Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...
Otázky a interpelace v parlamentní proceduře: Studie č. 1.038
Syllová, Jindřiška
Kladení otázek ‑ question time ‑ forma otázky ‑ lhůta na odpověď - interpelace ‑ vyslovení nedůvěry – ve vybraných státech Evropy
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza pedagogické komunikace při výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy
ČURDOVÁ, Leona
Diplomová práce s názvem Analýza pedagogické komunikace mezi učitelem a žákem v hodině německého jazyka na druhém stupni základní školy obsahuje část teoretickou a empirickou. Jejím cílem je zjistit, zda mají žáci druhého stupně základní školy dostatečný prostor pro komunikaci. Aby bylo možné tuto skutečnost vyzkoumat, proběhne pozorování výuky německého jazyka. Zároveň je tato metoda obohacena o dotazování žáků a jejich vyučujících. Zkoumání se uskuteční na dvou základních školách. Na základě zjištěných výsledků dojde k porovnání mezi oběma školami. V této práci je vysvětlena problematika komunikace. Objevují se zde nejčastější a nejznámější definice komunikace. Značnou část tvoří druhy komunikace a velká pozornost je věnována pedagogické komunikaci. Nelze opomenout ani metody a formy výuky, které učitel v hodinách německého jazyka realizuje. Velmi důležitá je také samostatná práce žáků, při níž si lépe procvičí a osvojí dané učivo. Účelem této práce je objasnit problematiku komunikace a možností využití organizačních forem výuky a metod pro zkvalitnění vzdělávání žáků v hodinách německého jazyka.
Modální slovesa CAN, MAY, MUST, jejich opisy a užití.
BŘICHÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá uzavřenou třídou modálních sloves, a to jak po stránce morfologicko-syntaktické, tak po stránce funkčně sémantické. Zkoumá společné formální rysy se slovesy pomocnými a jejich užití v současné angličtině. Práce je rozdělena na část teoretickou, objasňující problematiku modálních sloves a část praktickou, zaměřující se na procvičení výše zmíněné teorie. Praktická část je dále rozdělena do několika úrovní a to od nejjednodušší po nejobtížnější. Závěr bakalářské práce tvoří shrnující test, obsahující tři části a jejich následné vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.