Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - Zraněný cyklista
Richter, Adam ; Milet, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá tvorbou mobilnej aplikácie s edukačným účelom pre deti vo veku 6 až 10 rokov s kreslenou tematikou. Edukačný účel je zameraný na prvú pomoc v situácii kedy je dieťa nutné pomôcť zranenej osobe. Aplikácia je riešená formou edukačného kvízu s možnosťami A), B) a C), ktorý sa prelína s minihrami a animáciami maskota aplikácie. Z dôvodu zamerania na deti vo vekovej kategórii, ktoré sa učia plynule čítať, tak aplikácia obsahuje v nastaveniach možnosť čítania textu hlasovou formou. Práca obsahuje 7 častí vrátane úvodu a záveru. Druhá časť obsahuje všeobecný popis vývoja mobilných aplikácií. Tretia časť bližšie popisuje framework Unity, ktorého výber bol odôvodnený v štvrtej časti práce. Piata a šiesta časť popisujú návrh a implementáciu výslednej aplikácie Pejsek Záchranář.
Design automatizovaného externího defibrilátoru
Pernicová, Helena ; Rubínová, Dana (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce předkládá design automatizovaného externího defibrilátoru (AED). Cílem je navrhnout moderní produkt splňující požadavky trhu a použitelnosti. Na základě rešerše byl stanoven cíl, zohlednit nejpotřebnější prostředí výskytu léčitelné srdeční arytmie, tedy místa pobytu. Design zohledňuje kontext obytných zařízení a automobilové přepravy pro „first respondery“. Zaměření na intuitivní interakci bylo středobodem procesu navrhování a významným přínosem této práce je právě srozumitelnost. Pro jednoduchou interakci jsou navrhnuty i speciální elektrody.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - cévní mozková příhoda
Rosinská, Monika ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit vzdělávací hru pro děti ve věku 7-10 let na téma první pomoc při cévní mozkové příhodě. Aplikace byla vyvíjena pro operační systém Android ve vývojovém prostředí Unity. Při vývoji byla zohledněna psychologie, emoce a vzdělávání dětí a byla aplikována gamifikace. Děti, které aplikaci vyzkoušely, byly poté schopny popsat příznaky mrtvice a věděly, co mají v takové situaci dělat. Přínosem této práce je, že děti umějí podat první pomoc a kontaktovat zdravotnickou záchrannou službu, pokud je to potřeba. Umějí také rozpoznat příznaky cévní mozkové příhody neboli mrtvice.
Electrical Shock: First Aid
Chytil, Ivo ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Haupt, Jaromír (vedoucí práce)
The goal of this bachelor thesis is to introduce the problematic of Electric Shock with the subsequent First Aid. Firstly, the reader will be introduced to the problematic of the First Aid. Secondly, the reader will be informed about various dangerous environments and possible causes of treatment. The part of the thesis focuses on electrical safety. An individual who uses electric devices should be familiar with electrical safety to prevent risks of electrocution. The primary goal of the thesis is a better understanding of the topic First Aid after Electric shock and an acquisition of basic knowledge from electrical safety to prevent possible injuries.
Vliv absolvování kurzu první pomoci na míru znechucení
Váňová, Barbora ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Dlouhá, Daniela (oponent)
1 Abstrakt Znechucení je afektivní složkou behaviorálního imunitního systému. Behaviorální imunitní systém je soubor psychologických mechanismů napomáhající organismu chránit se proti patogenům a dalším potenciálně rizikovým faktorům a ovlivňuje tedy život jedince v celé řadě situací. Příkladem takové situace může být právě poskytování první pomoci. První pomoc je důležitou součástí procesu záchrany lidského života a pokud je poskytnuta správně a včas, může podstatně zlepšit průběh léčby v rámci nemocniční péče. Znechucení je jedním z faktorů, které mohou ochotu poskytnout první pomoc snížit či ji zcela inhibovat. K tomu, jestli a jak konkrétně kurzy první pomoci modifikují vnímání znechucení, však máme nedostatek výzkumných podkladů. Proto jsme se na tento fakt rozhodli zaměřit v předložené studii. Studie byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření před, po a měsíc po absolvování kurzu první pomoci. Respondenty byli v experimentální skupině účastníci kurzů první pomoci organizovaných na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a v kontrolní skupině účastníci jiných, s první pomocí nesouvisejících předmětů. Využity byly účelově sestavené dotazníky zaměřené na předchozí zkušenosti s první pomocí, hodnocení nechutnosti úkonů prováděných na kurzu, ochotu a sebehodnocení znalostí postupů první...
Teoretické znalosti žáků z první předlékařské pomoci
Vlnová, Karolína
Bakalářská práce se zabývá zjištěním teoretických znalostí žáků středních škol z první předlékařské pomoci. Cílem teoretické části práce je definování první po-moci, popsání postupu první předlékařské pomoci u jednotlivých stavů ohrožují-cích život, shrnutí začlenění výuky první pomoci do RVP a charakteristika didak-tických testů. Praktická část se věnuje výzkumu na zvolené střední škole. K zjištění teoretických znalostí žáků čtvrtých ročníků je použit didaktický test. V závěru ba-kalářské práce je uvedena analýza výsledků a jejich zhodnocení.
Faktory ovlivňující ochotu poskytnout první pomoc u běžné a pedagogické veřejnosti v České republice
Sekerášová, Iveta ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
V České republice jsou občané povinni poskytnout první pomoc dle platných právních norem. Proto je výuka první pomoci začleněna i do vzdělávacích programů na různých úrovních školního vzdělání. Přestože se lidé učí, jak poskytovat první pomoc, ukazuje se, že v reálných situacích často není poskytnuta dostatečně. Existuje více faktorů, které mohou ovlivnit lidské reakce a snížit ochotu poskytnout první pomoc. Podle odborných studií jsou nejběžnějšími inhibujícími faktory přítomnost nebezpečí, strach z nákazy, panika a stres, nedostatečná znalost postupů první pomoci a obecné obavy. Avšak většina těchto informací byla získána prostřednictvím studií provedených mimo Českou republiku. Proto jsme provedli dvě dotazníkové studie zaměřené na českou populaci. Respondenty byli zástupci běžné (N=1594) a pedagogické (N=1876) veřejnosti. Cílem bylo zjistit, které faktory je nejvíce omezují při poskytování první pomoci. Výsledky ukázaly, že mezi nejdůležitější faktory patří bezpečnostní aspekty, emocionální vlivy (např. panika, úzkost, pocit znechucení či nevolnosti) a nedostatečná znalost první pomoci. Na základě výsledků byla navržena didaktická doporučení do pedagogické praxe, která mohou zvýšit kvalitu a efektivitu prováděných školení první pomoci. Klíčová slova první pomoc, výuka první pomoci, ochota...
První pomoc při mimořádné události s hromadným postižením osob na železnici
Novotný, Petr ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc při mimořádné události s hromadným postižením osob na železnici Cíle: Hlavním cílem práce bylo posoudit znalosti z oblasti první pomoci u zaměstnanců železničního dopravce pracujících jako doprovod vlaku osobní přepravy ve vztahu k mimořádným událostem s hromadným postižením osob na železnici. Dalším cílem bylo zjistit, kolik mimořádných událostí s hromadným postižením osob (MU s HPO) se na regionální a celostátní železnici v letech 2010 - 2020 v České republice událo. Metody: Za účelem posouzení znalostí z oblasti první pomoci bylo využito kvantitativní metody výzkumu, a sice anonymního dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 90 zaměstnanců železničního dopravce. Zjištění počtu mimořádných událostí s hromadným postižením osob na železnici bylo provedeno pomocí statistické analýzy hrubých dat železniční nehodovosti poskytnutých Drážní inspekcí. Získaná data byla zpracována pomocí softwaru MS Excel 2010. Za účelem testování stanovených hypotéz navazujících na výzkumné otázky bylo využito Studentova t-testu pro dva nezávislé výběry. Výsledky: Čtyři respondenti (4,4 %) z našeho výzkumného souboru se v zaměstnání setkali s MU s HPO a poskytovali při ní první pomoc. Z dotazníkového šetření a následného testování hypotéz pomocí Studentova t-testu vyplynulo, že délka služby, počet...
Znalosti a dovednosti žáků v první pomoci na 2. stupni základních škol - kardiopulmonální resuscitace
Ročková, Lenka ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku první pomoci u žáků základních škol s důrazem na resuscitační postupy. První pomoc a resuscitace především jsou klíčovou dovedností pro záchranu životů v kritických situacích. I když je výuka první pomoci součástí školních programů, často zůstává omezena na teoretický výklad, což může omezit schopnost žáků prakticky reagovat. Předložená studie zdůrazňuje význam praktického nácviku a zážitkové pedagogiky ve výuce první pomoci. Realizovali jsme šetření na žácích 2. stupně základní školy (N=142), které se skládalo ze dvou hlavních částí. V dotazníkové části žáci mimo jiné hodnotili obtížnost jednotlivých úkonů spojených s resuscitací a odpovídali na otázky zaměřené na teoretické znalosti. V rámci druhé části žáci předvedli ukázku resuscitace na elektronickém výukovém modelu. Provedený výzkum potvrdil, že teoretické znalosti často neznamenají, že žák dovede potřebný úkon předvést i v praxi. Největší obtíže žákům dělaly úkony spojené s poskytováním umělých vdechů, ale nedostatky žáci měli i v případě správné frekvence a hloubky stlačování. Na základě uvedených výsledků byla navržena didaktická doporučení, která je možné implementovat do výuky první pomoci pro žáky. Jako klíčové se zdá být praktické cvičení resuscitace a možnost si dané úkony opakovaně vyzkoušet....
Znalost žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti prevence a první pomoci při cévní mozkové příhodě
Nováková, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou onemocnění cévní mozkové příhody, konkrétně jaké jsou znalosti žáků vybrané střední zdravotnické školy v této důležité části neurologického oboru. Teoretická část zahrnuje základní poznatky o daném onemocnění, získané nastudováním odborných podkladů. Praktická část je vypracována na podkladě výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na vybrané střední zdravotnické škole. Cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky mozkové příhody, zaměřené zejména na rozpoznání příznaků daného onemocnění a na obecnou orientaci v oblasti rizikových faktorů a prevenci cévní mozkové příhody. Dalším cílem bylo zjistit, zda má vliv ročník, který žáci vybrané střední zdravotnické školy studují na souhrn jejich znalostí v této oblasti. Vyhodnocení probíhalo u 102 respondentů a na základě výsledků výzkumu jsou formulovány konkrétní kroky, které povedou ke zvýšení informovanosti a upřesnění již nabytých znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky cévní mozkové příhody, která se žákům středních zdravotnických škol prolíná kurikulem napříč ročníky. Pomocí výzkumného šetření bylo rozklíčováno, že nejčastější nedostatky byly v oblasti rizikových faktorů CMP, prevence a terapie. Z celkového...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.