Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Analysis of selected employee's care components in the large construction company
Šefčíková, Soňa ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je dát stavební společnosti AB (která si nepřála být jmenována) doporučení k aktuální nabídce zaměstnaneckých výhod. Na základě expertního rozhovoru s ředitelem odboru odměňování a analýzy nabídky zaměstnaneckých výhod byly zjištěny nedostatky, ke kterým byl vypracován konkrétní návrh změny i s vyčíslením nákladů z pohledu společnosti, které by tato změna vyvolala. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V úvodu teoretické části jsou analyzovány pojmy personální politika organizace a péče o zaměstnance. Po jejich vyjasnění je věnována pozornost samotným zaměstnaneckým výhodám. Praktická část je zaměřena hlavně na současnou nabídku zaměstnaneckých výhod, slev a zvýhodnění společnosti AB a následně na návrh změn s udáním nákladů nejen ročně na zaměstnance, ale i se simulací celkových nákladů na všechny zaměstnance za rok 2013.

Analýza managementu mateřské a rodičovské dovolené
Stroblová, Zuzana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza programů řízení mateřské a rodičovské dovolené zaměstnanců třech firem z oblasti výroby, bankovnictví a telekomunikací. Zjistit účinnost, spokojenost a případné nedostatky těchto programů v péči o zaměstnance/kyně na mateřské nebo rodičovské dovolené, popřípadě navrhnout lepší nebo alternativní řešení. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vysvětlené pojmy mateřská a rodičovská dovolená, dále nabízí přehled významných flexibilních forem práce a další možnosti, jak zajistit podporu péče o dítě ze strany zaměstnavatele. Praktická část analyzuje programy sledovaných firem, na základě průzkumu hodnotí tyto programy z pohledu zaměstnankyň a rovněž se zabývá problematikou návratu zaměstnankyň na trh práce a aktivního otcovství.

Ošetřovatelská péče ve zvýšeném hygienicko-epidemiologickém režimu z pohledu pacienta
KŘEPELOVÁ, Lenka
Vzhledem k současnému stylu života a možnosti cestování přibylo importovaných nákaz a vracejí se i některé choroby, které se u nás již téměř nevyskytovaly. Hrozbu nepředstavují jen hemoragické horečky a jiné vysoce nakažlivé choroby, ale i nemocniční multirezistentní kmeny bakterií, které znamenají velké riziko pro pacienty. Počet nozokomiálních nákaz se stále zvyšuje. V případě podezření nebo již diagnostikovaného infekčního onemocnění je pacient izolován a léčen na infekčním oddělení nebo na kmenovém oddělení na pokoji se zvýšeným hygienicko-epidemiologickým režimem. Nemocný bývá uložen na jednolůžkovém pokoji, je omezena možnost návštěv a personál používá osobní ochranné prostředky. Člověk je holistická bytost a vlivem izolace může docházet k nedostatečnému uspokojování jeho bio-psycho-sociálních potřeb. Cílem diplomové práce je identifikovat neuspokojené biopsychosociální potřeby pacientů umístěných ve zvýšeném hygienicko-epidemiologickém režimu a popsat změny v potřebách pacienta v závislosti na době hospitalizace. V teoretické části je popsána problematika infekčních chorob, systém péče o pacienta s přenosným onemocněním a změny v lidských potřebách v období nemoci. Empirická část práce pátrá po neuspokojených bio-psycho-sociálních potřebách izolovaného jedince pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo 10 pacientů hospitalizovaných na pokoji se zvýšeným hygienicko-epidemiologickým režimem. Šetření bylo provedeno v Nemocnici Jihlava technikou polostrukturovaného rozhovoru a výsledky šetření byly zpracovány otevřeným kódováním metodou papír a tužka. Důraz je kladen na to, že většina potřeb nemocného má biologické, psychické, sociální a dokonce i spirituální aspekty. Míra spokojenosti s poskytováním péče závisí na zdravotním stavu a osobnosti nemocného. Nemalý vliv má i délka hospitalizace. Během výzkumu bylo zjištěno, že pacienti nemají dostatek informací o specificích péče na infekčním oddělení a tím dochází často k nepochopení nutnosti bariérových opatření. Včasnou a vhodnou edukací lze předejít zbytečným nedorozuměním. Za tímto účelem byl vytvořen edukační materiál s názvem "Průvodce pro pacienty hospitalizované na infekčním oddělení Nemocnice Jihlava". S výsledky výzkumného šetření byli také seznámeni zaměstnanci infekčního oddělení Nemocnice Jihlava během semináře.

Péče o zaměstnance
Zavadilová, Eva ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem bakalářské práce Péče o zaměstnance je seznámit čtenáře s problematikou poskytování jednotlivých zaměstnaneckých výhod (z pohledu zaměstnance i zaměstnavatele) a analyzovat jejich nabídku v České republice. Za tímto účelem byl sestaven dotazníkový formulář, který měl za úkol zjistit, jaké zaměstnanecké výhody jsou pracovníkům nabízeny, které z nich využívají, které by naopak uvítali a zda mají dostatek informací o systému zaměstnaneckých výhod v jejich firmě, případně jaký systém preferují. Pro provedení hlubší analýzy byly dotazníkovým šetřením zjišťovány i dodatečné informace o firmě (velikost, obor působení apod.) a o zaměstnanci (věk, pohlaví ad.). Výsledky analýzy jsou rozebrány a zakomponovány do praktické části a následně souhrnně prezentovány v závěru jako výstup bakalářské práce.

Péče o zaměstnance a firemní strategie
Palmová, Jaroslava ; Hájková, Ivana (vedoucí práce)
Cíl práce Diplomová práce se zabývá problematikou péče o zaměstnance. Teoretická část práce má za úkol vysvětlit základní pojmy pracovního práva, personální práci v malém podniku. Firemní strategie mapuje situaci v oblasti vzdělávání zaměstnanců, jejich motivování, hodnocení a odměňování. Praktická část je zaměřena na téma bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zdravotní péči v souvislosti se zaměstnáním. Dále bude posuzován soubor zaměstnaneckých výhod a benefitů. Práce se též zabývá pracovními podmínkami souvisejícími se zaměstnáním. V závěru budou uvedena doporučení vedoucí k zefektivnění personálního systému a spokojenosti zaměstnanců.

Kvalita poskytované péče očima pacientů ve vztahu ke strategickému managementu ve vybrané zdravotnické organizaci
Maříková, Irena ; Jankůj, Miroslav (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování strategické analýzy konkrétního zdravotnického zařízení ve vztahu ke kvalitě poskytované péče očima pacientů. V práci jsou použity vybrané analytické nástroje strategického managementu. Pro zjištění kvality péče, kterou zdravotnické zařízení poskytuje, bylo použito dotazníkové šetření a na jeho základě provedeno vyhodnocení dotazníku pomocí analýzy dat. Zkoumaná nemocnice si nepřeje, abych zveřejnila její jméno, tudíž se budu přáním vedení řídit. Nemocnice se nachází ve Středočeském kraji, který je zároveň jejím zřizovatelem. Jedná se o zařízení, které poskytuje lůžkovou i ambulantní péči. Mezi silné stránky nemocnice patří především lidský kapitál. Naopak slabé stránky zastupuje nedostatečná marketingová činnost. Na základě příslušných zjištění plynoucí jak ze strategické analýzy, tak i z analýzy dat, budou na závěr práce zpracována vhodná doporučení pro budoucí vývoj nemocnice. V práci jsem propojila teoretickou část s praktickou tak, že po vysvětlení dané problematiky teoreticky, následuje uvedení do praxe.

Vliv ošetřovatele na chování skotu
Janská, Jaroslava ; Chaloupková, Helena (vedoucí práce) ; Valníčková, Barbora (oponent)
Práce se zabývá vlivem chování ošetřovatelů na skot a poukazuje na význam životní pohody zvířat jako vliv na ekonomiku chovu, což je pro chovatele důležité. V první části práce seznamuje s pojmem životní pohoda zvířat (welfare), protože je tento pojem klíčový a provází tak celou práci. Následující část je věnována změnám, kterým čelí chov skotu v posledních letech, a to hlavně díky posunu v užitkovosti a modifikaci myšlení chovatelů, ošetřovatelů a spotřebitelů. Doležal a Staněk (2015) poukazují na tzv. chovatelský komplex: 1. Plemeno (volba plemene, plemenitba), 2. Chovatel (zootechnická, ošetřovatelská a veterinární péče, pracovní podmínky a znalosti zaměstnanců), 3. Výživa (kvalitní produkce kvalitních krmiv, sestavování krmných dávek), 4. Prostředí (požadavky na kvalitu, etologii a welfare). Nelze tvrdit, že pro úspěšnost chovu je nutné mít především dokonalé plemeno (genetiku). Stejně tak je nemožné tvrdit, že rozhodujícím faktorem je výživa. I přesvědčení, že dokonalá stáj a dojírna dělá mléko, je mylné. Stejně tak jako perfektní ošetřovatelé pouze nadstandartní péčí nedokáží vytvořit nadprůměrné stádo. Na tyto aspekty se musí chovatel dívat komplexně a respektovat je. Tímto se tato práce přesouvá k ošetřovatelům. Je zřejmé, že právě kvalita ošetřovatelů je spíše opomíjeným faktorem, a proto tato rešerše popisuje analýzu povahy ošetřovatelů a jejich přístupu k zaměstnání ve vztahu k chování dojnic a jejich produkčním ukazatelům. V práci zmiňované studie uvádí, že po navržené a aplikované intervenci stereotypního chování ošetřovatelů, zacházení s dojnicemi a přístupu k práci na farmách dochází ke zlepšení v produkci mléka. Ošetřovatelé uváděli, že dojnice jsou klidnější, je s nimi snazší manipulace a že jsou sami přesvědčeni, že pozitivní chování směrem ke zvířatům má kladný celkový vliv. Poslední část rešerše uvádí, jak lze aplikovat zjištěné hodnoty do praxe a jak postupovat. Jednou z možností je školení zaměstnanců, které nabývá důležitosti nejen v zahraniční, ale i České Republice. Školení je zaměřené na správnost postupů při dojení a ošetřování a hygienu v chovu tak, aby byl zajištěn dobrý zdravotní stav dojnic a kvalitní a zdravotně nezávadná produkce.


Péče o zaměstnance a firemní sport
Lexa, Lukáš ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Zborníková, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá firemním sportem ve všech jeho podobách. Cílem je zmapování vývoje a postavení firemního sportu zejména v evropském prostředí, jeho vlivu na zaměstnance a přínosů pro firmy a společnost. V praktické části práce bylo prostřednictvím strukturovaných rozhovorů a skupinové diskuze zjišťováno postavení firemního sportu v českém prostředí. Praktická část se zejména zaměřuje na vliv firemního sportu na podnikové klima, týmovou spolupráci, motivaci a zdravotní stav zaměstnanců. Na závěr jsou formulována doporučení pro firemní praxi. Za hlavní přínos této práce autor považuje zmapování aktuální situace v této oblasti péče o zaměstnance a zjištění názoru zaměstnavatelů.

Zvláštnosti v přístupu radiologického asistenta k vyšetřování seniorů
HÁZOVÁ, Andrea
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s problematikou, která se týká radiologického pracovníka ve vztahu k seniorům. Název bakalářské práce je Zvláštnosti v přístupu radiologického asistenta k vyšetřování seniorů. Především jsem se zaměřila na potřebu diagnostických zobrazovacích metod u geriatrických pacientů. Tato vyšetření jsou pro geriatrické pacienty velmi důležitá a přínosná v odhalení včasné a přesné diagnózy. Nejsou pro pacienta nijak náročná a zatěžující. V teoretické části jsem se zaměřila poměrně detailním rozborem života seniora v České republice, chováním geriatrického pacienta a jeho psychologickým vývojem. Jedna z kapitol je také věnována digitálním zobrazovacím metodám, obecnému nebezpečí a kontrastním látkám. Jelikož mezi lidmi koluje informace o škodlivosti těchto vyšetření, malou část jsem věnovala radiační ochraně. Také se stává, že i personál bývá při vyšetřeních neochoten, špatně zachází s pacientem, nebo ho správně nepoučí. Proto jsem uvedla příklady správného a špatného chování v nemocnicích. Klient seniorského věku potřebuje speciální péči, která se stává pro mnoho lidí problémem. Cílem výzkumné části bakalářské práce bylo sestavení tabulky geriatrických pacientů soukromého interního oddělení. V tabulce jsou uvedeny iniciály pacienta, pohlaví, věk, základní diagnóza, druh diagnostické zobrazovací metody, pojišťovna, cena za metodu, a celková cena. Získané výsledky prokázaly, že velká část této populace využívá diagnostických zobrazovacích metod. Nejvíce je využívána metoda klasické skiagrafie, která není náročná pro pacienty. Klasická skiagrafie, pacientům spíše známo jako snímkování, je ve střední Evropě používaná od 2. poloviny 90.let 20.století a proto nebylo překvapením, že informovanost pacientů je na velmi dobré úrovni.