Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané problémy trestního postihu mladistvých
Stojanová, Klára ; Galovcová, Ingrid (oponent)
Název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce a klíčová slova Název diplomové práce: Vybrané problémy trestního postihu mladistvých Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou trestního postihu mládeže v kontextu práva a psychologie, s cílem zaměřit se na problematické oblasti právní úpravy, zhodnotit je a předložit v tomto kontextu návrhy de lege ferenda. Práce je rozdělena do tří na sebe navazujících kapitol. První kapitola se zabývá vybranou právní úpravou trestního postihu mládeže, zejména s důrazem na sankcionování mládeže. Konkrétně je v rámci této kapitoly pojednáno o modelech zacházení s delikventní mládeží, principech sankcionování mladistvých, systému sankčních opatření, problematice sankcionování dětí mladších patnácti let a o otázce hranice trestní odpovědnosti a jejího stanovení. Na závěr kapitoly jsou uvedeny statistické údaje, které se k výše zmíněným institutům váží. Druhá kapitola je věnována psychologickým aspektům trestního postihu mládeže. V rámci této kapitoly jsou postupně popsány vybrané zásadní poznatky vývojové psychologie, konkrétně se práce věnuje obecné charakteristice relevantních vývojových období jedince a stručnému popisu vybraných periodizací lidského vývoje, s důrazem na vývoj kognitivní a morální. Třetí kapitola diplomové práce zjištění z obou...
Vybrané problémy trestního postihu mladistvých
Stojanová, Klára ; Vanduchová, Marie (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce a klíčová slova Název diplomové práce: Vybrané problémy trestního postihu mladistvých Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou trestního postihu mládeže v kontextu práva a psychologie, s cílem zaměřit se na problematické oblasti právní úpravy, zhodnotit je a předložit v tomto kontextu návrhy de lege ferenda. Práce je rozdělena do tří na sebe navazujících kapitol. První kapitola se zabývá vybranou právní úpravou trestního postihu mládeže, zejména s důrazem na sankcionování mládeže. Konkrétně je v rámci této kapitoly pojednáno o modelech zacházení s delikventní mládeží, principech sankcionování mladistvých, systému sankčních opatření, problematice sankcionování dětí mladších patnácti let a o otázce hranice trestní odpovědnosti a jejího stanovení. Na závěr kapitoly jsou uvedeny statistické údaje, které se k výše zmíněným institutům váží. Druhá kapitola je věnována psychologickým aspektům trestního postihu mládeže. V rámci této kapitoly jsou postupně popsány vybrané zásadní poznatky vývojové psychologie, konkrétně se práce věnuje obecné charakteristice relevantních vývojových období jedince a stručnému popisu vybraných periodizací lidského vývoje, s důrazem na vývoj kognitivní a morální. Třetí kapitola diplomové práce zjištění z obou...
Postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění
HÁTLOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá postoji žáků staršího školního věku k výtvarnému umění. Práce je rozdělena do dvou částí. V rámci teoretické části je pozornost nejdříve zaměřena na samotného žáka z pohledu vývojové a sociální psychologie. Následující část je věnována postojům z pohledu obecné a sociální psychologie. Dále je řešena problematika vzdělávacích institucí a jejich kurikulárních dokumentů s přihlédnutím na výtvarný obor, zda výstupy předmětu splňují určité cíle vizuální gramotnosti. V teoretické části práce jsou též zmíněny metody, formy a činnosti zprostředkovávání výtvarného umění. Empirická část práce se věnuje výzkumnému šetření otázky: "Jaké jsou postoje žáků staršího školního věku k výtvarnému umění?" Pro zjištění odpovědí je zvolen kvantitativní výzkum kombinující dotazníkovou formu šetření a metodu sémantického diferenciálu.
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Kašparová, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je rozdělena na teoretickou a empiricko-výzkumnou část. Druhá kapitola teoretické části se zabývá předškolními zařízeními a možnostmi péče o předškolní dítě v ČR, se zaměřením na běžné mateřské školy. Třetí kapitola je zaměřena na předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie a světa dítěte. Čtvrtá kapitola seznamuje se samotným pojmem sociální připravenost pro vstup do MŠ a s pojmem adaptační období. Jeho průběh a úroveň zvládnutí dítětem budou použity jako možné kritérium v empirické části k posouzení sociální připravenosti dítěte pro vstup do MŠ. První část empirického výzkumu je věnována dotazníkovému šetření sociální připravenosti, jak ji vnímají rodiče a učitelky. Druhou částí je pozorování vybraného vzorku 15 dětí během adaptačního období v MŠ. Závěr práce je věnován porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení.
Divadlo fórum: možnosti praktického využití při práci s dětmi a mladistvými
Mejdřická, Lenka ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití dramatické techniky Divadlo fórum při práci s dětmi a mladistvými. Teoretická část práce je členěna na tři kapitoly a první z nich první představuje Divadlo fórum. Druhá přibližuje vznik a techniky Divadla utlačovaných, jehož důležitou součástí je zkoumaná technika. Třetí část poskytuje podrobný popis specifik Divadla fórum (dále DF) včetně jeho cílů, pravidel a zásad pro postavu Jokera. V své druhé části práce představuje vztah DF k systému vzdělávání v České republice, konkrétně se zabývá klíčovými kompetencemi, Osobnostní a sociální výchovou a Dramatickou výchovou a si klade za cíl zmapovat současný stav využívání Divadla fórum v praxi a to zejména ve školním prostředí. Konkrétně je zde popsáno za jakým účelem, kým a s jakým úspěchem se metoda aplikuje. Dále jsou zde porovnány aktuálně využívané varianty s původním teoretickým východiskem Augusta Boala, který byl koncipován pro práci s dospělými jedinci. Na základě této analýzy jsou pak prezentovány zásady, které by mohly pomoci při budoucích realizacích DF s dětmi a mladistvými. Klíčová slova: Divadlo Fórum, vztahy ve třídě, vývojová psychologie, téma, Joker, osobnostní a sociální výchova, primární prevence, dramatická výchova, klíčové kompetence, dramatická výchova
Význam pravdy ve vztahu adoptivních rodičů a osvojeného dítěte
Pospíšilová, Radka ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Stěžejním tématem je komunikace mezi adoptivními rodiči a adoptovaným dítětem, a to především vhodný způsob sdělování pravdy a vhodné načasování o faktu adopce. V této práci komparuji stanoviska psychologů a dalších odborníků, zejména sociálních pracovníků se zkušenostmi adoptivních rodičů a adoptovaných dětí za použití kazuistik. Dalším významným tématem této práce je identita adoptivních rodičů a adoptovaných dětí. Práce také nastiňuje některé metody a techniky nastiňující možnosti sdělování pravdy dítěti, které jsou současně reflektovány s vývojovou psychologií. Podrobněji pak popisuji konkrétní metody a techniky, zejména arteterapii, biblioteprapii, autogenní trénink.
Konfesní výuka náboženství pro žáky přicházející ze sekulárního prostředí?
SMÍTKOVÁ, Alena
Hlavním tématem práce je snaha o zodpovězení otázky, zda je konfesní výuka náboženství vhodným způsobem, jak přistupovat k žákům přicházejícím ze sekulárního prostředí. V první části práce se zabýváme vymezením pojmu katecheze a jejím dějinám. Dále porovnáváme konfesní a nekonfesní způsob výuky, přičemž jako alternativu shledáváme výuku náboženství zaměřenou na kulturní kontext. Pozornost věnujeme pojmu sekulární společnost a z toho plynoucím důsledkům ohledně výuky náboženství. Hledáme cíle a obsahy výuky náboženství v jednotlivých církevních dokumentech s přihlédnutím na nevěřící žáky. V poslední části práce se věnujeme vývojové psychologii, vývoji náboženského úsudku dětí a osobnosti pedagoga. Samotný závěr pak hledá východiska k výuce zaměřené na kulturní kontext.
Vliv reklamy na psychiku dětí
Mikušová, Marcela ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Děti vnímají svět kolem sebe nezatíženi "dospěláckými" zkušenostmi a bez skeptické nedůvěry, která je tak příznačná pro dospělé a až ve školním věku začínají pociťovat první zrnka nedůvěry. Jeden z důvodů je nejen psychický vývoj jedince, ale také vliv socializace. Pro dospělého je na rozdíl od dítěte důležitý užitek a zvažuje i alternativní možnosti nákupu, který vyřeší jeho potřebu. Reklama v dnešní době však dokáže zaujmout dítě, dospívajícího i dospělého. Ve svém průzkumu jsem se zaměřila na několik hypotéz, které se mi po vyhodnocení mých dotazníků podařilo buď potvrdit, anebo vyvrátit. Dále jsem také dospěla k určitým zajímavým souvislostem, které by bylo dobré ještě dále prozkoumat v rámci dalšího dotazování. V každém případě však platí přísloví: Média jsou dobrý sluha, ale špatný pán.
Vztahy mezi vývojovými úrovněmi žáků věku ZŠ a jejich
TOPINKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání vlivu televizní reklamy na žáky všech věkových stupňů na základní škole, dotýká se sledování televize žáky, v oblasti médií sleduje otázku mediální výchovy a v oblasti vývojové psychologie se orientuje na teorii kognitivního vývoje Jeana Piageta. Kromě teoretické části je zpracován původní kvalitativní a kvantitativní výzkum. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu ohniskových skupin (první a druhá třída) a dotazníkového šetření (čtvrtá až devátá třída), který byl proveden na jedné z městských základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkové šetření bylo dále provedeno u všech rodičů zkoumaných žáků. Závěry kvantitativního výzkumu byly posuzovány z hlediska pohlaví, školní třídy a místa bydliště dětských respondentů. Z hlediska pohlaví a věku dětí, nejvyššího dosaženého vzdělání a čistého měsíčního příjmu rodičů byly vyhodnocovány výsledky dospělých respondentů. Výsledky jsou na závěr diskutovány v širším kontextu. Diskuze se snaží podat přehled vývoje chápání televizní reklamy u žáků věku základní školy. Z výsledků vyplývá, že žáci věku základní školy jsou ovlivněni televizní reklamou, jejímuž obsahu žáci s přibývajícím věkem více rozumí a více chápou její účel. Rozhodující vliv na žáky a jejich trávení času u televize a v souvislosti s tím i na sledování televizních reklam, mají zejména jejich rodiče, v menší míře pak pedagogové.
Člověk a hra
ZACHOVAL, David
Práce se zabývá mezioborovým pohledem na fenomén hry a jejím významem v lidském životě. První kapitola se v úvodu věnuje problému obecné definice pojmu hra. Zabývá se také psychologickými teoriemi původu hry. Ve stěžejní části podrobně seznamuje se třemi nejvýznamnějšími autory teorií hry - J. Huizingem, E. Finkem, R. Cailloisem a jejich dílem. Ve druhé části sleduje vývoj hry v různých obdobích lidských dějin až po současnost. V poslední kapitole je v úvodu krátká zmínka o hře zvířat a je zde popsán význam a smysl hry v jednotlivých fázích života jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.