Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogika O. Decrolyho a možnosti jejího využití pro českou školu
Korábová, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Bakalářská práce popisuje alternativní pedagogický systém Ovida Decrolyho, věnuje se formám, kterými je tento sytém aplikován v současných belgických školách a přibližuje možnosti využití Decroly pedagogiky pro českou školu, jako inspiraci pro řešení aktuálních otázek a požadavků na vzdělávání. Decroly se řadí k reformním pedagogům z počátku 20. století. Ve své koncepci vychází z dětského zájmu a z přirozených potřeb dítěte a zdůrazňuje požadavek globálního učení, kterému odpovídá také globální metoda čtení a psaní.
Schoenebeckovo postpedagogické dílo a jeho myšlenkové kořeny v rámci dějin teorií výchovy
FÉR, Daniel
Práce se zabývá dílem německého teoretika výchovy Schoenebecka. Nejprve zkoumá, jak se jeho teorie postupně vyvíjela a k jakým zásadám došla. Následně prochází dějiny teorií výchovy od Komenského až do současnosti. Zkoumá východiska jednotlivých teorií a srovnává je s východisky Schoenebecka, aby odhalila, co způsobuje neshody v diskusi o nich. Nakonec hledá východiska, která lze dnes stavět proti těm Schoenebeckovým.
Alternativní pedagogika a její principy využitelné v pedagogice volného času
KOVÁŘOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá alternativní pedagogikou a jejími principy, které je možno uplatnit v oblasti pedagogiky volného času. Z oblasti alternativní pedagogiky je zaměřená na dva u nás největší alternativní pedagogické systémy, a to na pedagogiku Marie Montessori a waldorfskou pedagogiku. V obecné rovině představuje zakladatele a vznik obou směrů s jejich stručnou charakteristikou nutnou pro uvedení do tématu. Hlavním zaměřením práce jsou základní principy obou směrů, které lze využít jako základ pro pedagogickou práci v oblasti pedagogiky volného času, zejména výchovy mimo vyučování. V pohledu těchto principů zároveň zdůrazňuje význam vztahu mezi pedagogem a dítětem se zdůrazněním úcty a respektu k osobnosti dítěte.
Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období
NOVOTNÁ, Petra
Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.