Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola
Chludilová, Alice ; Jelínek, Petr (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení novostavby mateřské školy na mírně svažitém pozemku v Dubňanech. Mateřská škola je dispozičně rozdělena do tří částí - administrativní, vzdělávací a technická. Je navržena pro 48 dětí, které jsou rozděleny do dvou oddělení. Jídelna je samostatná, součástí vybavení školky je i keramická dílna. Mateřská škola je navržena jako jednopodlažní nepodsklepená budova s plochou vegetační střechou. Budova je založena na základových pasech z prostého betonu, svislé nosné konstrukce jsou z vápenopískových tvárnic tl. 240 mm, příčky jsou navrženy z vápenopískových tvárnic tl. 115 mm a pórobetonových tvárnic tl. 125 mm. Stropní konstrukce je skládaná z předpjatých železobetonových dutinových panelů. Fasáda je provětrávaná, fasádní obklad tvoří omítnuté cementovláknité desky tl. 12,5 mm. Zateplení je z minerální vlny tl. 250 mm, sokl je zateplen kombinací soklového EPS s uzavřenou strukturou a minerální vlnou tl. 220 mm. Soklová omítka je marmolitová. Architektonickým akcentem jsou kulatá okna s barevnými parapety v různých výškových úrovních. Součástí práce je i posouzení stavební fyziky a požárně bezpečnostní řešení.
Hranice – redefinice městské struktury
Vlková, Kateřina ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je představení koncepce restrukturalizace panelového bloku Slavia, který leží na ose mezi nádražím a centrem ve městě Hranice. Tato práce řeší jak obecné, tak konkrétní problémy panelového sídliště Slavia v Hranicích. Návrh doplňuje hierarchizaci soukromí, definovanou novou urbanistickou strukturou s rozmanitou typologií. Celkovým cílem je oživení bloku dovnitř a ven.
Mateřská škola
Remutová, Petra ; Hrivňák, Vlado (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
První roky našeho života jsou jedny z nejdůležitějších pro náš vývoj v našem životě. Říká se, že nejdůležitějších je prvních 5 let našeho života. Tento čas převážně trávíme v rodinném kruhu, avšak v dnešní době zpravidla chodí oba rodiče do práce a nemohou se dítěti věnovat celý den. Dobu kdy se rodič nemůže věnovat svému dítěti vyplňují instituce, které se o děti starají, převážně jde o mateřské školy. Do mateřské školy chodí zpravila dítě ve věku od 3 do 6 let, kdy dítě je nejvíce zvídavé a často je pro něj mnoho věcí úplně nových, a proto je potřeba pro děti vytvořit vhodné prostředí pro jejich rozvoj a uspokojení jejich zvídavosti. Nabídnout takový prostor, kde se budou cítit, že vše zvládnou samy, takový prostor, který jim bude dávat příležitosti a zároveň se bude jednat o bezpečný a zdraví prostor. V diplomové práci se věnuji stavbě malé školky ve vesnici na Brněnsku.
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.
Muzikoterapie v praxi: Hudební aktivity v předškolní speciální pedagogice
Nový, Josef ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato práce řeší využití muzikoterapie v předškolním speciálním vzdělávání. Zaměřuje se na strukturu a provedení aktivit v muzikoterapeutickém kroužku MŠ speciální Štíbrova. Cílem práce je osvětlit čtenáři cíle a specifika muzikoterapie pro daný okruh klientů a otestovat přínos a obtížnost jednotlivých aktivit. Použité metody jsou experiment a pozorování. Přestože objektivní zhodnocení vlivu muzikoterapie na klienta je velmi obtížné, můžeme říci, že většina cílů testovaných aktivit byla naplněna. Obtížnost aktivit byla nastavena tak, aby žádná z nich nebyla pro klienty zcela neproveditelná. Přínosem této práce je, že přesně a srozumitelně popisuje použitelnou strukturu muzikoterapeutického kroužku pro děti ze speciálních mateřských škol. Na základě zkušeností testuje vliv aktivit na konkrétní klienty, představuje kladné zkušenosti a varuje před možnými obtížemi. Práce může posloužit jako inspirace pro lektory a učitele ve speciálním vzdělávání či objasnit základy problematiky čtenářům bez zkušeností z oboru. Aktivity by pravděpodobně bylo možné s úspěchem využít i v klasických mateřských školách.
Mateřská škola
Chludilová, Alice ; Jelínek, Petr (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení novostavby mateřské školy na mírně svažitém pozemku v Dubňanech. Mateřská škola je dispozičně rozdělena do tří částí - administrativní, vzdělávací a technická. Je navržena pro 48 dětí, které jsou rozděleny do dvou oddělení. Jídelna je samostatná, součástí vybavení školky je i keramická dílna. Mateřská škola je navržena jako jednopodlažní nepodsklepená budova s plochou vegetační střechou. Budova je založena na základových pasech z prostého betonu, svislé nosné konstrukce jsou z vápenopískových tvárnic tl. 240 mm, příčky jsou navrženy z vápenopískových tvárnic tl. 115 mm a pórobetonových tvárnic tl. 125 mm. Stropní konstrukce je skládaná z předpjatých železobetonových dutinových panelů. Fasáda je provětrávaná, fasádní obklad tvoří omítnuté cementovláknité desky tl. 12,5 mm. Zateplení je z minerální vlny tl. 250 mm, sokl je zateplen kombinací soklového EPS s uzavřenou strukturou a minerální vlnou tl. 220 mm. Soklová omítka je marmolitová. Architektonickým akcentem jsou kulatá okna s barevnými parapety v různých výškových úrovních. Součástí práce je i posouzení stavební fyziky a požárně bezpečnostní řešení.
Facelift EDU
Zhakupbekova, Rakhil ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování architektonické studie přestavba předzávodní zóny Facelift elektrárny Dukovany. Místem stavby je území, které patří obci Dukovany a sousedí s obcí Rouchovany. Jako celek je toto území ve špatném technickém a architektonickém stavu. Svou lokalitou však dává potenciál pro nové využití. Řešené území patří jaderné elektrárně ČEZ.
Facelift EDU
Růžičková, Tereza ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce je řešení předzávodní zóny jaderné elektrárny Dukovany. Vytvoření vize, jak by se tento prostor mohl dál rozvíjet v následujících 50 letech a jak by mohl poté následně fungovat v přechodné fázi při výstavbě nového jaderného bloku elektrárny. Předmětem práce je zpracování architektonické studie, která se opírá o urbanistickou studii. Ta byla zpracována v rámci před diplomové práce a řešila především celkové problémy tohoto území, nové dopravní napojení a funkční členění celého areálu. Území bylo rozděleno na tři funkční celky, a to na zónu dopravní, administrativní a zóna sportu a vzdělávání. V současné době se totiž na tomto území nachází spoustu malých konstrukčně i funkčně nevyhovujících objektů. Samotná diplomová práce se poté zabývá návrhem nových budov s jasným funkčním využitím v zóně administrativní, tedy v prostoru před hlavní vrátnicí. Zde vzniklo nové reprezentativní náměstí a kolem něj jsou navrženy tři budovy. Dominantou celého prostoru se stala výšková administrativní budova v blízkosti vrátnice, před ní směrem k hlavní komunikaci byla navržena budova služeb I., která obsahuje služby obchodní a zdravotnictví. Na druhé straně náměstí byla umístěna budova služeb II., kde se nacházejí technické služby, jako dílny, sklady a metrologie. Poslední budovou řešenou v rámci diplomové práce je budova sportu a šaten dodavatelů, která je navržena za náměstím v blízkosti zeleně, navazuje hmotově na jedinou zachovanou budovu v tomto areálu, a to na budovu infocentra. Navržené budově se nachází fitness centrum a šatny externích pracovníků elektrárny.
Facelift EDU
Rokotianskaia, Kseniia ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování architektonické studie přestavba předzávodní zóny Facelift elektrárny Dukovany. Místem stavby je území, které patří obci Dukovany a sousedí s obcí Rouchovany. Jako celek je toto území ve špatném technickém a architektonickém stavu. Svou lokalitou však dává potenciál pro nové využití. Řešené území patří jaderné elektrárně ČEZ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.