Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Zrníková, Kamila ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem návrhu je nová výšková dominanta města Brna. Jedná se o budovu, která se promítne na panoramatu města. Budovu, která bude důležitou součástí nové Jižní čtvrti a nového Hlavního nádraží. Samotná stavba se stane orientačním bodem v území i v dálkových pohledech. Návrh pracuje s budovou, která je díky smíšenému provozu a možnosti přístupu veřejnosti na různých výškových úrovních otevřená a živá. Zeleň formuje nároží a utváří identitu domu. Urbanistický návrh zpracovávaný jako předdiplomová práce se stal základem pro architektonickou studii. Důležitým prvkem v urbanistickém návrhu je osa, která vtahuje zeleň od řeky Svratky do území a spojuje ji s nádražím, ukončením této osy se stává Europoint - řešená budova. Budova se nachází na jedinečném pozemku, který si žádal jedinečný koncept. Motivem domu je zeleň a pohled do budoucna na stavby, které své okolí určitým způsobem obohacují. Základní hmota má tvar trojúhelníku a maximálně využívá plochy pozemku, s nárožím směřujícím na bulvár. Toto nároží se stává ústředním prvkem, zejména při příchodu a pohledu z bulváru. Nároží budovy jsem pomocí vegetace přetvořila v živé a zelené. Poskytuje nový pohled na tvorbu nároží, dodává urbánnímu prostředí přidanou hodnotu a utváří identitu stavby. Motiv zeleně se prolíná domem od vstupní haly až po bar v nejvyšším podlaží. Celková hmota budovy je definována vnitřními provozy a forma tak následuje funkci. Při volbě náplně domu jsem přihlížela k potřebám v území a zároveň jsem využila potenciálu výškové budovy. Vznikly tak komerční plochy v přízemí, administrativní centrum ČD a SŽ a v návaznosti fungující konferenční sály. Administrativu doplňuje veřejnosti otevřený co-working ve střední části budovy, horní část s výhledy na Brno patří nadstandartním bytům a v koruně domu je nejvýše položený bar v Brně.
Sportovní centrum Hodonín
Svatek, Michal ; Král, Jakub (oponent) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zpracování stavebně-technické části projektové dokumentace pro realizaci sportovního centra. Dům je situován v Hodoníně v rovinatém terénu. Jedná se o objekt s dvěmi nadzemními podlažími, nepodsklepený, plochou vegetační střechou a šikmou střechou z dřevěných lepených vazníků. Objekt je založen na základových pasek a patkách z prostého betonu. Nosné obvodové i vnitřní stěny jsou z keramických tvárnic Porotherm. V otevřených prostorách jsou navrženy železobetonové sloupy. Stropní konstrukce je navržena z předpjatých stropních panelů Spiroll. Obvodové stěny jsou zatepleny pomocí vnějšího zateplovacího systému ETICS v západní části objektu. Na zbytku objektu je provětrávaná fasáda s obkladem ze dřeva a obkladových desek Cetris. Objekt je funkčně rozdělen na dvě části se společným vstupem. Na severní a jižní straně se nachází prostory sportoviště. Zbytek tvoří prostory restaurace, kuchyň se zázemím, hygienické zázemí zaměstnanců a návštěvníků. Budova je řešena bezbariérově.
Autocentrum VW Mikulov
Chytilová, Nikola ; Suchánek, Petr (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z architektonické studie vypracované v předmětu AG033. Tato studie byla nadále rozpracována do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce je návrh novostavby autocentra skupiny Volkswagen v Mikulově, sloužící k prodeji, záručním i pozáručním opravám a servisu automobilů Škoda, Seat, Volkswagen a Audi. Řešený pozemek se nachází v k.ú. Mikulov na Moravě, v západní části města Mikulova. Pozemek se nachází na převážně rovinatém terénu, ke kterému přiléhá ze severu ulice Jiráskova. V současné době je pozemek využívaný jen jako sklad hnoje sousedního kravína. Pozemek se nachází v průmyslové zóně v dostatečné vzdálenosti od obytné zástavby. Stavba kompozičně vychází z tvaru pozemku, a svojí formou kopíruje západní linii hranice pozemku. Jedná se o objekt složený ze dvou hmot lichoběžníkového půdorysu představující prostory showroomu a servisu, navzájem propojených kvádrem, kde se nachází sklad. Pro docílení dynamičnosti objektu, jsou části showroomu a servisu vyšší než část skladu. V části servisu jsou pak navrženy pasové světlíky, které podporují pravidelnost a celkový rytmus fasády objektu. Na severní straně pozemku se nachází hlavní vstup s upraveným předprostorem, opatřeným vodní plochou pro uvítání návštěvníků. Zbylé plochy pozemku slouží pro komunikace, parkoviště pro zákazníky, zaměstnance a odstavná parkovací stání. Svislá nosná konstrukce je tvořena ocelovými sloupy, založenými na betonových patkách. Nad showroomem je vodorovná nosná konstrukce tvořena ocelovými příhradovými vazníky pultovými, ke kterým jsou připevněny ocelové vaznice, vynášející plochu střechu. V prostoru servisu jsou pak ocelové příhradové vazníky přímé a tvoří tak rámovou konstrukci pásových světlíků. Podlaha na terénu bude tvořena nosnou železobetonovou deskou. Celá ocelová konstrukce bude ztužena ocelovým zavětrováním jak v rovině stěn, tak v rovině střechy. Fasáda je tvořena izolačními panely s IPN jádrem, které jsou kotveny k nosným sloupům. Fasádní panely bude členěny vertikálně a budou provedeny v bílé a šedé barvě. Šedé panely jsou navrženy v místech, kde se nachází pásové světlíky servisu a budou tak zvýrazňovat vertikální členění a pravidelnost fasády.
AUTOCENTRUM VW GROUP MIKULOV
Běhůnek, Ondřej ; Hudeček, Vladimír (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení a pro provedení stavby Autocentra VW v Mikulově. Dokumentace navazuje na studii vypracovanou během letního semestru akademického roku 2019/2020, v rámci předmětu AG033. Cílem studie bylo vypracovat dispozici, funkční a architektonické řešení. Bakalářská práce rozpracovává tuto studii do podrobnosti dokumentace pro stavební povolení a provedení stavby. Místo stavby se nachází na Jižní Moravě, na severozápadním okraji města Mikulov v areálu bývalého JZD. Objekt je napojen na místní komunikaci ul. Jiráskova dvěma vjezdy, na které navazuje asfaltová komunikace kolem celého objektu. Kolem ní jsou rozmístěny parkovací plochy pro návštěvníky a zaměstnance, dále odstavné plochy pro servisovaná vozidla a pro vozidla určená k prodeji. Objekt je dělen do více funkčních celků, zejména prodej nových automobilů, s administrativním zázemím, prodej náhradních dílů s příručním skladem a autorizovaný servis, se zázemím pro zaměstnance a skladem náhradním dílů. Tyto celky se odráží v hmotě stavby, tvořené třemi kvádry, různě výškové uzpůsobenými dle požadavků na světlou výšku provozu. V prvním, jednopodlažním kvádru se nachází prodejní část, v prostředním, dvojpodlažním kvádru, skladování a prodej náhradních dílů v přízemí, administrativní část ve druhém podlaží. Ve třetím kvádru je servis a jeho zázemí. Části jsou vzájemně propojeny a tvoří tak jeden souvislý objekt. Stavba z architektonického hlediska vychází z okolní průmyslové zástavby a je opláštěna titanzinkovým předsazeným perforovaným pláštěm. Oslunění stavby je zajištěno rozsáhlými prosklenými stěnami po stranách stavby, v druhém podlaží okny. Dále je objekt osvětlen pomocí střešních světlíků. V interiéru prodejní a administrativní části je dominantou ocelové konzolové schodiště, propojující tyto dva celky. Stavba je navržena dle zásad pro bezbariérové užívání.
Mental Health Center
Mikulášová, Natália ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is a design of a new mental health center. The mental health center is a brand new low-treshold element in the system for people with mental ilness. The building is located in Prague, Hrdlořezy, district of the Capital City of Prague. The building is a detached house, it has three floors, and one partial underground level. On the first floor, there is an entrance hall, administrative facilities, a bed unit, a dining area and last but not least, space for group and individual therapies. On the second and third floor, there are again bed units, administrativ facilities, but also space for leisure activities. The basement of the building consists of the technical backround of the building together with storage space. The proposed building is made up of cubic masses forming a rectangular floor plan with large undercovered atrium penetrating the center of the entire building. The building is designed as a monolithic reinforced concrete skeleton [frame on a base slab]. The skeleton infill masonry is designed from clay blocks. The roofing of this building is designed with a flat green vegetation roof.
Polyfunkční dům Cimburkova
Irra, Matěj ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh polyfunkčního domu v Brně, v ulici Cimburkova. Objekt je osazen na rovinatém pozemku a má čtyři nadzemní podlaží. Půdorys polyfunkčního domu má tvar obdélníku. V objektu se nacházejí tři provozy. Většinu plochy prvního a druhého nadzemního podlaží představuje hromadná garáž. Dále se na těchto podlažích nachází prostory pro služby (kavárna, kadeřnictví a prodejna). Ve třetím a čtvrtém patře je umístěno celkem osm kanceláří s příslušným hygienickým zařízením, denními místnostmi, sklady a servery. Nosnou konstrukci objektu tvoří železobetonový skeletový systém a stropní desky. Stavba je založena na železobetonové desce a zastřešena plochou střechou.
Vodojemy - Brno, Žlutý kopec
Murínová, Miriam ; Kolář, Vojtěch (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práca sa venuje návrhu nových intervencií v rámci územia nad podzemnými vodojemami na Žlutém kopci. Na riešenom území sa stretávajú rôzne mestské štruktúry, atmosféry a vplyvy okolia, prírodné či urbanistické. Miesto je jedinečné svojou polohou v bezprostrednej blízkosti historického centra mesta Brno, potenciálom zeleného verejného priestranstva v rámci zastavanej mestskej časti s výhľadom na dominantu mesta, hrad Špilberk. Cieľom práce je tak ponúknuť návrh, ktorý reaguje na podnety okolia, dopĺňa už existujúce podzemné vodojemy. Pozýva obyvateľov mesta, nových návštevníkov či turistov k regenerácii tela aj duše, v galérii či atletickom centre v prostredí vodojemov. Program miesta tak ponúka priestor komunitný, spoločenský skrz nové kultúrne a návštevnícke centrum a zároveň upokojujúci vo forme parku.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Zrníková, Kamila ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem návrhu je nová výšková dominanta města Brna. Jedná se o budovu, která se promítne na panoramatu města. Budovu, která bude důležitou součástí nové Jižní čtvrti a nového Hlavního nádraží. Samotná stavba se stane orientačním bodem v území i v dálkových pohledech. Návrh pracuje s budovou, která je díky smíšenému provozu a možnosti přístupu veřejnosti na různých výškových úrovních otevřená a živá. Zeleň formuje nároží a utváří identitu domu. Urbanistický návrh zpracovávaný jako předdiplomová práce se stal základem pro architektonickou studii. Důležitým prvkem v urbanistickém návrhu je osa, která vtahuje zeleň od řeky Svratky do území a spojuje ji s nádražím, ukončením této osy se stává Europoint - řešená budova. Budova se nachází na jedinečném pozemku, který si žádal jedinečný koncept. Motivem domu je zeleň a pohled do budoucna na stavby, které své okolí určitým způsobem obohacují. Základní hmota má tvar trojúhelníku a maximálně využívá plochy pozemku, s nárožím směřujícím na bulvár. Toto nároží se stává ústředním prvkem, zejména při příchodu a pohledu z bulváru. Nároží budovy jsem pomocí vegetace přetvořila v živé a zelené. Poskytuje nový pohled na tvorbu nároží, dodává urbánnímu prostředí přidanou hodnotu a utváří identitu stavby. Motiv zeleně se prolíná domem od vstupní haly až po bar v nejvyšším podlaží. Celková hmota budovy je definována vnitřními provozy a forma tak následuje funkci. Při volbě náplně domu jsem přihlížela k potřebám v území a zároveň jsem využila potenciálu výškové budovy. Vznikly tak komerční plochy v přízemí, administrativní centrum ČD a SŽ a v návaznosti fungující konferenční sály. Administrativu doplňuje veřejnosti otevřený co-working ve střední části budovy, horní část s výhledy na Brno patří nadstandartním bytům a v koruně domu je nejvýše položený bar v Brně.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Velfl, Martin ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Téma, které se v Brně probírá již několik desítek let, je bezesporu objekt nového vlakového hlavního nádraží a jeho lokalita. Zejména v roce 2018 bylo vypracováno velké množství architektonicko-urbanistických studií, které prověřovaly tři možná umístění nového nádraží. Po zvážení možností došlo k rozhodnutí umístit nové hlavní nádraží u řeky Svratky, tedy přibližně v místech současného Dolního nádraží. Výhodou bude možnost vybudování vysokorychlostní dráhy, která z technických důvodů není ve stávající pozici nádraží možná. Dále tato oblast umožňuje výstavbu nového nádraží téměř na zelené louce, neomezený provoz vlakové dopravy během výstavby nádraží včetně potřebné infrastruktury. V porovnání kapacit odbavených cestujících navrženého a současného nádraží se jedná o navýšení o 30-40 tis. cestujících denně. Nově navržená kapacita činí přibližně 100 000 cestujících během dne. Stavební činnost v území je však omezena zejména faktorem povodňového rizika kvůli nedaleké řece. Je snaha toto riziko eliminovat prvky blízkými přírodě. Řešení zahrnují například rozšíření bermy řeky, stanovení rozlivových ploch nebo vybudování valů takovým způsobem, aby se zachoval přístup k řece. Diplomová práce přináší možný pohled na architektonické řešení nového nádraží a jeho přilehlých prostranství. Vstupní hala nového nádraží je umístěna na jednom konci pohledové osy, kterou znázorňuje uvažovaný bulvár. Dominantní stavbu na opačné straně osy představuje katedrála sv. Petra a Pavla na Petrově. Stanovené požadavky a umístění nového hlavního nádraží znamenají předpoklad pro vznik nové ikony města. Ikonicky zaklenutá konstrukce, která prochází napříč drážním tělesem, odkazuje k dřívější slávě a věhlasu města. Křivka takzvané řetězovky, která je využita v profilu zaklenutí, představuje symbol nového nádraží. Stavba nového nádraží znamená výrazný impuls nejen pro rozvoj celého Brna, ale především pro výstavbu Jižní čtvrti. Obdobný efekt vyvolalo zbudování areálu veletrhů před sto lety.
Polyfunkční dům Brno - Líšeň
Horenský, Dominik ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace polyfunkční domu v Brně - Líšni. Objekt má 4 nadzemní podlaží a 2 podzemní podlaží. V prvním nadzemním podlaží se nachází 2 pronajímatelné prostory (obchody). Ve 2-4 nadzemním podlaží se také nachází pronajímatelné prostory (doktoři a administrativa). V 1.PP se nachází prostor kavárny na západní části a zbylá část je obsazena pronajímatelným prostorem. Ve 2.PP se nachází podzemní parkování. Vjezd do 2.PP je zajišťen rampou v severní části přilehlé k silnici. Nosným systémem je železobetonový skelet. Střechy jsou navrženy jako ploché jednoplášťové. Objekt je založen na ŽB patkách v kombinaci s ŽB pasy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.