Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parní turbina rychloběžná kondenzační
Klíma, Petr ; Trojan, Aleš (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh dispozičního uspořádání malé třítělesové rovnotlaké turbíny s jedním regulovaným a jedním neregulovaným odběrem, výpočet průtočných kanálů všech stupňů, návrh a výpočet regulačních ventilů a vytvoření schémat zapojení turbíny a vzduchového kondenzátoru. Na začátku práce je uveden přehled výrobců parních turbín i s jejich unifikovanými produkty. Práce byla vypracována s podporou firmy G-Team, a.s. za použití výpočtů a pokynů uvedených v doporučené literatuře s podporou CFD simulací pro určení ztrátových součinitelů a FEA simulací pro určení vlastních kmitů lopatek.
Vliv zakončení výztužné lopatky u Francisovy turbíny na tvorbu Karmánových vírů
Novotný, Vojtěch ; Skoták, Aleš (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
Za špatně obtékanými tělesy vzniká v určitém rozsahu rychlostí pravidelné odtrhávání vírů známé jako von Kármánova vírová stezka. Tento fenomén může mít nepříznivý vliv na obtékanou konstrukci, neboť způsobuje periodickou změnu tlakového pole a silově tak na konstrukci působí. Je-li frekvence odtrhávání vírů blízká vlastní frekvenci obtékané konstrukce, může dojít k samobuzenému kmitání a v extrémním případě až k únavovému lomu. V případě vodních turbín je tento jev častý u výztužných lopatek. Tvarem odtokové hrany lopatky lze ovlivnit jak frekvenci odtrhávání vírů, tak amplitudu vztlakové síly působící na lopatku. Cílem této diplomové práce je pomocí CFD výpočtu najít optimální tvar odtokové hrany výztužné lopatky pro konkrétní Francisovu turbínu.
Hydrodynamická spojka
Vavrla, Zdenek ; Jandourek, Pavel (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává v první části o hydrodynamické spojce a to hlavně o její konstrukci a popisu funkce. Ve druhé části této diplomové práce je řešen vliv změny konstrukce hydrodynamické spojky na přenášený kroutící moment. Změny v konstrukci jsou dány změnou počtu lopatek a změnou hodnoty spáry mezi turbínovým a čerpadlovým kolem. Nakonec je řešena úprava v konstrukci hydrodynamické spojky za cílem zvýšení přenášeného kroutícího momentu a zhodnoceny silové účinky na tuto hydrodynamickou spojku.
Posouzení tepelné pohody v nízkoenergetickém rodinném domku s teplovzdušným vytápěním
Kos, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je pomocí CFD simulací vyhodnotit návrh teplovzdušného vytápěcího systému v nízkoenergetickém rodinném domku z hlediska tepelné pohody během zimního období. K řešení byl použit program CCM+, pomocí něhož byly vypočteny parametry prostředí v hlavní obytné místnosti. Řešeny byly dvě varianty – s podlahovým vytápěním a bez něj. Pro vyhodnocení tepelného komfortu byly použity ukazatele dle normy ČSN EN ISO 7730.
Větrání učeben ve škole
Kadlček, Ondřej ; Blasinski, Petr (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá CFD simulací proudění vzduchu v učebně základní školy. Cílem simulace je vyhodnocení výsledků navrženého řešení a vytvořené dalších variant distribuce vzduchu s vyhodnocením navrhovaných opatření a řešení. Součástí diplomové práce je návrh vzduchotechniky základní školy na úrovni prováděcí dokumentace.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Design of test equipment for testing air-cooled steam condensers
Líška, Filip ; Chýlek, Radomír (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
The work is focused on the design of a testing device for testing air-cooled condenser tubes. At the beginning of work are described basic types of industrial air condensers, possibilities of tube types and their materials. A radial fan that will supply cooling air to the wind tunnel is already purchased for the testing device. For minimum and maximum parameters, the basic geometry and state parameters are first proposed. Subsequently, the basic design was tested in the CFD. The result of the first model was not satisfying because the speed field has not been evenly changed to a straight tunnel. For these conditions, several variants have been tested in the second model, and the "blow" on the tubes inside the wind tunnel has been tested for the best variant.
Větrání archivu
Hudeček, František ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Větrání depozitářů s sebou nese určitá specifika. Cílem je zachování kulturně nebo jinak cen-ných předmětů uskladněných na dlouhé časové úseky, s ohledem na ekonomičnost provozu. Tomu je nutné přizpůsobit návrh větrání. Součástí objektu jsou i vedlejší prostory, které je nut-no taktéž adekvátně větrat. Zpracovaný projekt je následně zhodnocen z hlediska kvality vnitřního mikroklimatu v depozitářích (CFD simulace) a z hlediska energetické náročnosti provozu (simulační pro-gram TRNSYS). Hlavním sledovaným parametrem v depozitářích je stáří vzduchu. Výsledky jsou zhodnoceny kvalitativně i kvantitativně a jsou naznačena možná opatření pro zlepšení kvality větrání. Předmětem energetické simulace je získání celkové roční spotřeby pro provoz hlavních vzdu-chotechnických jednotek. Pro získání referenční hodnoty je navíc zpracován odhad energetic-ké spotřeby pro vytápění a chlazení celého objektu. Výsledky jsou vzájemně porovnány a jsou navržena a zpracována opatření pro výrazné snížení spotřeby energie.
CFD simulace proudění rozváděcím mechanismem turbodmychadla
Drdla, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracovat rešerži na téma regulace turbodmychadel a za pomoci CFD simulace analyzovat silové zatížení lopatek VNT mechanizmu turbodmychadla Garrett při uvažování dvou totožných modelů s rozdílnou hustotou výpočetní sítě. Úvod se zabývá významem přeplňování u vozidlových motorů a druhy plnících agregátů. Vlastní text práce se skládá ze dvou částí. V první části je zpracována rešerše, kde je popsán základní princip přeplňování, konstrukce turbodmychadla a možnosti regulace plnícího vzduchu. Praktická část diplomové práce řeší silové zatížení VNT mechanizmu, kdy bylo zapotřebí optimalizovat 3D model turbodmychadla Garrett, vytvořit dvě výpočetní sítě s různou velikostí elementů, zadat okrajové podmínky výpočtu a analyzovat získané výsledky obou případů. Závěr obsahuje celkový popis problematiky řešené v této diplomové práci, porovnání výsledků silového zatížení lopatek VNT mechanizmu a navrhnutí zjednodušení a ověření celého CFD výpočtu.
Optimalizace vzduchotechniky wellness
Kysilka, Michal ; Zubíček, Vojtěch (oponent) ; Šikula, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je optimalizace návrhu distribuce vzduchu v bazénové hale s ohledem na odpar z volné vodní hladiny dle předem určených kritérií s využitím softwaru pro CFD simulace. Problematikou odpařování se zabývá i část experimentálního měření, v níž byl určen vlastní vztah popisující tento fyzikální jev a porovnán s již známými algoritmy. Nastiňuje i možnost uplatnění nové formule v CFD softwarech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.