Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorské dílo a reklama
Vojtovič, Jakub ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Cílem této práce je propojit teoretickou rovinu autorského práva s konkrétní oblastí. Konkrétně se pak jedná o analýzu vztahu mezi autorským právem a reklamní tvorbou. V práci hledám odpověď na dvě zásadní otázky, a to zda je možno reklamní sdělení autorskoprávně chránit a pokud ano, zda je tato ochrana účelná a praktická. Druhá otázka má pak těžiště v analýze užívání již existujících autorských děl v rámci reklamního sdělení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, které se dále člení na jednotlivé subkapitoly. První kapitolu věnuji autorskému právu, přičemž popis stávající právní úpravy doplňuje rozbor historického a sociálního kontextu vývoje autorského práva. Druhá kapitola se zaměřuje na pojem reklama. Vysvětlení tohoto pojmu bylo nutné, jelikož právní úprava reklamu definuje jen obecně a pro účel této práce nedostatečně, přistoupil jsem tedy k objasnění tohoto pojmu z hlediska marketingového. Třetí kapitola v teoretické rovině popisuje platnou právní úpravu autorského díla v autorském zákoně. Ve čtvrté kapitole lze spatřit první průnik mezi zdánlivě nesouvisejícími oblastmi: reklamou a autorským právem. Je zde představen pojem reklamní dílo, přičemž se věnuji nejen jeho účelnosti, ale i procesu, který vede ke vzniku reklamních - autorských děl. Je zde také komparativní odbočka k právnímu řádu...
Právní a etický rámec regulace reklamy se zaměřením na nekalou soutěž v ČR
Vojtovič, Jakub ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce má za úkol představit právní a etický rámec regulace reklamy, přičemž poukazuje na poslední změny v této oblasti. Blížeji je pak zkoumána právní úprava nekalé soutěže, zejména srovnávací a klamavé reklamy, která s novým občanským zákoníkem zaznamenala několik změn. V teoretické části je na úvod popsán vývoj reklamy, dále práce stručně osvětluje vývoj regulace reklamy v České republice. Práce je pak rozdělena do tří hlavních kapitol, které popisují etickou samoregulaci, právní regulaci a nekalou soutěž. Praktická část obsahuje příklady sporů týkajících se klamavé a srovnávací reklamy z posledních let. Závěr shrnuje probrané oblasti a nabízí autorův názor na regulaci reklamy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.