Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,513 záznamů.  začátekpředchozí10375 - 10384dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.98 vteřin. 
Převod nemocnic na akciové společnosti
Jičínská, Aneta ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Tato práce se zabývá převodem nemocnic na akciové společnosti. Dříve byly pod státní kontrolou, byly regulovány, teď se z nich stávají akciové společnosti ve vlastnictví soukromého nebo veřejného sektoru. Z tohoto kroku můžeme pozorovat, že regulace nebyla účinná. Proto se převádí do soukromého vlastnictví. V úvodní části práce je popsána státní regulace a změny, které po převodu na soukromou společnost nastaly. Dále pak se zabývám otázkou, proč vůbec tato změna nastala. V následující části znázorňuji přechod na akciovou společnost na konkrétním případě, a to na Pardubické krajské nemocnici. Závěrem práce je zhodnocení, jestli změna byla k lepšímu či nikoliv. Zda bylo ekonomicky výhodnější nemocnice státem regulovat nebo je převést do soukromého vlastnictví.
Transformation of Slovak republic (after 1989)
Lipka, Vladimír ; Kollár, Miroslav (vedoucí práce) ; Hudík, Marek (oponent)
Práca analyzuje vývoj kapitálového trhu na Slovensku v období transformácie, popisuje vývoj obchodovania na BCPB a porovnáva vývoj BCPB s na burzách cenných papierov v strednej Európe. Vývoj kapitálového trhu na Slovensku bol ovplyvnení transformačný procesom. Hlavne kupónovou privatizáciou, jej zrušením a nedostatočnou reguláciou kapitálového trhu. Výsledkom kupónovej privatizácie bolo rozdrobené vlastníctvo, minimálny prílev kapitálu a poklesu hodnotu akcií. Kapitálový trh na Slovensku stratil atraktívny pre domácich ani zahraničných investorov a začal upadať. Kapitálový trh na Slovensku môžeme označiť ako nelikvidný, s nízkym obratom na trhu akcií, minimálnym počtom nových emisií a nízkou trhovou kapitalizáciou. A to napriek tomu, že má kapitálový trh rozvinuté všetky štandardné inštitúcie finančného trhu, legislatívu harmonizovanú s EÚ, regulovaný trh a zabezpečenú ochranu investorov. BCPB môžeme označiť ako dlhopisovú burzu. V porovnaní s okolitými štátmi je BCPB najmenej rozvinutá a zaostáva za ostatnými burzami vo všetkých ukazovateľoch. Zatraktívnenie kapitálového trhu by sa dalo dosiahnuť predajom časti strategických podnikov cez burzu, podporou stredne veľkých podnikov pri emisiách nových akcií a vytvorením nových investičných príležitostí pre investorov.
Doprava v oblasti Třebíče
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Ležáková, Petra (oponent)
Práce se zabývá dopravou v oblasti Třebíče. Teoretická část se věnuje oborům dopravy. Hlavní část analyzuje druhy dopravy v regionu. Podrobněji se věnuje veřejné dopravě a úrovni dopravní obslužnosti v regionu, provádí analýzu a srovnání dopravní obslužnosti dvou malých obcí.
Česká transformace a její specifika
Haberle, Ondřej ; Nečadová, Marta (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Práce se zabývá průběhem transformace ekonomiky v České republice, zvláštní pozornost je věnována jejím odlišnostem od dalších zemí středoevropského prostoru (Polsko a Maďarsko).
Ekonomická transformace Egypta
Heralecký, Antonín ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Harmáček, Jaromír (oponent)
V první kapitole se práce věnuje zdrojům egyptské ekonomiky, charakterizuje přírodní přírodní, lidské a kapitálové zdroje. Ve druhé kapitole popisuje změny hospodářské politiky Egypta po roce 1952, od období arabského socialismu až k současné ekonomické transformaci. Třetí kapitola se zabývá privatizačním procesem. Čtvrtá kapitola se věnuje deregulaci ekonomiky, zejména pozemkové reformě, reformě bankovního sektoru a otázkám fiskální a monetární politiky. Pátá kapitola mapuje proces otevírání egyptské ekonomiky navenek, tedy liberalizaci zahraničního obchodu a investic. Šestá a poslední kapitola se věnuje strukturálním změnám v jednotlivých sektorech ekonomiky.
Subway. Logistické řešení pro střední a východní Evropu
Benschová, Šárka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Grossová, Petra (oponent)
Subway je s cca 29.700 pobočkami v 87 zemích světa vedoucím řetězcem franšízových restaurací rychlého občerstvení, který se specializuje na zdravou stravu. 47 obchodů se nachází v České republice, Polsku, Maďarsku a Chorvatsku, oblasti, která je momentálně středem pozornosti pro další rozvoj řetězce. Koncepce zásobování v této oblasti je však nejednotná a vede k neúměrně vysokým nákladům a nárokům na management obchodů, proto vyvstává akutní potřeba sjednocení logistického systému. Pro všechny pobočky v oblasti zůstanou dva až tři lokální dodavatelé zajišťující dodávky zeleniny, nápojů a místních specialit; ostatní zboží bude dodáváno jedinou logistickou společností formou konsolidované dodávky. V práci je navržena nová logistické koncepce zajištění dostupnosti zboží potřebného pro správný chod všech poboček Subway ve střední a východní Evropě v kontextu integrace, sjednocení a zjednodušení logistických řetězců a zefektivnění jejich řízení, a to z pohledu poskytovatele logistických služeb. Úloha je řešena ve třech částech - přeprava zboží od výrobců do skladu, jeho rozvoz na jednotlivé pobočky a sklad samotný, a to včetně nákladových propočtů. Z analýzy umístění dodavatelů a obsluhovaných poboček vyplývá vhodné umístění skladové jednotky v blízkosti Prahy. Zboží se dělí na mražené, chlazené a suché a nepotravinářské. Je vyčíslena spotřeba jednotlivých druhů zboží a navržen způsob zásobování skladu, dopravní prostředky, počet řidičů, konsolidace na dodávkových trasách a jejich frekvence. Zásobování 47 obchodů proběhne speciálními dopravními prostředky s kombinovaným přepravním prostorem umožňujícím oddělenou přepravu jednotlivých druhů zboží s pohyblivými přepážkami , a to na pěti trasách vždy mezi 7:00-23:00 hod v každé zemi ve stejný den. Sklad je klíčový pro konsolidaci zásilek dle požadavků jednotlivých obchodů, a to v souladu s principem FIFO. Skladuje se 70 položek zboží ve třech částech skladu, a to v příhradových regálech s podélným zakládáním s kapacitou 168 paletových míst ve výši 4 palet. Manipulace probíhá nízko- a vysokozdvižným a vychystávacím vozíkem. Limitní sklad je obdélníkový o ploše 122,4 m2, měsíční náklady jsou 485,- Kč na paletové místo, ve skladu mraženém a chlazeném o 15,- Kč na místo vyšší. Celkové náklady na zajištění zásobování všech poboček restaurací Subway v celé oblasti jsou součtem nákladů na pořízení zboží, jejich dopravu od dodavatele do skladu, skladové operace a rozvoz zboží na jednotlivé pobočky.
Hodnocení ekonomických a ekologických souvislostí přepravy nákladu
Červený, Richard ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Branžovský, Antonín (oponent)
Tato práce pojednává o ekonomických a ekologických souvislostech přepravy nákladu. Je zpracována na základě teoretických poznatků z literatury a rozhodovacího procesu fiktivní firmy. K tomuto procesu byla použita multikriteriální analýza. Práce obsahuje popis logistických souvislostí přepravy nákladu, vysvětluje jednotlivé dopady dopravy na životní prostředí a externality dopravy. Sleduje jaké jsou dopady přepravy konkrétního druhu zboží na konkrétní trase. Cílem této práce je zhodnotit ekonomické a ekologické souvislosti přepravy.
Finanční analýza podniku Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Lurie, Michal ; Cimický, Jan (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo provést finanční analýzu Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s.. Analýza se týká let 2002 až 2006 a hodnotí podnik ze všech relevantní hledisek vzhledem k jeho oboru podnikání. Všechny výsledky ukazatelů jsou interpretovány. Závěr obsahuje celkové shrnutí kvality hospodaření podniku včetně doporučení, jak řešit problémové oblasti.
Přehled kurýrních služeb v ČR
Hájek, Jan ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Lejnarová, Šárka (oponent)
V této práci bych se chtěl zabývat expresními kurýrními službami, jejich omezeními a uplatněním v ekonomice a též zpřehledněním firem poskytující tyto služby v rámci České republiky. Vzhledem k tomu, že se logistickou dopravou zabývá v poslední době čím dál více větších či menších společností, uvedu pouze několik vzorů. V druhé kapitole nastíním charakteristiku logistiky a kurýrních služeb. Jak přepravní služby v ČR vznikaly a jak se podílí v dnešní ekonomice na rozvoji jiných společností využívajících jejich služby. Ve třetí kapitole se pokusím zpřehlednit služby několika společností a porovnám jejich váhové kapacity a časovou dostupnost. Uvedu nejprve největšího českého poskytovatele balíkové přepravy PPL. K němu pro srovnání přiblížím nadnárodní zahraniční firmu DPD poskytující franšízové licence. A jako doplněk k těmto dvěma gigantům stručně popíši nejznámější expresní kurýrní dopravce -- společnosti Messenger a Sprinter. Čtvrtá kapitola nabízí úvod do problematiky optimalizace okružních a kurýrních úloh s matematickými modely a jejich popisem.
Srovnání dopravní sítě měst Prahy a Minsku
Sahalava, Ina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Postnikova, Kseniya (oponent)
Teoreticko-metodologická část: druhy dopravy, typy dopravních prostředků a jejich charakteristika, stručný popis zkoumaných měst. Praktická část: popis dopravních sítí Prahy a Minsku (letecká doprava, železnice, silnice, MHD). Přepravní tarify městské hromadní dopravy, letecké a železniční dopravy. Porovnání celkových dopravních systémů dvou hlavních měst.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 10,513 záznamů.   začátekpředchozí10375 - 10384dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.