Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané nekalosoutěžní jednání a právní ochrana proti takovému jednání
Kelman, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Cílem mé práce je analyzovat problematiku klamavé reklamy a pojednat o možných prostředcích právní ochrany proti tomuto nekalosoutěžnímu jednání a to v rozsahu odpovídajícímu diplomové práci. Na tuto problematiku autor nahlíží převážně ze soukromoprávního hlediska. Práce má za cíl nejprve seznámit čtenáře s obecnou tématikou nekalé soutěže a pojmoslovím s ní souvisejícím. Následně podat výklad o konkrétních aspektech klamavé reklamy a právní ochrany proti ní. Diplomová práce se skládá z úvodu, devíti kapitol a závěru. Každá z kapitol se zabývá různými aspekty nekalé soutěže. V úvodu je popsáno téma práce, její struktura a zamýšlený cíl, jenž chce autor naplnit. První kapitola vymezuje pojem "soutěž". Tato kapitola je dále dělena a popisuje právo na soutěžní chování, meze jeho právní úpravy a normativní základy práva na soutěžní chování. Druhá kapitola se zabývá hospodářskou soutěží a skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na definici pojmu "hospodářská soutěž" a jeho obecném výkladu . Druhá část pojednává o právu hospodářské soutěže a jeho dělbě. Kapitola třetí vykládá pojem "nekalá soutěž" a uvádí detailní přehled subjektů v nekalé soutěži. Podkapitoly tak pojednávají o "soutěžitelích", "spotřebitelích", "jiných osobách" a "právnických osobách oprávněných hájit zájmy...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Hobzová, Anna ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou evropského práva proti nekalé soutěži ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách a o klamavé a ve Směrnici srovnávací reklamě. Cílem práce je podat ucelený výklad těch oblastí práva proti nekalé soutěži upravených těmito směrnicemi s ohledem na vybranou judikaturu Soudního dvora Evropské unie, dalším dílčím cílem je zhodnocení úspěšnosti transpozice této úpravy do českého práva. Práce je po úvodu rozdělena do šesti kapitol. První kapitola stručně vymezuje postavení práva proti nekalé soutěži v systému práva, vykládá základní pojmy a popisuje roli Soudního dvora Evropské unie. Druhá kapitola se věnuje vývoji práva proti nekalé soutěži na unijní úrovni. Kapitola třetí je věnována klamavé reklamě a její úpravě ve Směrnici o klamavé a srovnávací reklamě, kapitola čtvrtá se pak věnuje reklamě srovnávací upravené stejnou směrnicí. Kapitola pátá se zabývá nekalými obchodními praktikami obchodníků vůči spotřebitelům tak, jak jsou upraveny ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách. V rámci těchto kapitol dochází k rozboru dané problematiky i za pomoci judikatury Soudního dvora Evropské unie. Stejně tak je ve všech těchto kapitolách věnována podkapitola hodnotící odpovídající českou právní úpravu. Kapitola šestá se konečně zabývá...
Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty
Pražský, Roman
Pražský, R. Klamavá reklama a její dopad na podnikatelské subjekty. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení ekonomických dopadů užití klamavé reklamy na podnikatelské subjekty, a to jak na hospodářský výsledek, tak i na další ekonomické ukazatele. V práci byla užita především metoda analýzy, dále také komparace, zobecnění a deskripce. Zkoumal jsem tři různě velké a známé společnosti z různých podnikatelských sfér. Hledal jsem souvislosti mezi užitím klamavé reklamy a vývojem hospodářských výsledku, provozních hospodářských výsledků a tržeb vybraných podniků. Posléze jsem výsledky porovnal a vyvodil závěry. Dopracoval jsem se ke zjištění, že závažnější ekonomické dopady užití klamavé reklamy jsou u drobných nebo méně známých podniků než u těch s dlouhou tradicí. V závěrečných pasážích práce jsem zformuloval doporučení pro širší podnikatelskou veřejnost. Vyšší vypovídací hodnotu práce je možné získat navýšením počtu zkoumaných podniků nebo ekonomických ukazatelů.
Evropské právo proti nekalé soutěži
Neuvirtová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Resumé Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou práva proti nekalé soutěži přijatou na úrovni Evropské unie. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - první seznamuje s legislativní úpravou práva proti nekalé soutěži, druhá část rozebírá právní úpravu klamavé a srovnávací reklamy jako příkladů skutkových podstat nekalé soutěže. První část práce nejprve podává přehled vývoje práva proti nekalé soutěži na mezinárodní úrovni; těžiště však spočívá v přehledu legislativy přijaté Evropskou unií. V rámci přehledu evropské legislativy nejprve seznamuje se základem pro legislativní činnost Evropské unie v oblasti nekalé soutěže. Následně navazuje přehled směrnic, jejichž primárním cílem je ochrana evropských soutěžitelů a spotřebitelů před nekalosoutěžním jednáním. Při představení jednotlivých směrnic je kladen důraz především na zjištění, zda se jedná o úpravu v režimu minimální nebo maximální harmonizace, tedy do jaké míry je ponechána možnost zákonodárcům členských států, aby se od úpravy přijaté Evropskou unií odchýlili. Čtvrtá kapitola si klade za cíl podívat se na právo proti nekalé soutěži jako na součást soukromého práva. Druhá část diplomové práce je tvořena pátou a šestou kapitolou. Pátá kapitola je věnována úpravě klamavé a srovnávací reklamy. Zkoumá, do jaké míry se...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Kaštánková, Jitka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá evropským právem proti nekalé soutěži, přičemž jejím hlavním cílem je poskytnout srozumitelný přehled unijního práva, jenž je v tomto směru reprezentován dvěma stěžejními směrnicemi. Těmi jsou směrnice o nekalých obchodních praktikách, která se soustředí na úpravu vztahů mezi obchodníkem a spotřebitelem, a směrnicí o klamavé a srovnávací reklamě, která prezentuje úpravu vztahů mezi obchodníky navzájem. Sféru nekalé soutěže bohatě doplňuje judikatura Soudního dvora EU, které je věnován značný prostor, neboť je svým výkladovým významem zcela nepostradatelná. Práce je rozdělena do několika kapitol. V kapitole následující po úvodu jsou poskytovány stručné definice nekalosoutěžních pojmů jako je soutěž nebo průměrný spotřebitel. Ve třetí kapitole je zohledněn historický vývoj nekalé soutěže na unijní úrovni, jenž přímo ovlivňuje národní právní úpravy. Z tohoto důvodu bylo do kapitoly čtvrté zařazeno krátké pojednání o nekalé soutěži pohledem nejnovějšího občanského zákoníku. Otázky vztahující se ke spotřebiteli a ochraně jeho zájmů jsou v současnosti považovány za natolik významné, že došlo k jejich vydělení do samostatné čtvrté kapitoly. Důvodem zůstává větší přehlednost a zdůraznění jejich významu, ačkoliv je spotřebitelská...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Hobzová, Anna ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou evropského práva proti nekalé soutěži ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách a o klamavé a ve Směrnici srovnávací reklamě. Cílem práce je podat ucelený výklad těch oblastí práva proti nekalé soutěži upravených těmito směrnicemi s ohledem na vybranou judikaturu Soudního dvora Evropské unie, dalším dílčím cílem je zhodnocení úspěšnosti transpozice této úpravy do českého práva. Práce je po úvodu rozdělena do šesti kapitol. První kapitola stručně vymezuje postavení práva proti nekalé soutěži v systému práva, vykládá základní pojmy a popisuje roli Soudního dvora Evropské unie. Druhá kapitola se věnuje vývoji práva proti nekalé soutěži na unijní úrovni. Kapitola třetí je věnována klamavé reklamě a její úpravě ve Směrnici o klamavé a srovnávací reklamě, kapitola čtvrtá se pak věnuje reklamě srovnávací upravené stejnou směrnicí. Kapitola pátá se zabývá nekalými obchodními praktikami obchodníků vůči spotřebitelům tak, jak jsou upraveny ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách. V rámci těchto kapitol dochází k rozboru dané problematiky i za pomoci judikatury Soudního dvora Evropské unie. Stejně tak je ve všech těchto kapitolách věnována podkapitola hodnotící odpovídající českou právní úpravu. Kapitola šestá se konečně zabývá...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Najman, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Pelikán, Robert (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce se v celém svém rozsahu snaží pokrýt zejména dvě větve evropského práva proti nekalé soutěži. Tyto dvě větve přitom spočívají ve vztazích (i) obchodníků s obchodníky a v takových případech se řídí směrnicí 2006/114/ES a (ii) ve vztazích obchodníků se spotřebiteli, přičemž v takovém případě podléhají úpravě směrnice 2005/29/ES. S ohledem na výše uvedené, tak lze rovněž konstatovat, že tato diplomová práce se ještě o něco přesněji zabývá právem Evropské unie proti nekalé soutěži. Tato práce je rozdělena celkem do deseti kapitol, když pět z nich je považováno za výjimečně důležité. První z nich je kapitola pět věnovaná vztahům mezi obchodníky. Autor v tomto ohledu podrobuje zkoumání příslušnou směrnici 2006/114/ES rovněž do rozsahu její relevantní judikatury Soudního dvora EU. Stejný přístup byl přitom zvolen i pro deskripci fungování vztahů obchodníků se spotřebiteli regulovaných směrnicí 2005/29/ES, a to v kapitole sedm. Kapitola šest se pak zaměřuje na tzv. koncept "průměrného spotřebitele", kterýžto byl shledán jako jeden z nejvýznamnějších prvků unijního práva proti nekalé soutěži. Pro jeho mimořádný význam se kapitola šest zabývá průměrným spotřebitelem velmi podrobným způsobem a vyzdvihuje přitom roli Soudního dvora EU při vytváření definice...
Právní a etický rámec regulace reklamy se zaměřením na nekalou soutěž v ČR
Vojtovič, Jakub ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce má za úkol představit právní a etický rámec regulace reklamy, přičemž poukazuje na poslední změny v této oblasti. Blížeji je pak zkoumána právní úprava nekalé soutěže, zejména srovnávací a klamavé reklamy, která s novým občanským zákoníkem zaznamenala několik změn. V teoretické části je na úvod popsán vývoj reklamy, dále práce stručně osvětluje vývoj regulace reklamy v České republice. Práce je pak rozdělena do tří hlavních kapitol, které popisují etickou samoregulaci, právní regulaci a nekalou soutěž. Praktická část obsahuje příklady sporů týkajících se klamavé a srovnávací reklamy z posledních let. Závěr shrnuje probrané oblasti a nabízí autorův názor na regulaci reklamy.
Klamavá reklama
Vilhelmová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Klamavá reklama Tématem této rigorózní práce je "Klamavá reklama". Toto téma jsem si zvolila mimo jiné pro jeho aktuálnost a zajímavost, protože s reklamou se setkává každý z nás a vstupuje do našeho života a ovlivňuje naše jednání. Jedním z motivů k napsání této rigorózní práce byla také snaha zprostředkovat porozumění problematice klamavé reklamy i nekalé soutěži. Klamavá reklama je jednou ze skutkových podstat nekalé soutěže. Rigorózní práce člení do šesti kapitol. První kapitola pojednává o hospodářské soutěži a představuje tak úvod do problematiky klamavé reklamy. V této kapitole jsem vedle stručného historického exkurzu porovnala právo na ochranu proti nekalé soutěži s právem kartelovým. Právo na ochranu proti nekalé soutěži a kartelové právo jsou dvě podskupiny práva hospodářské soutěže. Druhá kapitola se zabývá nekalou soutěží, kde jsem rozebrala vedle historického vývoje právní regulace nekalé soutěže také generální klauzuli nekalé soutěže a její tři znaky a dále jednotlivé subjekty nekalé soutěže. Třetí kapitola rigorózní práce je pojmenovaná "Reklama" a představuje úvod do problematiky reklamy a její právní i mimoprávní regulace v České republice a v Evropské unii. Čtvrtá kapitola je kapitolou zásadní a je nazvaná "Klamavá reklama". V této kapitole rozebírám jednotlivé znaky klamavé reklamy a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.