Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí10 - 19další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji
SOUKUPOVÁ, Adéla
V diplomové práci byla zjišťována informovanost studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji. V jednotlivých oblastech ochrany obyvatelstva by se měla s přihlédnutím k věku orientovat každá osoba. Mimořádným událostem rozličného charakteru je pravidelně vystavován každý člověk, proto je více než žádoucí vědět, jak se v dané situaci chovat. Lze pak danou mimořádnou událost lépe vyřešit a navíc dochází k minimalizaci negativních důsledků. Nejvhodnější je začít seznamovat s danou problematikou vhodným způsobem již děti v mateřských školách, pokračovat se žáky základních škol a se studenty středních škol informace dále prohlubovat. V současné době však na středních školách žádná pravidelná výuka v oblasti ochrany obyvatelstva neprobíhá. Nynější studenti jsou tudíž zatím odkázaní na jednorázové přednášky nebo na vlastní vyhledávání potřebných informací. Teoretická část práce je zaměřena na ochranu obyvatelstva a její stručnou historii v České republice a ve světě a je zde přiblížena Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020, s výhledem do roku 2030. Dále je popsán současný systém preventivně výchovné činnosti a vzdělávání na středních školách. Následuje vymezení některých pojmů v oblasti ochrany obyvatelstva (mimořádná událost, krizová situace, integrovaný záchranný systém, varování a vyrozumění, evakuace, nouzové přežití obyvatelstva, individuální ochrana, ukrytí obyvatelstva). Jako součást teoretické části práce následuje popis základních metod deskriptivní a matematické statistiky, které jsou aplikovány v navazující kapitole. Cílem diplomové práce je posoudit informovanost studentů středních škol ve Středočeském kraji v oblasti ochrany obyvatelstva a zvýšit povědomí studentů středních škol o dané problematice. Stanoveny byly dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Znalosti studentů středních škol v oblasti ochrany obyvatelstva ve Středočeském kraji mají normální rozdělení. Hypotéza č. 2: Studenti různých typů středních škol mají statisticky významně rozdílnou úroveň znalostí.
Problematika informovanosti studentů bakalářských a magisterských oborů Výchovy ke zdraví na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích o nozokomiálních infekcí
VAVŘINOVÁ, Petra
Tématem diplomové práce je ?Problematika informovanosti studentů bakalářských a magisterských oborů Výchovy ke zdraví o nozokomiálních infekcích na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.? Jedná se o téma velmi aktuální, neboť nozokomiální infekce představují globální ekonomický a klinický problém nejen současnosti, ale i budoucnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je podrobněji objasněna problematika nozokomiálních infekcí, epidemického procesu, původců těchto infekcí, hygieny rukou, prevence, výchovy ke zdraví, zdravého životního stylu, imunity a možnostech podpory imunitního systému. V praktické části popisuji výzkumný problém, formuluji zde hypotézu, výběrový soubor a použité statistické metody pro výzkumné šetření. Cílem práce bylo zjistit informovanost studentů bakalářských a magisterských oborů VKZ na JU v Českých Budějovicích o nozokomiálních infekcích. Snažím se porovnat tyto vědomosti vzhledem k oboru, v jakém působí, věku, vzdělání, zjišťuji u respondentů možné způsoby prevence a vlastní ochranu proti nozokomiálním infekcím i subjektivní vnímání dostatku informací o této problematice. Pro získání dat potřebných pro dosažení stanoveného cíle byla použita základní technika sběru dat: dotazníkové šetření v cílové skupině. Byly využity základní statistické metody vhodné pro analýzu kategoriálních dat. Pro lepší interpretaci jsou tyto výsledky zachyceny prostřednictvím výsečových a sloupcových grafů. Testování hlavní hypotézy a pracovních hypotéz jsou statisticky zpracované pomocí klasického 2 ? -testu. V případě, že byly porušeny předpoklady pro korektní použití tohoto testu, byl použit tzv. Fisherův faktoriálový (exaktní) test. Výsledky testování jsou interpretovány na hladině významnosti , tedy s 95 % spolehlivostí. Ve své diplomové práci jsem si stanovila hypotézu: ?Lepší znalosti budou mít studenti, jejichž středoškolské vzdělání souviselo s problematikou zdravotnictví?. Výsledkem byly potvrzeny lepší znalosti těchto studentů na rozdíl od ostatních škol, ale tento rozdíl nebyl statisticky významný. Z celkového šetření vyplynulo, že studenti znají správnou definici nozokomiální infekce, ale mají značné mezery ve vědomostech ohledně možné ochrany, v prevenci proti nozokomiálním infekcím a sami subjektivně vnímají nedostatečné množství informací spojené s nozokomiálními infekcemi. Tato práce by měla vést k zamyšlení nad touto problematikou a ke změně přístupu v péči o své zdraví a zdraví ostatních i nad možností dalšího vzdělávání.
Management osobního rozvoje
Křenková, Vendula ; Škodová, Eva (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce Management osobního rozvoje podává nejen teoretický obraz o problematice managementu osobního rozvoje ve všeobecném pohledu nýbrž i praktický náhled na zkoumanou společnost CNC KOVO s.r.o. se zaměřením na pracovníky výroby, mistry a v neposlední řadě i manažery společnosti. V teoretické části budou charakterizovány některé ze základních pojmů sledované oblasti, především time management, stress management či rozbor osobnosti manažera. Získané poznatky se dále aplikují na praktickou část a diplomová práce vyústí v doporučení pro zvýšení úrovně osobního rozvoje zaměstnanců firmy, jakož i celého podniku.
Knihovna pro práci s grafikou se zaměřením na výuku
Marušič, Martin ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a vývojem grafické knihovny vhodné pro výuku programování na stedních školách a ukazuje použití této knihovny pro vizualizaci algoritmu na funkci sinus. Dále popisuje knihovny pro práci s grafickým výstupem a srovnává dobe známé multimediální knihovny.
Institucionální rámec realitní činnosti
Kselíková, Tereza ; Švancarová, Šárka (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá pojmy z realitní praxe a osobami, které v této praxi působí. Práce poskytuje náhled na smlouvy využívané v realitní praxi a na jejich změny po přijetí nového občanského zákoníku. Pozornost je také věnována novým definicím některých pojmů souvisejících s realitním oborem, jak je vymezuje nový občanský zákoník. Práce mapuje změny v realitní činnosti v návaznosti na přijetí nového katastrálního zákona. Práce zkoumá aktuální vzdělanost realitních makléřů a možnosti dále se v tomto oboru vzdělávat. V rámci diplomové práce je také zpracován dotazník, který mapuje základní otázky z realitního prostředí. Dotazník je také zaměřen na připravovaný zákon o poskytování služeb realitních zprostředkovatelů.
Motivace pracovníků ve vybrané společnosti
Řádová, Renáta ; Tunkl, David (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o motivaci pracovníků vybrané společnosti. Současný motivační systém je zanalyzován na základě rozboru rozhovorů s finančním ředitelem společnosti, hlavním inženýrem projektu a pomocí dotazníkového šetření. Zjištěné nedostatky stávajícího motivačního systému jsou analyzovány a jsou navržena opatření, která vedou ke zlepšení motivace pracovníků a jejich spokojenosti ve společnosti.
Metodika projektového cyklu OP VK projektů ve veřejné výzkumné instituci
Čepová, Michaela ; Pokorný,, Radek (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá projektovým cyklem projektů financovaných z Evropské Unie, konkrétně projekty z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK). V teoretické části je uvedeno rozdělení strukturálních fondů Evropské unie (EU), mezi něž se řadí i OP VK projekty, které jsou podrobněji popsány v samostatné kapitole. Stěžejní částí diplomové práce je projektový cyklus, který je nejdříve uveden obecně a poté je v praktické části navržen konkrétní projektový cyklus zaměřený nejen na potřeby OP VK projektů, ale i s ohledem na pravidla veřejné výzkumné instituce, ve které se tyto projekty řeší.
Vliv vzdělávacího prostředí na kriminalitu.
KAMENÍKOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jde zasáhnout do problematiky edukace v kontextu kriminality tak, aby byla přínosným faktorem pro vzdělávání. Syntézou získaných informací poukázat na možnosti preventivních opatření, která by mohla snížit trestné činy u dětí ze specifického prostředí. Bakalářská práce analyzuje různé speciální a dysfunkční přirozené prostředí jedince v raném věku a dále pak data trestných činů jedinců, na které působily specifické edukační vlivy.
Edukace žen s funkční poruchou pohybového systému k fyziologické aktivitě svalstva pánevního dna pomocí fyzioterapeutických postupů
POLÍVKOVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá problematikou svalového pánevního dna. Tématem je Edukace žen s funkční poruchou pohybového systému k fyziologické aktivitě pánevního dna pomocí fyzioterapeutických postupů. V první části se práce zaměřuje na anatomické vztahy v oblasti pánve z hlediska uložení orgánů, mechaniky dýchání, práce pánevního dna (dále PD) a břišní muskulatury. Dále jsou kapitoly o těhotenství, porodu a šestinedělí ve vztahu k pánevnímu dnu a mechanismům poškození funkce PD. Je vysvětlena teorie vzniku funkčních poruch v důsledku změn, kterými tělo ženy prochází. Záměrem teoretické části bylo zmapovat poznatky o funkci pánevního dna, mechanismu jeho poškození a možnosti terapeutického působení na funkční poruchy pohybového systému. V druhé části je rozpracována metodika a terapeutický postup pro 2 výzkumné soubory s ohledem na aktivitu PD jako součást hlubokého stabilizačního systému. První skupinou byly ženy před porodem v 2. a 3. trimestru těhotenství, druhou skupinu tvořily ženy po porodu v době šestinedělí. Charakteristická pro oba výzkumné soubory byla přítomnost funkční poruchy pohybového systému. Pro výzkum byly použity kvalitativní metody získávání dat; anamnéza, pozorování, vstupní a výstupní kineziologický rozbor a rozhovor. Hlavním cílem této práce bylo stanovení rehabilitačního plánu u žen ve 2. a 3. trimestru těhotenství a stanovení rehabilitačního plánu u žen v šestinedělí. Oba tyto rehabilitační plány v sobě zahrnují speciální sestavu cviků PD, jejichž součástí je edukace k jejich správné realizaci. Vybraným klientkám je tak nabízen náhled pro pochopení práce této svalové skupiny, který mohou ženy využít nejen při cvičení, ale i při vykonávání dennodenních činností. Bakalářská práce může být použita v klinické praxi fyzioterapeutů. Také jako informační zdroj pro odbornou i laickou veřejnost.
Animace jako součást primární prevence při základních školách
TEPLÁ, Michaela
Tato práce představuje možnosti uplatnění animačního přístupu v rámci programu primární prevence aplikovaných na základních školách. Po vymezení obsahu, cílů a zaměření primární prevence postupně seznamuje se specifickými programy primární prevence, s jejich charakteristikou a základními metodami, z nichž stěžejními jsou sociometrie, reflexe a práce se skupinou. Dále se práce věnuje roli lektora, jeho osobnosti a srovnává jeho možné působení v animačním procesu. Následné zamyšlení nad různými animačními procesy a jejich přístupy s cíli a možném vedení primární prevence, je stěžejní částí této práce. Dalším tématem je samotná efektivita primárních programů a faktory, které jejich průběh mohou ovlivnit. v závěru je naznačena důležitost propojení animačního přístupu v tomto pedagogickém procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí10 - 19další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.