Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých
Ležáková, Petra ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Název: Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých Abstrakt: Diplomová práce se zabývá chybami v oblasti postavení slovesa v písemného projevu v němčině studentů kombinované formy studia na Vysoké škole manažerské informatiky a ekonomiky v Praze. Srovnávány jsou chyby v syntaktických jevech odpovídajících referenční úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v úlohách zaměřených na rozvoj písemného projevu. Dosažené výsledky ukazují, že průpravná cvičení vypracovaná za účelem zkvalitnění písemného projevu mají své opodstatnění. Po jejich aplikaci se zkvalitnil písemný projev studentů - snížil se počet chyb - v oznamovacích větách s nepřímým pořádkem slov, souvětích se spojkami ovlivňujícími i neovlivňujícími slovosled a ve slovosledu vět vedlejších. Klíčová slova: chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělých
Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých
Ležáková, Petra ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Název: Zkvalitnění písemného projevu jako jedné z řečových dovedností ve výuce němčiny dospělých Abstrakt: Diplomová práce se zabývá chybami v oblasti postavení slovesa v písemného projevu v němčině studentů kombinované formy studia na Vysoké škole manažerské informatiky a ekonomiky v Praze. Srovnávány jsou chyby v syntaktických jevech odpovídajících referenční úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v úlohách zaměřených na rozvoj písemného projevu. Dosažené výsledky ukazují, že průpravná cvičení vypracovaná za účelem zkvalitnění písemného projevu mají své opodstatnění. Po jejich aplikaci se zkvalitnil písemný projev studentů - snížil se počet chyb - v oznamovacích větách s nepřímým pořádkem slov, souvětích se spojkami ovlivňujícími i neovlivňujícími slovosled a ve slovosledu vět vedlejších. Klíčová slova: chyby v písemném projevu, referenční úroveň A2, syntax, výuka němčiny dospělých
Problematika trávení volného času u dětí na 2. stupni základní školy a kompenzace školní zátěže
LEŽÁKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou trávení volného času u dětí na 2. stupni ZŠ a kompenzací školní zátěže. V dnešní době mají děti nepřeberné množství aktivit, kterým se mohou ve svém volném čase věnovat. Tyto aktivity jim nabízejí střediska volnočasových aktivit, sdružení dětí a mládeže, ale i školní družiny a školní kluby a další zařízení, která se věnují dětem a jejich volnému času. Jedná se především o sportovní aktivity, různé zájmové kroužky, které poskytují dětem možnost výletů, poznávání přírody a řadu jiných činností. Svůj volný čas tráví děti i pasivním způsobem a to většinou u počítače nebo televize. To je důvod, proč bychom se měli touhle problematikou zabývat. Měli bychom dětem pomoci, aby svůj čas naplnily plnohodnotně a efektivně a dokázaly ho využít pro své zájmy a záliby. Je řada faktorů, které jejich volný čas může ovlivnit. Mezi hlavní patří rodina, vrstevníci a v neposlední řadě učitel a škola, kterou dítě navštěvuje a řada dalších, kteří mají na dítě při výběru jeho volnočasových aktivit vliv. Svou práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická.Druhou část mé práce tvoří praktická část. Pro její zpracování jsem si zvolila kvantitativní výzkum. K tomuto výzkumu byla použita metoda dotazníků pro žáky 2. stupně základních škol. Výsledky těchto dotazníků jsou uveřejněny v mé práci. Cílem mé práce bylo provedení monitoringu trávení volného času dnešní mládeže. Pro naplnění daného cíle jsem si zvolila 4 hypotézy. Hypotéza 1: Současné děti dávají přednost spíše pasivnímu způsobu trávení volného času než aktivnímu. Hypotéza 2: U pasivního způsobu trávení volného času dávají přednost počítači před televizí. Hypotéza 3: Sportovním aktivitám se více věnují chlapci než dívky. Hypotéza 4: Žáci dávají přednost kolektivním sportům před sporty pro jednotlivce.
Doprava v oblasti Třebíče s důrazem na obslužnost
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Ležáková, Petra (oponent)
Práce se zabývá dopravou v oblasti Třebíče. Teoretická část se věnuje zejména jednotlivým dopravním oborům a východiskům dopravní obslužnosti. Druhá část analyzuje druhy dopravy v regionu z pohledu veřejné dopravy. Poslední část se podrobněji věnuje úrovni dopravní obslužnosti v regionu pomocí analýzy a návrhu zlepšení dopravní obslužnosti malé obce.
Doprava v oblasti Třebíče
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Ležáková, Petra (oponent)
Práce se zabývá dopravou v oblasti Třebíče. Teoretická část se věnuje oborům dopravy. Hlavní část analyzuje druhy dopravy v regionu. Podrobněji se věnuje veřejné dopravě a úrovni dopravní obslužnosti v regionu, provádí analýzu a srovnání dopravní obslužnosti dvou malých obcí.
Sudetoněmecká otázka v současných česko-německých vztazích
Ležáková, Petra ; Šauer, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veselý, Zdeněk (oponent)
Práce pojednává o česko-německých vztazích v letech 1997-2006 v kontextu sudetoněmecké otázky. V práci je rozebíráno Sudetoněmecké krajanské sdružení jakožto zosobňovatel sudetoněmecké otázky ve Spolkové republice Německo. Samostatné kapitoly jsou věnovány Sudetoněmecké kanceláři Praha a reflexi sudetoněmecké otázky spolu s obrazem Sudetoněmeckého krajanského sdružení ve vybraných českých denících.

Viz též: podobná jména autorů
4 LEŽÁKOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.