Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapeutická hra s biofeedbackem pro rehabilitaci dolních končetin
Kubínová, Kateřina ; Kolářová, Jana (oponent) ; Koťová, Markéta (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou využití senzoru Kinect v rehabilitaci kolenního kloubu. Relativně nová metoda rehabilitace pomocí biologické zpětné vazby, získaná z dat pohybového senzoru Kinect One for Windows, přináší pacientovi celou řadu výhod. Součástí diplomové práce je terapeutická hra vyvinutá v prostředí C#.
Virtuální realita jako nástroj pro diagnostiku a terapii v medicíně
Kadlec, Jiří ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Mucha, Ján (vedoucí práce)
Využití virtuální reality (VR) v hodnocení a při léčbě, či terapii závažných neurodegenerativních nebo neurovývojových onemocnění představuje potencionální alternativu standardních metod a je nyní objektem mnoha studií a výzkumů. Jedním z cílů práce je detailní rešerše a analýza tohoto využití. Dalším cílem je průzkum a analýza možností vývoje VR aplikací. Hlavním cílem je návrh a implementace VR aplikace pro terapii a diagnostiku pacientů s Parkinsonovou chorobou. Jedná se o aplikaci obsahující adaptační prostředí a tři navržené cvičení na základě existujících metod pro diagnostiku a terapii pacientů s PD. Aplikace umožňuje mimo jiné také ukládat data ze cvičení (například data o poloze a rotaci ovladačů atd.). Implementace byla, s důrazem na přizpůsobení pacientům a minimalizaci vzniku VR nemoci, provedena v enginu Unity a v programovacím jazyce C#.
Návrh VR dílny
Veškrna, Filip ; Cejpek, Zdeněk (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice vytváření programu pro zařízení virtuální reality. V teoretické části jsou rozebrána dostupná zobrazovací a pomocná zařízení. Dále se práce zabývá popisem dostupných enginů pro tvorbu VR aplikací. V praktické části je vytvořena aplikace pro virtuální realitu v programu Unity, reprezentující model domácí dílny. Aplikace obsahuje množství aktivních a interaktivních prvků za účelem vytvoření co nejpřesvědčivějšího dojmu z reálné dílny.
Vizualizace modelu ve virtuální realitě
Cmajdálka, Ondřej ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá fenoménem zvaným virtuální realita, jeho historickým vývojem a v dnešní době používanými technologiemi. Dále se věnuje herním enginům, jejich historii a struktuře. Praktická část práce popisuje návrh a tvorbu prostředí pro virtuální realitu. Navržené prostředí demonstruje vybrané vlastnosti herního enginu, které z něj činí vhodný nástroj k vývoji prostředí pro virtuální realitu.
Market expansion of a Virtual Reality business into United Kingdom
Křivánek, Stanislav ; Schüller, David (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
This thesis critically analyzes the possibility of a certain company to enter a new foreign market - the United Kingdom. Therefore the main goal of this work is to find out whether this expansion is feasible and whether it could generate a profit to a company. The theoretical framework of this thesis outlines the foundations for the analytical part, in which the United Kingdom's and the company have been analyzed and the practical part, which offers a summary of activities, which need to be done in order to succesfully expand into UK.
Development and Implementation of Energy Savings and Energy Management Methodology in an Industrial Enterprise
Dudarev, Ivan ; Demeč, Peter (oponent) ; Suchánek, Rostislav (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
In recent times energy consumption and energy savings challenges have come on line both at the national and corporate levels and been under debate among researchers and experts. Mankind has entered on the transitional path from getting energy from mineral resources, which are limited, to the renewable resources. However investigation and implementation of modern renewable technologies are embarrassed by question of investments and time expense. Because of that energy efficiency lays in the center of the European energy safety strategy, which is one of the most cost effective ways to enhance security of energy supply. Enterprises are one of the biggest energy suppliers. Thus this research is focused on the problems of energy saving and improving of energy efficiency at the enterprise. This work represents the development and implementation of energy saving and energy management methodology in vehicle production process of an enterprise. Method of energy consumption visualization in virtual reality environment is also created and considered.
Futuristic Aircraft Cockpit Design
Zembjaková, Martina ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This bachelor thesis addresses modern visualization of flight data. It includes the historical development of the flight data visualization design and current flight data visualization trends. Further, thethesisdescribesamathematicalandphysicaldescriptionofanaircraft, a proposal for the futuristic display with focus on the Single Pilot Operations and its implementation in a 3D graphic engine environment. The application was designed to be used in the flight simulator.
Využití technologie virtuální reality v analýze rizik a bezpečnosti výrobních strojů
Novotný, Tomáš ; Hajduk,, Mikuláš (oponent) ; Krutiš, Vladimír (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na studium možností využití technologie virtuální reality v analýze rizik a bezpečnosti výrobních strojů. Hlavním cílem je analyzovat a prověřit možné způsoby pro integraci vizualizačních a interakčních technik virtuální reality do oblasti identifikace rizik v raných fázích životního cyklu výrobních strojů. Předkládaná práce přináší metodické rozpracování teoretického nasazení těchto technik v oblastech určení nebezpečných prostorů stroje, identifikace zdrojů možných nebezpečí a ověření aplikovaných opatření zabudovaných v konstrukci stroje. Pro sestavení a optimalizaci navržených metodických postupů je využito systémového přístupu. Součástí řešení je návrh metodiky pro efektivní převod konstrukčních 3D dat do prostředí imerzní virtuální reality. To umožňuje překonat dosavadní bariéry pro rozsáhlejší nasazení technologií virtuální reality v průmyslové sféře. V další části je navržen postup implementace reálných nástrojů a nářadí do prostředí imerzní virtuální reality, včetně možnosti odhalování kolizí mezi reálnými nástroji a virtuálními objekty. Experimentální otestování potvrzuje jeho praktickou aplikovatelnost. Konečným praktickým přínosem je snižování počtu úrazů při montážních operacích jejich vhodným plánováním a trénováním pracovníků na virtuálním prototypu, již před výrobou daného stroje. Výsledek předložené dizertační práce je příspěvkem k dalšímu kvalitativnímu zlepšení technik a postupů preventivního zvyšování bezpečnosti a spolehlivosti vyvíjených strojů, zejména pak obráběcích center, který napomůže ke zvyšování jejich konkurenceschopnosti. Vlastnosti navržených postupů jsou dokumentovány a verifikovány na konkrétních případech z průmyslové praxe.
Možnosti propojení reálného řídícího systému do prostředí virtuální reality
Holešovský, Jiří ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi propojení reálného řídicího systému s prostředím imersní virtuální reality. V první části jsou zmíněny možnosti pohybování modelu v IC.IDO. Dále se rešerše zabývá komerčními způsoby získávání dat z řídicího systému Sinumerik 840D sl a následně naprogramovatelnými způsoby tj. bez nutnosti dokupování dalších licencí nebo softwaru. V experimentální části byly napsány dva g-kódy. Jeden pro posuv stroje v ose x a druhý pro čtení polohy stroje v ose x v závislosti na čase. Pro IC.IDO byl vytvořen skript, který podle naměřených dat z řídicího systému pohybuje modelem v IC.IDO.
Využití viruální reality v konstrukčním procesu
Hlavatý, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Augste, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá možnosťou využitia virtuálnej reality v konštrukčnom procese a poukazuje na nové netradičné možnosti ovládania zariadení. Cieľom tejto práce je oboznámiť sa so zariadením skonštruovaným na ÚVSSR a technológiou využivajúcou motion capturing (snímanie pohybu). Následne s využitím získaných znalostí navrhnúť software využivajúci virtuálnu realitu pri konštrukčnom procese paralelnej kinematickej štruktúry typu delta, ktorý bude využívať možnosť bezdotykoveho riadenia a analyzovať priebeh energetických tokov zariadenia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.