Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizační nástroj pro modely s hlubokým učením
FILIP, Václav
Účelem práce je vytvoření nástroje schopného optimalizatovat parametry a strukturu deep learning modelů. Existuje mnoho možností, jak model sestavit (počty a typ vrstev, jejich pořadí apod.), přičemž podoba modelu má zásadní vliv na jeho kvalitu. Nově vytvořené řešení nabízí funkcionality, které již existující řešení nenabízí a které jsou vytvořeny na základě jejich porovnání. Řešení je vytvořeno v jazyce python.
Modelling eye movements during Multiple Object Tracking
Děchtěrenko, Filip ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Lidé musí sledovat v každodenních situacích více objektů zároveň (např. řízení automobilu nebo kolektivní sporty). Sledování více objektů (MOT) věrohodně simuluje sledování více objektů v laboratorních podmínkách. Když sledujeme cíle v úloze s mnoha dalšími objekty ve scéně, stává se obtížné rozlišit objekty na periférii (crowding). Přestože sledování by mohlo být prováděno pouze pomocí pozornosti, je zajímavá otázka, jakým způsobem lidé plánují své oční pohyby při sledování. V naší studii jsme provedli MOT experiment, ve kterém jsme účastníkům předložili opakovaně několik úloh s proměnlivým počtem distraktorů, nahrávali jsme oční pohyby a měřili jsme konzistenci očních pohybů pomocí Normalized scanpath saliency (NSS) metriky. Vytvořili jsme několik analytických strategií, které se vyhýbají crowdingu a porovnali jsme je s očními daty. Kromě analytických modelů jsme trénovali neuronové sítě na předpovídání očních pohybů v MOT úlohách. Výkon navrhovaných modelů a neuronových sítí jsme vyhodnocovali na datech z nového MOT experimentu. Analytické modely vysvětlovaly variabilitu očních pohybů dobře (výsledky jsou srovnatelné s intraindividuálními rozdíly); předpovědi založené na neuronových sítích byly méně úspěšné.
Zvířecí modely intrauterinních infekcí
Schuma, Marek ; Šplíchalová, Alla (vedoucí práce) ; Seifertová, Eva (oponent)
Embryonální a fetální vývoj u savců probíhá ve sterilních podmínkách dělohy matky. Embryo a později plod jsou spojeny s placentou pupečníkem a vznášejí se v amniové tekutině v amniové dutině ohraničené amniovou membránou. Předčasný porod je spojen se sníženou hmotností novorozenců a jejich zvýšenou nemocností a úmrtností. Intrauterinní infekce představují jednu z hlavních příčin předčasného porodu. Původci těchto infekcí jsou různá etiologická agens - viry, bakterie, plísně a prvoci. Tyto infekce vyvolávají expresi zánětových mediátorů, které se podílejí na spuštění předčasného porodu. Mezi tyto mediátory patří cytokiny. Základem bakalářská práce je literární rešerše pojednávající o zvířecích modelech prenatálních infekcí, které jsou používány pro studium regulačních mechanizmů předčasných porodů, případně pro studium možného ovlivnění těchto mechanizmů. Jsou srovnána různá infekční agens a jejich části jako např. LPS a způsoby aplikace. Dále jsou diskutovány výhody a nevýhody různých zvířecích modelů s ohledem na typ placentace, průběh březosti, velikost zvířete a velikost vrhu. Práce obsahuje část pojednávající o zkušenostech s prasečím modelem intrauterinních infekcí v Mikrobiologickém ústavu AV ČR v Novém Hrádku. Klíčová slova: intrauterinní, intraamniální, infekce, zánět, zvířecí, modely,...
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů (lineární rovnice)
Nováková, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Kritická místa matematiky na základní škole (Analýza didaktických praktik učitelů - lineární rovnice) Critical Areas of Mathematics at the Primary School (Analysis of Teachers' Didactic Practices - Linear Equations) Abstrakt Cílem diplomové práce bylo popsat didaktické praktiky používané při výuce lineárních rovnic jako jednoho z kritických míst matematiky základní školy. Nejdříve jsou nastíněny strukturální i sémantické modely používané u lineárních rovnic a způsoby vyučování tématu lineární rovnice, jak je naznačují vybrané učebnice základní školy. Na základě studia odborné literatury jsou popsány obtíže žáků a typy chyb, kterých se v této oblasti dopouštějí. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů s pěti zkušenými učiteli a náslechů v jejich hodinách. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že učitelé využívají jak běžných didaktických praktik, tak si i sami vytvářejí své vlastní metody a postupy. Tyto praktiky, modely, které učitelé využívají při výuce lineárních rovnic, přístupy k zavedení ekvivalentních úprav rovnic, stejně jako seznam kritických míst tématu lineární rovnice označených učiteli tvoří jeden z výsledků práce. Klíčová slova: lineární rovnice, modely, obtíže žáků, chyby, výukové přístupy
Zlomky - některé obtíže žáků a didaktické přístupy učitelů
Vejmelková, Eliška ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
(česky) Zlomky představují jedno z kritických míst matematiky základní školy. Cílem této diplomové práce je a) popsat didaktické praktiky používané při výuce zlomků (zaměřené zejména na aditivní operace se zlomky), b) zjistit, jaké strategie používají žáci u vybraných úloh zaměřených na zlomky, jaké obtíže jsou překážkou v jejich úspěšném řešení a jakou mají žáci o zlomcích představu. Teoretická část obsahuje úvahy o vyučování a učení se matematice, průřez historického vývoje pojmu zlomek a početních operací se zlomky a také vybrané výzkumy týkající se zlomků. Praktická část začíná analýzou učebnic, kde jsou identifikovány sémantické a strukturální modely používané u zlomků a způsoby vyučování operací se zlomky. Vlastní výzkum sestává z polostrukturovaných rozhovorů na téma výuka zlomků a obtíže žáků se zlomky s pěti zkušenými učiteli (z nichž jeden není aprobovaný) a z klinických rozhovorů se třemi žáky z různých základních škol. Rozhovory se žáky byly zaměřeny na řešení diagnostických úloh z oblasti zlomků. Přepisy obou typů rozhovorů byly analyzovány technikami založenými na zakotvené teorii. Bylo zjištěno, že učitelé využívají nejen běžných praktik, které navrhují učebnice, ale že si vytvářejí také vlastní metodické pomůcky a postupy. Tyto praktiky a postupy jsou jedním z výsledků práce. Dále...
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...
Užitečnost modelů vhodnosti stanovišť při výzkumu prostorové distribuce stanovišť orchidejí
Linyucheva, Anastasia ; Kindlmann, Pavel (vedoucí práce) ; Šímová, Irena (oponent)
Předmětem práce je shrnutí informací o využití modelů vhodnosti stanovišť se zaměřením na specifiku modelování orchidejí. Modelování vhodnosti stanovišť je využíváno k výzkumu vztahů mezi výskytem druhu a environmentálními atributy jeho stanoviště. Modelování výskytu druhů orchideji je užitečné zvláště při modelování vzácných a ohrožených druhů a je schopné přesně předpovídat výskyt druhů i v jiném čase než v současnosti, za jiných klimatických podmínek a na nepůvodních lokalitách pro zájmový druh. Výskyt mykorhizních hub symbiotických pro orchideje je specifickým faktorem pro výskyt většiny orchidejí, avšak jeho zahrnutí do modelování je velmi problematické. Rovněž výsledky výzkumu tohoto faktoru na distribuci orchidejí si někdy navzájem protiřečí. Výsledky různých modelovacích metod se liší, tato problematika se zkoumá, avšak chybí její výzkum na orchidejích. Klíčová slova: Orchideje, prostorová distribuce, modely, rozšíření, předpověď
Základy molekulární biologie na základních školách pomocí hands-on aktivit
Pinkr, Tomáš ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit a ověřit výukový cyklus zaměřený na molekulární biologii s využitím hands-on aktivit, aktivizačních metod a kritického myšlení. Celkem se ověřování zúčastnilo 99 žáků dvou základních škol (9. ročníky) a jednoho víceletého gymnázia (ekvivalentní ročník k základním školám). S jejich pomocí se podařilo vytvořit atraktivní výukový cyklus z molekulární biologie, který je možné bez zásadních úprav a s nízkými náklady rovnou použít.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.