Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh malé vodní elektrárny
Mana, Lukáš ; Těžký, Jiří (oponent) ; Matoušek, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o možnosti využití energie vodního toku na výrobu elektrické energie. V první části se zabývá vyhodnocením navrhovaných lokalit. V druhé části se budeme zabývat konkrétní lokalitou, návrhem MVE včetně silové části a připojení na rozvodnou síť. Na závěr provedeme ekonomické zhodnocení, včetně způsobu možného financování.
Různé způsoby využití slunečního záření pro výrobu elektrické energie
Obadal, Petr ; Křivík, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku využití sluneční energie konverzí na elektrickou energii. V práci je podrobnějším způsobem rozebráno několik způsobů konverze. Především jsem se zaměřil na fotovoltaickou přeměnu a také termální přeměnu sluneční energie s využitím parních turbin pro výrobu energie. V následujících částech se zaměřuji na problematiku fotovoltaiky, fotovoltaické systémy, dále pak na termální sluneční elektrárny, jejich instalace a využití.
Využití nových vodních děl pro výrobu elektrické energie
Šitina, Martin ; Vrabec, Jan (oponent) ; Mastný, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá Využitím nových vodních děl pro výrobu elektrické energie. V následujících bodech jsem uvedl, co se skrývá pod pojmem malá vodní elektrárna, její dělení a z jakých hlavních částí se sestává. V dalších krocích je popsán výběr vhodné lokality pro výstavbu malé vodní elektrárny ve Východočeském kraji s hydrologickými údaji a katastrálními mapy se seznamem vlastníků půdy, na které se bude mnou navržená vodní elektrárna rozkládat. Dále je uveden výpočet a navrhnutí jejích strojních součástí, konkrétně turbíny a generátoru a posouzení investiční efektivnosti navržené lokality.
Uložení rotorů moderních turbodmychadel
Kortán, Daniel ; Raffai, Peter (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti uložení rotorů turbodmychadel. První část je zaměřena na konstrukci turbodmychadel a popis principu přeplňovaných spalovacích motorů. Druhá část se zaměřuje na popis konstrukce valivých a kluzných ložisek a vysvětlení možností jednotlivých typů uložení používaných v turbodmychadlech v dnešní době.
Moderní trendy přeplňování
Sůkal, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v oblasti přeplňování vozidlových motorů turbodmychadly. Čtenář je seznámen se základními principy přeplňování a motivací pro zavedení v automobilovém průmyslu. První část podrobněji popisuje konstrukci jednotlivých částí turbodmychadla s důrazem na moderní vývojové trendy. Dále je uveden přehled nejobvyklejších metod regulace plnícího tlaku. Poslední část práce se zabývá problematikou kombinovaného přeplňování a nově nastupující technikou elektricky asistovaného přeplňování.
Snižování hlučnosti leteckých motorů
Čirka, Martin ; Kaddour, Mirvat (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Letecká doprava ovplyvňuje v modernej spoločnosti každodenný život, a to nielen úžitkom z efektívneho cestovania, ale aj negatívnym dopadom na životné prostredie, teda nás ľudí. Pre tento dôvod som sa rozhodol zaoberať v mojej práci znižovaním hlučnosti leteckých motorov. Výskum v tejto oblasti pomáha zvyšovať komfort cestovania, no nemalým ukazateľom sú aj obydlia v okolí letísk, kde sú ľudia zasiahnutí leteckým hlukom v najväčšej miere. Aby sme dokázali problematiku pochopiť, je dôležité poznať ako je vlastne hluk definovaný. Prvá časť bakalárskej práce obsahuje vysvetlenie zvuku a z neho spôsobeného hluku. V práci sú zahrnuté tiež spôsoby merania hluku a opatrenia, ktorými sa hluk darí znižovať. Najväčší úspech zaznamenala metóda tzv. variabilných Chevronov, ktoré sa dokážu prispôsobiť rôznym letovým režimom, a tým pomáhajú nielen znížiť hluk, ale aj zachovať ťah motoru, či znížiť spotrebu paliva v konštantnej letovej hladine. V štvrtej kapitole práce sa dočítate o predpisoch, ktoré upravujú podmienky pri tvorbe leteckého hluku. Dôležitým faktorom pri tvorbe noriem na hluk je samotný proces testovania lietadiel, preto som tiež zhrnul princípy a metódy testovania, akými sa riadia letecké agentúry.
Vysokootáčková kluzná ložiska
Růžička, Stanislav ; Knotek, Jiří (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářský projekt analyzuje použití vysokootáčkových kluzných ložisek v oblasti přeplňovaných spalovacích motorů, vybavených turbodmychadly. První část práce je věnována obecnému popisu turbodmychadel spalovacích motorů, jejich funkci, konstrukci samotného zařízení i dílčích součástí a možným způsobům regulace přeplňování. Stěžejní část rozebírá problematiku výpočtů kluzných ložisek v praxi.
Porovnání principů zpětného proplachu mechanických filtrů pro pitnou vodu
Zedníček, Václav ; Bělohradský, Petr (oponent) ; Haltmar, Břetislav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na shrnutí a rozšíření poznatků o principech zpětného proplachu za účelem zjištění vhodnosti použití ve filtrech společnosti Honeywell. Cílem úvodní části je vypracování rešerše a porovnání principů zpětného proplachu sít vodních filtrů. Na základě těchto poznatků jsou v dalších částech navrženy tři prototypy filtrů se zpětným proplachem a je uskutečněna jejich studie proveditelnosti. Na Závěr je zhodnocena jejich vhodnost k dalšímu použití.
Moderní způsoby přeplňování
Górnisiewicz, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderními metodami přeplňování spalovacích motorů používaných v osobních automobilech současnosti, přičemž důraz je kladen na zážehové motory přeplňované turbodmychadlem. Je zde vysvětlena podstata přeplňování a nejběžnější i méně časté způsoby přeplňování. Dále je vytvořen stručný přehled moderních přeplňovaných motorů a poslední část se věnuje poruchám turbodmychadel. Přeplňování představuje jednu z nejjednodušších možností zvyšování výkonu motoru a umožňuje tak konstrukci malých a relativně velmi výkonných motorů.
Šneková turbína pro MVE
Sklenář, Vít ; Hrnčířová, Michaela (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je rešerše malých vodních elektráren, návrh hlavních konstrukčních rozměrů šnekové turbíny pro malou vodní elektrárnu a následné zhodnocení ekonomiky její výroby. Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část práce se zabývá obecnými informacemi o malých vodních elektrárnách. Ve druhé části je podrobně představena šneková turbína a její příslušenství. Ve třetí části je šneková turbína navržena pro konkrétní lokalitu. Čtvrtá část porovnává jednotlivé možnosti výroby šnekové turbíny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí130 - 139dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.