Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití moderních výrobních technologií pro komponenty převodovky
Drapač, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit možnosti implementace alternativních výrobních technologií ve firmě Wikov MGI a. s. na produkci komponent převodovky. Rešeršní část práce se zabývá aditivními technologiemi, kterými jsou Selective Laser Melting (SLM), Binder Jetting (BJ), Cold Spray (CS) a Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM). U každé metody je popsána příprava před zahájením výroby, proces s tiskovými parametry a post-processingová úprava. V další části jsou jednotlivé technologie kriticky zhodnoceny z hlediska aplikovatelnosti na komponenty převodovky. Z výsledků je detekováno nejvhodnější použití technologie na jednu vybranou součást. V praktické části je provedena optimalizace rozměrů a hmotnosti pomocí konstrukční úpravy vybrané komponenty. Na základě ekonomicko-technických výpočtů je provedeno srovnání současného a navrhovaného výrobního procesu.
Silniční most přes místní potok
Vondráček, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh silničního mostu přes údolí s potokem. Byly vypracovány dvě varianty mostů s různým konstrukčním řešením. Pro podrobnější zpracování byla vybrána varianta zavěšeného mostu o jednom poli. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí softwaru SCIA Engineer 22.0. Byly vytvořeny tři výpočtové modely. Deskový, prutový prostorový a deskostěnový. Konstrukce je posouzena na mezní stavy dle aktuálně platných norem.
Deskový most
Malý, Jan ; Muroň, Vlastimil (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem silničního mostu přes řeku Volyňka. Byly navrhnuty tři varianty přemostění, ze kterých byla k následnému podrobnému posouzení zvolena varianta mostu, jehož nosná konstrukce se skládá z dodatečně předpjaté betonové desky. V rámci práce je zpracován podrobný statický výpočet a dílčí části jsou posouzeny na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle Eurokódu. Výpočet zatížení je proveden ručním a následně přesným výpočtem pomocí programu Scia Engineer 22. Výsledky z obou způsobů výpočtu jsou posléze porovnány. Dále je vypracována podrobná a přehledná výkresová dokumentace a vizualizace.
Konstrukce polohovadla pro laserové gravírování
Hanák, Jan ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce přináší rešerši v oblasti laserových technologií užívaných v průmyslu a systémy pro laserové značení rotačních dílů. Výstupem je pak návrh laserové buňky pro značení rotačních dílů, který lze zařadit do automatizované výrobní linky. Ten koncept je zpracován formou 3D modelu, který je doplněn potřebnými technickými výpočty a odůvodněním výběru použitých komponent.
Autoservis s čerpací stanicí
Borkesz, Michael ; Pilgr, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickým výpočtem a posouzením nosné ocelové konstrukce haly autoservisu s přilehlým zastřešením čerpací stanice pohonných hmot. Objekt se nachází na okraji obce Uherské Hradiště, poblíž městské části Jarošov. Půdorysné rozměry konstrukcí jsou následující: 36 x 32 m hala autoservisu; 20 x 20 m zastřešení čerpací stanice. Výška hřebenů střech obou konstrukcí je jednotná v hodnotě 10 m. Použitý materiál hlavních nosných prvků je ocel třídy S355. Nosnou část konstrukce tvoří sloupy, na které jsou kloubově uloženy vazníky. Střešní plášť haly je řešen jako izolovaný, podporovaný vaznicemi. Stěnový plášť tvoří podobná skladba materiálů, s výjimkou čelní stěny, která je částečně tvořena skleněným pláštěm. Po obou stranách haly jsou ve větším počtu umístěny vjezdy pro automobily. Střešní plášť přístřešku tvoří pouze trapézový plech, taktéž podporovaný vaznicemi. Ve výpočtu jsou posouzeny jednotlivé prvky a jejich spoje. Výpočty jsou provedeny v souladu s platnými normami ČSN EN.
Autosalon
Smrčka, Václav ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce autosalonu. Autosalon se nachází v Brně. Konstrukce je tvořena z trubek a válcovaných profilů. Šířka objektu je 36,5m, délka 42m a výška v nejvyšším bodě 13,2m. Objekt se skládá ze tří částí. Výstavního prostoru, kanceláří a dílny. Šířka výstavního prostoru je 20m, kanceláří 8,5m a dílny 8m. Výstavní prostor je tvořen obloukovým příhradovým vazníkem. Vzdálenost příčných vazeb je 6m. Statický výpočet je proveden pomocí progrmu Scia Engineer 2017 a ručního výpočtu.
Spojitý komorový nosník přes údolí
Haluška, Ľuboš ; Svadbík,, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této Diplomové práce se zabývá návrhem silničního mostu mezi obcemi Brodzany a Partizánske, přemosťující údolí. Byly navrženy 3 varianty. Zvolená varianta je spojitý komorový nosník s šikmými stěnami, dodatečně předpjatý kabely se soudržností. Statická analýza zahrnuje vliv výstavby pomocí TDA. Konstrukce byla posuzována na dočasné a trvalé návrhové situace. Návrh a posouzení byly provedeny dle EC.
Víceúčelový objekt v Olomouci
Toman, Tomáš ; Pilgr, Milan (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh drevenej nosnej konštrukcie Viacúčelového objektu v Olomouci. Objekt má eliptický pôdorys s rozmermi 50x30 m a výškou 11 metrov. Hlavná myšlienka tvaru konštrukcie je eliptická kupola. Táto kupola bola vypracovaná vo dvoch variantách a to Rebrová kupola a Föpplova kupola.
Komorový most
Vostal, Lukáš ; Pecha, Jakub (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je návrh předpjaté komorové mostní konstrukce o více polích. Jsou navrženy dvě varianty řešení a pro detailnější zpracování byla vybrána varianta komorového mostu. Délka nosné konstrukce je 212 m, nejdelší pole má 60 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 19.1. Výkresová část je zpracována pomocí počítačového softwaru Allplan Engineering 2021. Součástí práce je výkresová dokumentace, znázornění postupu výstavby, vizualizace a statický výpočet. Návrh a posouzení byly provedeny dle aktuálně platných evropských norem.
Návrh dopravníku na rychlospojky
Klár, Pavel ; Ripel, Tomáš (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem dopravníku na rychlospojky s ohledem na požadavky řešení. Práce je členěna do několika částí, kde ze začátku je uvedena formulace daného problému, krátká rešeršní studie a ideový návrh řešení. Dále je popsáno konstrukční řešení celého dopravníku. Následuje popis první větve dopravníku obsahující konstrukční návrh a potřebné výpočty. Nakonec je stručně uveden popis ostatních částí, rozpočet a návod na obsluhu a údržbu stroje. Součástí této práce je také výkresová dokumentace navrženého řešení a potřebné výpočty pro ostatní části dopravníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.