Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oko básníka: Antické figury v díle Jeana Cocteaua
Wittlichová, Julie ; Jirsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
Tato práce pojednává o výskytu a způsobu užití figur antické mytologie v díle Jeana Cocteaua. Zaměřuje se na postavu Narcise, již zkoumá rovněž v souvislosti s postavami Oidipa a Orfea, přičemž se soustředí především na téma zrcadlení a s ním spojené motivy oka a pohledu. Toto zrcadlení pak nezkoumá pouze na úrovni estetického objektu, ale rovněž ve vztahu k recipientovi a ve vzájemných interferencích mezi různými médii. Práce se metodologicky opírá o vybrané filozofické teze Maurice Merleau-Pontyho a teoretické koncepty Pierra Brunela, Mieke Bal a Mary Ann Caws. V rámci Cocteauova díla se zaměřuje především na analýzu románů Nezvedené děti, Le Livre blanc a jejich ilustrace, báseň "Tombeau de Narcisse", divadelní hru La Machine infernale a filmy Krev básníka, Orfeus a Testament d' Orphée.
Virtualita a konstrukce nové vizuality
Hunčovská, Hana ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Černý, Vladimír (oponent)
Předkládaná diplomová práce řeší problém specifických virtuálních zobrazovacích metod a jejich vlivu na konstrukci nové vizuality. Cílem práce je na příkladu digitálních obrazů z oblasti současné medicíny ukázat, jak počítačové simulace a vizualizace proměňují naše vnímání skutečnosti a způsoby našeho nahlížení na svět. V současnosti nejsou výjimkou skeptické teorie týkající se zapojení nových počítačových technologií do oblasti lidského vědění. V této práci se proto budeme věnovat otázce typu vědění, jež nám virtuální vizualizace skutečnosti poskytují, a budeme se snažit dokázat, že virtuální simulace nemusí být pro člověka hrozbou, ale naopak, že rozvíjením vizuální imaginace podporují nový typ poznání, jež přispívá k nové tvořivosti. V práci využijeme poznatků z oblasti teorie nových médií (P. Lévy), teorie vizuality (N. Bryson) a filozofie postmoderny (G. Deleuze). Klíčové pojmy Lineární perspektiva, logika databáze, narativ, rizoma, simulace, simulakrum, vidění, virtualita, vizualita, vizualizace, vizuální režim
Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze
Krobová, Karolína ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
KROBOVÁ, K. (2012). Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 122 stran. (Přílohy mimo knižní část diplomové práce: soubor fotografií a objekt-totem) Diplomová práce se zabývá tématem veřejného prostoru v jeho dimenzích vizuálních, architektonických, obrazových, sociálních i psychologických. Jak na nás tento prostor působí a jak jeho podobu ovlivňujeme. Tyto pohledy jsou vztaženy k věkové skupině dospívajících. Navazuji na svoji bakalářskou práci, která se zabývala touto kategorií v oblasti subkultury graffiti a streetartu, kterou zde používám v příkladech a možných vlivech na grafický design a ilustraci. Na teoretickou část navazuji doplňujícím dotazníkem a didaktickým projektem, částečně zrealizovaným v praxi. Práci doplňuji o dokumentaci obrazů ve veřejném prostoru, objekt a rituál v něm. Klíčová slova: VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURY, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Voyeurism as the characteristic feature of a man in contemporary society
Jarošová, Emília ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Práca teoreticko- empirickej povahy sa venuje voyeurizmu v súčasnej spoločnosti. Zvláštna pozornosť je v práci venovaná subjektu v pozícii takéhoto voyeura a reflexii vlastného voyeurizmu subjektom, a to na prípade seriálu ako umelého súkromia, ktoré je pripravené pre pohľad voyeura. Práca má interdisciplinárny charakter a snaží sa skúmať voyeurizmus ako celospoločenský jav a poukázať na jeho príčiny v súčasnej spoločnosti. Teoretická časť uvádza voyeurizmus do širšieho kontextu rôznych teórií popisujúcich súčasnú (vizuálnu) spoločnosť. V praktickej časti sa snaží poodhaliť príčiny voyeurizmu ale najmä ich reflexiu subjektom, ako aj reflexiu voyeurizmu samotného. V záverečnej časti sa pokúša načrtnúť možné náhľady na problematiku voyeurizmu s prihliadnutím na výsledky praktickej časti. Cieľom tejto práce je teda interdisciplinárne skúmať voyeurizmus ako charakteristický rys súčasnej spoločnosti a prepojiť tak jednotlivé časti a hľadiská tejto problematiky, čím na neho poskytne komplexnejší náhľad, ako tiež snaha poodhaliť jeho príčiny a reflexiu týchto príčin subjektom. Kľúčové pojmy voyeur, voyeurizmus, pohľad, vizualita, seriál, súčasná spoločnosť, identifikácia
Fyziognomie psaní: v záhybech literárního ornamentu
Jirsa, Tomáš ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Vojvodík, Josef (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Disertační práce "Fyziognomie psaní: v záhybech literárního ornamentu" se zabývá vztahem mezi literárním psaním a ornamentem. Propojuje tak literárněteoretickou a literárněhistorickou problematiku s uměnovědnou, především vizuální oblastí. Ornament je analyzován a interpretován jako teoretická figura umožňující zkoumat literární psaní z hlediska jeho vizuality a pohybu. Tento přístup, pokoušející se o určité vizuální čtení literatury, je zde rozpracován a aplikován pod názvem "fyziognomie psaní" a představuje pokus, jak číst literární texty nejen z hlediska významu a sdělení, ale rovněž z perspektivy vizuálně-figurální performance. V první části je vypracován pojem ornamentu na pozadí jeho historické, estetické a filozofické reflexe a vysvětlen jeho interpretační potenciál vzhledem k umělecké literatuře. Část druhá představuje interpretace vybraných textů světové literatury 20. století (Franz Kafka, Rainer Maria Rilke, Hugo von Hofmannsthal, Samuel Beckett, Louis Wolfson a Blanche T.) z hlediska afinity literární řeči a konkrétních ornamentálních projevů.
Společenská a kulturní interpretace fotografie
Makovcová, Hana ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce Společenská a kulturní interpretace fotografie se zabývá společenskými aspekty fotografie, především způsobem jejího čtení, spojitostí se sociálními vědami a proměnami funkce od svého vzniku až po současnou dobu, zejména ze vztahu k individuálnímu pojímání fotografie. Text krátce nastiňuje definici fotografie jakožto technického obrazu a s ní spojeného fotografického gesta a uvádí nás do možností jejich sociologického zkoumání pomocí vizuální sociologie skrze vizuální sociologické fakty. Ukazuje fotografii jako formu společenského rituálu, nástroje zachování přítomnosti a stvrzení skutečnosti i prostředku moci. Předkládá dopady technické reprodukce na masové šíření obrazu a tím způsobené změny ve vztahu k obrazu. Ukazuje proměnu analogové fotografie archivované v rodinných fotoalbech, coby prostředku uchování rodinné paměti a biografie, na fotografii digitální, která nabývá nové funkce sebeprezentace především díky novému způsobu archivace ve virtuálním prostředí sociálních sítí a předkládá s tím spojenou teorii individualizace.
Role symbolů a mýtů v (současném) komiksu
BARTOŇOVÁ, Tereza
Diplomová práce Role symbolů a mýtů v (současném) komiksu se zabývá různými funk-cemi symbolů a mýtů ve fikčních komiksových světech, zejména na jejich odlišnou roli v komiksech japonské a angloamerické oblasti. Propojení komiksu a mytologie sebou přináší analýzu konceptu hrdinského archetypu, který se v příbězích často objevuje. Zmapuji vývoj hrdiny od mytologického po superhrdinu až k současnému modernímu hrdinovi a doložím jeho vliv v současném komiksu. Dále analyzuji, nakolik jsou tyto fikční světy vystaveny na logice světa aktuálního.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.