Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výměník tepla pro systémy teplotního řízení bateriových modulů v elektrických vozidlech: experiment a simulace
Grygar, Jan ; Mráz, Kryštof (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výměníkem z polymerních vláken. První část je věnována teplem, které je generováno během nabíjecích a vybíjecích procesů. Experimentálně je testován chladicí výkon při různém zatížení a je pozorován vliv průtoku na teplotu baterií. A je proveden CFD výpočet pomocí opensource programu OpenFOAM, pro zjištění jak je rozložený průtok v jednotlivých větvích výměníku.
Hybridní pohony v konstrukci traktorů
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává přehled typů hybridních pohonů v konstrukci traktorů. Zhodnocuje jejich funkční výhody i nevýhody a uvádí příklady některých traktorů a jejich součástí. Zaměřuje se na komponenty používané v hybridních pohonech. V závěru jsou zhodnoceny jednotlivé varianty z hlediska emisí a ekonomičnosti provozu.
Monitorovací a ochranný systém baterií
Hladík, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zařízení pro ochranu a monitorování baterií (tzv. systém BMS). Na základě rešerše jsou stanoveny požadavky na tento systém a navržena jeho koncepce. Systém umožňuje nezávislé odpojení zátěže a nabíječky od baterie pomocí tranzistorů MOS-FET, měření napětí a pasivní balancování jednotlivých článků baterie. Pro zpracování měřených dat a řízení celého zařízení je použit mikroprocesor. Byla navržena schémata zapojení, obrazce plošných spojů a způsob řízení. Následně byl vyroben funkční vzorek zařízení, který byl oživen a otestován.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Návrh skladby zdrojů pro síťovou nezávislost
Horváth, Radovan ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování návrhu skladby zdrojů pro síťovou nezávislost. Dále zpracovat přehled o bateriových systémech pro akumulaci elektrické energie a bilanční model systému dodávky energie pro zvolený objekt. Praktická část diplomové práce pojednává o potřebné velikosti zdrojů a akumulátorů pro autonomní chod provozu v letních měsících a zároveň realizuje technicko-ekonomickou studii směrující k nalezení cenově výhodného řešení. Práce je rozdělená do 6 kapitol, obsahuje 16 tabulek, 18 obrázků. Diplomová práce přináší jednu z možností jak nakonfigurovat fotovoltaický systém a zároveň popisuje parametry, funkce a výběr mezi nejpoužívanějšími technologiemi. Zhodnocení a výsledky teoretických postupů jsou popsány v závěrečné části práce.
Nabíječ baterií
Paták, Michal ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o nabíjení baterií. V práci jsou popsány vlastnosti a možnosti nabíjení lithiových baterií. Nabíječ je nezávislý na vstupním napětí a nabíjí baterie. Kvůli šetrnému nabíjení je potřeba měřit napětí na jednotlivých článcích baterie a toto napětí následně vyrovnávat. Jelikož má být nabíječ implementován v robotu, je potřeba přepínat chod z externího zdroje a baterie. V první části práce se zabývám vlastnostmi baterií a způsobu jejich nabíjení. V druhé části jsem navrhl jednotlivé bloky nabíječe. Ve třetí části jsem se zabýval komunikací nabíječe s počítačem a vizualizací naměřených dat. A v poslední části jsem navrhl program pro nabíječ.
Vliv teploty na elektrochemické parametry akumulátoru Li-S
Bečan, Jan ; Skala, Kateřina (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výrobou lithium-sirných akumulátorů a vlivem teplot na jeho elektrochemické parametry. Teoretická část práce je věnována primárním a sekundárním bateriím a jejich vývoji v průběhu času, materiálům kladných a záporných elektrod pro lithium-iontové akumulátory a bateriím nové generace. Experimentální část práce se zabývá přípravou elektrodového materiálu pro lithium-sirný akumulátor, skládáním elektrochemické cely a měřením hodnot cyklování nabíjení/vybíjení při různých teplotách.
Study of the properties of the advanced cathode materials for lithium-ion cells
Tichý, Jiří ; Vondrák, Jiří (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Kazda, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with accumulators, studies their function and focuses on cathode materials for lithium-ion accumulators in particular. These materials should enable the development of accumulators with significantly higher nominal voltage. The aim of this thesis is to address problems connected with these accumulators and to summarize the development of high-voltage lithium-ion accumulators.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.
Vliv organických aditiv na elektrochemické procesy ovlivňující parametry akumulátorů Zinek-vzduch
Smejkal, Jan ; Čech, Ondřej (oponent) ; Chladil, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na studium vlivu vybraných organických aditiv na vlastnosti a morfologii zinkového depozitu na záporné elektrodě při použití u akumulátorů zinek-vzduch. Organická aditiva byla vybrána na základě studia odborné literatury a dříve provedených experimentů. Depozice byla provedena na elektrodách z cínového plechu v roztoku 6 mol/l KOH nasyceného ZnO s přidanými aditivy. Všechna vybraná aditiva byla zkoumána se zaměřením vlivu na morfologii depozitu zinku a s ohledem na jejich schopnost potlačit dendritický růst. Morfologie zinku byla zkoumána za použití elektronového mikroskopu Tescan Vega 3 a rentgenového difraktometru Rigaku MiniFlex HR 600.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.