně ztížené díky odlišné výchově a kulturní i společenské době. Práce může sloužit pro odbornou i širokou veřejnost jako uvědomění a porozumění genderu a genderovým stereotypům v sociální práci a to nejen při práci se seniorkami a seniory. Získaná data mohou sloužit k rozšíření výzkumu a odbourání genderových stereotypů v sociální práci.
Gender a dívky na základní škole
HRONKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice genderu. Je dělena na dvě části, a to část teoretickou neboli rešeršní a část praktickou neboli výzkumnou. Teoretická/rešeršní část se zabývá vymezení pojmu gender jako sociálního konstruktu. Konkrétně se zaměřuje na projevy genderových stereotypů v různých oblastech života žen a dívek. První kapitola definuje nejdůležitější pojmy (gender, pohlaví, socializace, identita), na ni navazuje kapitola zabývající se genderovým stereotypům spojeným se sociálním konstruktem ženství a mužství. Další část popisuje projevy genderu v rodině. Následující kapitola ukazuje obraz ženy předávaný médii (ženské časopisy, reklama, publikace určené dětem) a poslední kapitola popisuje projevy genderu ve školním prostředí. Praktická/výzkumná část prezentuje výsledky uskutečněného kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření. Kvalitativní výzkum byl prováděn prostřednictvím rozhovorů s návodem. Oba typy výzkumů byly zaměřené na gender a na to, zda si jeho působení dívky účastnící se výzkumu uvědomují a jak na něj nahlížejí. Výsledek výzkumů je takový, že si dívky tlak genderu uvědomují a nějak jej hodnotí. Uvědomují si rozpor mezi svým přáním a skutečností, ale plně respektují tradiční genderové rozdělení světa na svět mužský a ženský a řídí svůj život více méně dle tradičních genderových stereotypů.
Male and female identity in contemporary society
Frolo, Radovan ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Cílem práce je poskytnout obraz o stereotypním vnímání žen a mužů v dnešní společnosti a zároveň propojit toto vnímání s úkolem mužů a žen na pozici moderátorů ve veřejnoprávních a soukromých televizích. Práce je soustředěna na dnešních vysokoškolských studentů a jejich subjektivní pohled na egalitu obou pohlaví a jejich komparaci ve veřejné sféře i v soukromém životě. Zároveň se věnuje i popsání postojů k problematice médií. Současne chce tato práce poukázat na existenci genderového stereotypu při pohledu na diferencované oblasti v hlavním zpravodajství. Práce sestává ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola představuje přiblížení základních pojmů z oblasti gender a identity obecně. V druhé části se zaměřuje výlučně na ženskou identitu, její popis a vývoj v minulosti a zároveň současný pohled na ni. Třetí kapitola je zaměřena podobným směrem jako předchozí, s tím rozdílem, že se soustředí na mužskou identitu. V závěrečné kapitole se nachází praktická část, která sestává ze tří základních částí. První z nich je analýza situace ve čtyřech konkrétních televizích. Tou hlavní je příprava a analýza hloubkových rozhovorů s respondenty a tou závěrečnou je praktický výstup v podobě anotace pro výuku nového předmětu na vysoké škole.
Marketingový význam ženských a mužských rolí
Šimíková, Kristýna ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na význam ženských a mužských rolí v marketingu. Jejím cílem je jednak zmapovat zobrazování mužů a žen v inzerci, ale i získat informace o postojích respondentů k této problematice a následně porovnat tyto dva výsledky. Teoretická část práce objasňuje postavení mužů a žen ve společnosti, reklamu a pochopitelně i metody výzkumu, které jsou náplní praktické části. Pokud jde o praktickou část, nejprve se věnuje výzkumům prostřednictvím jednotlivých metod a to dotazníkového šetření a obsahové analýzy a následně vzájemně porovnává výsledky těchto dvou výzkumů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.