Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dítě mladší 3 let v mateřské škole
Ryšavá, Jitka ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
RYŠAVÁ, J. Dítě mladší 3 let v mateřské škole. Praha 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra primární pedagogiky. Vedoucí práce E. Opravilová. Práce sledovala specifiku výchovně vzdělávací práce mezi 2-3 rokem věku dítěte v prostředí běžné mateřské školy. Teoretická část se opírá o vývojově psychologickou charakteristiku tohoto období. Sledovala vliv rané interakce matka - dítě, vliv rodinného prostředí a vliv dalších faktorů na separaci dítěte od matky a následnou adaptaci a socializaci v prostředí mateřské školy. Výzkumné šetření zahrnuje případové studie 6 vybraných dvouletých dětí (pozice dítěte), 24 rodičů vybrané MŠ (pozice rodičů) a 51 mateřských škol (pozice učitelky). Výzkum sledoval vliv specifických klíčových faktorů, ovlivňujících průběh adaptace a socializace dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy, včetně předpokládaného klíčového vlivu chronologického věku dítěte. Dále sledoval a vymezil podmínky mateřských škol v oblasti legislativní, personální a organizační, při jejichž splnění je možné považovat edukaci dítěte mladšího 3 let v prostředí mateřské školy za vhodnou. Závěr práce obsahuje doporučení týkající se stimulace vývoje dítěte mladšího 3 let jak v prostředí rodinném, tak v prostředí mateřské školy, včetně vlastního návrhu...
Conception of the profession of a kindergarten teacher in collages.
LIETAVCOVÁ, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na profesi učitele mateřské školy. Cílem práce je sledovat pohled studentů oboru Učitelství pro mateřské školy na učitelskou profesi, jejich motivy k vybrané profesi, jejich postoje a obavy související s profesí učitele mateřské školy, přiznávané i neuvědomované. Teoretická část se zaměřuje na pojmy profese učitele mateřské školy, na otázky motivace k volbě této profese i ke studiu a°obavy související s vykonáváním profese, na zastávání rolí učitele mateřské školy. Dále jsou rozebírány tematické koláže jako technika vhodná k sebereflexi učitele, jejich charakteristika, možnosti a limity jejich interpretace. V praktické části jsou zpracovávány a interpretovány koláže studentů na téma "Já jako učitel ve všech jeho pozicích a rolích". Jsou hledány shodné momenty i rozdíly v přístupech studentů prezenční i kombinované formy studia oboru, studentů začínajících a studentů, kteří jsou již delší dobu v učitelské praxi. Hlavní akcent je kladen interpretacím profesních koláží vybraných studentů v souvislosti s jejich zkušenostmi s pedagogickou praxí. Interpretovány jsou koláže před zahájením pedagogické praxe a následující koláže vytvořené s odstupem jednoho roku praxe v mateřské škole.
Připravenost učitelek mateřských škol na integraci dětí s mentálním postižením.
MARKOVÁ, Romana
Tato bakalářská práce se zabývá integrací dětí s mentálním postižením a tím, jak se k této problematice staví samotné učitelky v mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na termíny týkající se tématu. Je to především pojem mentální retardace a její klasifikace, dále termín integrace a její druhy. Druhá polovina teoretické části je věnována předškolnímu vzdělávání a jeho cílům, právní legislativě a jsou zde i samotné klady či zápory integrace v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části je věnována právě učitelkám a jejich kompetencím k vyučování dítěte s mentálním postižením. Na učitelky je zaměřena i samotná praktická část. Ta je zpracována na základě dotazníkového šetření. Jsou zde uvedeny výsledky a v části zvané diskuse najdeme odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky.
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu předškolních pedagogů
ŠROLOVÁ, Ivana
Cílem práce je zjistit aktuální názory a postoje předškolních pedagogů k integraci dětí se zdravotním postižením v mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu integrace, vymezení podmínek pro úspěšnost integrace a charakteristiku současného předškolního vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části je použita kvalitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, který zjišťuje názory předškolních pedagogů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou uvedeny jejich odpovědi a shrnutí výsledků bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.