Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Jsou skauti opravdu čestnější?
Sedlická, Monika ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Ve dvou experimentech, ve kterých děti buď řešily maticovou úlohu, nebo házely kostkou, zkoumáme, zdali jsou skauti poctivější než neskauti. V prvním experimentu, v němž účastníci self-reportovali, kolik matic správně vyřešili, a to poté, co jejich testy byly skartovány, jsme zaznamenali lež u 10,81 % skautů a 13,04 % neskautů. Rozdíl mezi nepoctivostí skautů a neskautů nebyl ale statisticky významný. Vliv proměnné Skaut na poctivost jedince se neprokázal, stejně jako vliv skautského slibu nebo počtu aktivních let ve skautu na poctivost skauta. Ve druhém experimentu účastníci v ústraní házeli kostkou a podle hozené hodnoty buď měli nárok (1, 2, 3) na Kinder čokoládu, nebo ne (4, 5, 6). Zjistili jsme, že u skautů se hody statisticky nelišily od 50 %, zatímco u neskautů ano. Znovu se ale ukázalo, že rozdíl mezi skauty a neskauty je statisticky nevýznamný. Ani v jednom z experimentů jsme tak neprokázali hypotézu o tom, že skauti jsou čestnější než neskauti.
Podvádění středoškoláků při písemném zkoušení
Růžová, Alena
Bakalářská práce se zabývá podváděním středoškoláků při písemném zkoušení ve škole. Teoretická část nabízí pohledy autorů zabývající se touto problematikou a jejich definice podvádění. Seznamuje s různými druhy a metodami podvádění. Popisuje nejčastější důvody opisování a zabývá se klady a zápory podvádění. Bližším cílem této práce je zaměření se na podvádění při písemných zkouškách. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření rozsáhlost tohoto problému. Šetření proběhne na středních školách, učilištích a gymnáziích. Získaná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Porovnají velikost tohoto problému na daných školách. Srovnají míru podvádění u chlapců a dívek. Udají nejčastější důvody podvodu a formu opisování. Zaměří se také na odhalení a následné řešení podvodu. Zjištěné výsledky budou použity k doporučení pro pedagogickou praxi.
Fenomén podvádění na středních školách
Kulíková, Zuzana
KULÍKOVÁ, Z.. Fenomén podvádění na středních školách. Bakalářská práce. Brno, 2014. Bakalářská práce se zabývá tématem podváděním žáků na středních školách. Žákovské podvádění je negativní jev, který se vyskytuje na všech typech škol. K nejstarším a nejčastěji využívaným metodám podvádění patří opisování a napovídání. S rozvojem informačních technologií se však velmi závažným problémem stalo plagiátorství. Cílem práce je informovat o podvádění na středních školách. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je popsána problematika týkající se podvádění. Je zde uvedena charakteristika středoškolské mládeže a popsán jejich vztah k morálce, normám a hodnotám. Dále je zde popsána motivace žáků k tomuto jednání. V praktické části jsou analyzována data z dotazníkového šetření.
Školní podvádění starších žáků: od explorativního výzkumu k strukturnímu modelu. Pilotní studie.
VRBOVÁ, Jana
Cílem páce bylo zjistit, jaké chování ve škole vnímají žáci (14-16 let) jako podvádění, zda je toto chování možné zařadit do určitých typů (faktorů) a tyto pak vztáhnout k individuálním charakteristikám žáka (pohlaví, prospěch, zameškané hodiny ve škole, učební cíle žáka, obavy ze školy, self-efficacy, hodnota školního výkonu) a ke kontextovým charakteristikám jeho školního výkonu (cílová orientace rodičů a učitelů, spokojenost žáka se školou, neutralizace, podvádění spolužáků a reakce učitelů na podvádění). Získaná data byla statisticky vyhodnocena (N = 401). Exploratorní faktorovou analýzou byly extrahovány dva typy nečestného chování: podvádění (opisování a napovídání) a klamání (falšování podpisu rodičů, absence). Jako možné prediktory podvádění byly faktorovou analýzou zjištěny dva žákovské faktory - odklon žáka od školy (amotivace žáka) a příklon žáka ke škole (motivace žáka) - a dva kontextové faktory - vliv učitelů a vliv rodičů. Rodiče ani reakce učitelů na podvádění neměli signifikantní vliv na podvádění ani na klamání žáků. Strukturní model potvrdil, že na klamání žáků měly největší vliv kladný vztah k učitelům a dobrý prospěch žáka. Na podvádění měl největší vliv odklon žáků od školy; kladný vtah žáků ke škole a kladný vztah k učitelům snižovaly četnost podvádění. Podvádění a klamání spolu korelovaly. Po odstranění faktoru rodičovského vlivu z modelu byly hodnoty regresních koeficientů podobné. Strukturní model vysvětlující závislost latentních endogenních proměnných podvádění a klamání na třech latentních exogenních proměnných (příklon žáka ke škole, odklon žáka od školy a vliv učitelů) a třech manifestních proměnných (pohlaví, průměr známek a podvádění spolužáků) fitoval data dobře. Model vysvětlil 42 % variance proměnné podvádění a 39 % variance proměnné klamání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.