Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam delegování pro efektivní řízení
Borková, Magdaléna ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Fiedler, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na delegování v manažerské praxi a jeho důležitost pro efektivní řízení podniku. Práce je rozdělena do dvou částí. První částí je část teoretická, která se opírá o studium odborné literatury týkající se tématu. Jsou zde podrobněji rozepsány termíny jako struktura organizace, manažerské role a funkce, následně samotné delegování. V druhé části je potom vlastní šetření, které je založeno na základní metodě kvalitativního výzkumu, tedy řízeném rozhovoru. Tento výzkum je prováděn u vybraného subjektu, výsledky šetření byly důkladně zaznamenány a dále interpretovány. Z výsledků šetření jsou na konci práce odvozena a doporučena opatření, která by mohla přispět k lepšímu a efektivnějšímu fungování společnosti.
Vliv prvků komunikace na interpersonální roli manažera
Rosendorfská, Žaneta ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu prvků komunikace na interpersonální roli manažera. Jednou z prioritních schopností vedoucího pracovníka je umět používat komunikaci, která slouží jako hlavní nástroj pro zvládnutí následných činností a tvoří téměř celou jeho pracovní náplň. Práce je složena ze dvou částí. První částí jsou na základě studia odborných pramenů vysvětleny teoretické pojmy, jako je management, manažerské role a funkce, formy komunikace a použití komunikace v práci manažera. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu na základě dotazníkového šetření mezi manažery ve vybrané organizaci Centru služeb pro silniční dopravu. Tato metoda byla vybrána z důvodu možnosti získání velkého objemu informací a dat ve velmi krátkém časovém úseku, zachování anonymity a rychlosti při vyhodnocení získaných informací. Výstupy jsou zhodnoceny a graficky zpracovány.
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Fidlerová, Iveta ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Diplomová práce s názvem Význam prvků komunikace pro práci manažera obsahuje dvě části, a to literární rešerši a vlastní praktickou část. První část slouží k získání a osvojení teoretických znalostí a poznatků v dané problematice. Literární rešerše vymezuje problematiku v širším teoretickém rámci, a to lidskou komunikaci a kapitolu managementu. Tyto kapitoly jsou popsány od obecných definic až po konkrétnější zaměření práce na vnitropodnikovou komunikaci, dovednosti manažera, atd. Druhá část je částí praktickou, pro kterou byl sestaven dotazník, který pokrývá obsah literární rešerše. Tento dotazník byl předložen k vyplnění 33 respondentům, kteří pracují na manažerských pozicích ve zkoumané společnosti. Na základě vyhodnocení odpovědí respondentů byl vytvořen závěr.
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Stěhulová, Eva ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Komunikace slouží jako prostředek pro vytváření a udržování interpersonálních vztahů, jak v osobní, tak i profesní sféře. Umění komunikace je důležité pro každého, ale pro manažery je jedním z pilířů jejich práce. Čím lépe s kolegy komunikují, tím lepší jsou výsledky, které oni a jejich týmy odvádějí. Přenos, zpracování a uchování informací je základním procesem pro efektivní vnitropodnikovou komunikaci. Správná interní komunikace slouží jako jeden z nástrojů pro naplňování cílů podniku na základě kvalitního přenosu informací. Diplomová práce je zaměřena na zkoumání významu klíčových prvků komunikace, majících vliv na výkon manažerské činnosti na základě prostudování odborné literatury a výzkumu v praktické části práce. Výstupy získané zpracováním výsledků provedeného výzkumu dotazníkovým šetřením mohou sloužit k rozvoji komunikačních dovedností vedoucích pracovníků a ke zlepšení způsobu přenosu informací k podřízeným.
Manažerské dovednosti
Štěpánková, Pavlína ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
V dnešní době se s manažery setkáváme ve velké většině podniků. Jsou to zásadní představitelé různých firem, protože na jejich bedrech leží velká část povinností souvisejících s chodem společnosti. Na manažerské kompetence a dovednosti jsou tedy vedeny vysoké nároky. Výkladem základních pojmů týkajících se managementu a manažerů se zabývá první, rešeršní část této diplomové práce. Zároveň se tato část snaží nalézt odpověď na otázku, jaký by měl ideální manažer být. Soustředí se tedy na osobnost manažera jeho dovednosti, role, funkce, kompetence a schopnosti. Druhá část diplomové práce se zabývá praktickou aplikací získaných poznatků na společnost Lázně Bělohrad a.s. Společnost je krátce popsána, a to z hlediska historického i současného vývoje. Na základě dotazníkového šetření jsou zkoumány manažerské dovednosti zaměstnanců, manažerů středního managementu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjišťováno propojení hard dovedností se soft dovednostmi. Zároveň byly navrženy možné způsoby zlepšování a rozvoje manažerských dovedností.
Význam motivace pro vedení lidí
Podhajská, Zuzana ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem motivace zaměstnanců jakožto jedním ze způsobů jejich vedení. Teoretická část shrnuje poznatky především z oblasti managementu a dále vedení lidí, které z managementu vychází. Následně se zabývá tématem motivace zaměstnanců a způsoby, jakými lze zaměstnance motivovat k tomu, aby vykonávali dostatečné a kvalitní pracovní výkony a aby zároveň sami byli se svým pracovním výkonem spokojeni. V závěru teoretické části jsou krátce zmíněny poznatky ohledně podniku, jeho struktury, typů organizačních struktur a typy autorit. Praktická část se zaměřuje na to, jak problematika motivace při vedení zaměstnanců funguje v praxi v konkrétním podniku. Ukazuje, jakým způsobem se vedou a motivují zaměstnanci v tomto podniku a jaké podnik používá motivační nástroje. Pro získání pohledu ze strany zaměstnanců byl použit dotazník, který byl rozeslán mezi všechny zaměstnance podniku a který zaměstnanci anonymně vyplňovali. V dotazníku se objevovaly otázky, které se týkaly toho, jak jsou zaměstnanci spokojeni se svou pracovní pozicí, co by je motivovalo, případně s čím jsou nespokojeni. Na základě dotazníku se také vyhodnotily výzkumné teze a na základě těchto zjištění byla poskytnuta doporučení pro podnik, aby motivace zaměstnanců byla co nejefektivnější a aby se zaměstnanci na svých pracovních pozicích cítili potřební a důležití a zůstali tak podniku loajální.
Analýza stylu řídící práce manažera ve veřejné správě
Pellarová, Alžběta ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Věra, Věra (oponent)
Tato diplomová práce charakterizuje styl řídící práce manažerů ve veřejné správě. Je rozdělena na dvě osnovní části. V teoretické rovině práce uvádí a popisuje témata management, manažer, manažerské funkce, manažerské role, styl řídící práce, komunikace, motivace, delegování a veřejnou správu. Ve vlastní části diplomové práce jsou využity poznatky z teoretických východisek ke zpracování analýzy stylu řídící práce manažerů ve veřejné správě. Analýza byla provedena na základě řízených rozhovorů s vybranými manažery. Z těchto řízených rozhovorů byla zjištěna data, která se následně zpracovala do shrnutí a doporučení. Rozhovory byly koncipovány tak, aby každý manažer hodnotil osobně svůj styl řízení. Na základě výsledků z těchto rozhovorů byl každému manažerovi přiřazen styl řídící práce, a tento styl řídící práce byl vhodně okomentován a bylo vysloveno doporučení, co zlepšit a na co se zaměřit, aby výsledný pracovní efekt byl co nejlepší.
Manažerské dovednosti
Vernerová, Lucie ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou manažerských dovedností, které zaměstnanci sledovaného oddělení z hlediska své práce používají a které jsou nezbytné pro jejich výkon. Práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a praktické. První část je věnována teoretickým východiskům vypracovaných na základě studia odborné literatury a vymezuje základní pojmy, jako je management, osobnost manažera, jeho kompetence, ale také manažerské role a funkce. Podrobněji se pak zabývá popisem měkkých manažerských dovedností. Ve druhé části je charakterizována vybraná společnost a dochází k analýze současné úrovně manažerských dovedností dané pracovní pozice. Vlastní výzkum byl realizován formou řízeného rozhovoru s liniovým manažerem a formou dotazníkového šetření se zaměstnanci daného oddělení. Na základě zjištěných skutečností, které vyplynuly z dotazníkového šetření, jsou v závěru práce sestaveny efektivní opatření, která by v budoucnu měla vést k posílení zkoumaných dovedností zaměstnanců a zvýšit jejich úroveň v praxi.
Motivace jako způsob vedení lidí
Mudruňka, Jan ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Fiedler, Jiří (oponent)
Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá tématem Motivace jako způsob vedení lidí. V teoretické části je za pomoci klíčových slov čtenář seznámen s pojmy manažer, manažerské role, manažerské funkce, vedení lidí, motivační mechanismus, participace, motivační program, benefity. Po seznámení s těmito pojmy, které jsou dále rozvedeny a řádně vysvětleny je sestaven dotazník, skládající se ze 13 otázek, zabývajících se motivací a benefity na pracovištích. Dotazník je předložen vybraným pěti manažerům. Třem majitelům nebo spolumajitelům soukromé firmy, zbývající dva jsou zaměstnáni v oblasti veřejného sektoru. S dotazníkem byly seznámeny tři ženy a dva muži. Jednotlivé odpovědi byly okomentovány a na konci shrnuty do jediného závěru. Z tohoto závěru vyplývá, že motivační procesy a benefity v jednotlivých organizacích jsou nastaveny podobně a že nejlepším motivátorem jsou finanční odměny, nebo veřejná pochvala. Dále bylo zjištěno: manažeři preferují individuální přístup vedení, dobrý kolektiv a příjemné prostředí si zaměstnanci přejí spíše, než některé další motivátory. V neposlední řadě lze z odpovědí většiny manažerů vytušit, že si sice přejí osobní rozvoj zaměstnanců, ale pouze v daném oboru. Část manažerů nesouhlasí s dalším vzděláváním zaměstnanců z důvodu obavy konkurence. Mužská část manažerů používala spíše kratších příkřejších odpovědí na dané otázky, k zaměstnancům uplatňuje spíše autoritativní způsob vedení, zatímco ženská část manažerů měla spíše delší a rozvitější věty. Z odpovědí vyplývá, že ženy uplatňují ke svým zaměstnancům spíše demokratický styl vedení. Klíčová slova: Manažer, manažerské role, manažerské funkce, vedení lidí, motivační mechanismus, participace, motivační program, benefity.
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Nováková, Zdeňka ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá významem jednotlivých prvků komunikace pro práci manažera. Komunikace je důležitá a používáme ji jak v osobním, tak i v pracovním životě. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První hlavní část obsahuje přehled řešené problematiky, která je zpracovaná na základě odborné literatury uvedené v seznamu použité literatury. Obsahuje vysvětlený koncept management a jeho úrovně, manažer, manažerské funkce, manažerské role a vedení lidí. Dále je podrobně rozebrán pojem komunikace, její verbální a neverbální formy a další dělení. Nakonec jsou uvedeny prvky efektivní komunikace, komunikační kanály a nejčastější chyby v komunikaci. Druhá hlavní část zahrnuje data, získaná z dotazníkového šetření od manažerů. Následuje jejich analýza a statistické šetření. Závěrem jsou tyto výsledky zhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.