Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multi-body model valivého ložiska vhodný pre simulovanie poruchových stavov
Baláž, František ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa sústreďuje na analýzu a diagnostiku valivých ložísk, s cieľom vyvinúť parametrický a multi-body model, ktoré umožnia efektívne skúmať rôzne typy porúch. Pomocou týchto modelov je možné simulovať rôzne geometrické nedokonalosti a ich vplyv na dynamické vlastnosti ložísk. Na výpočet kontaktných síl a deformácií využíva model Hertzovu teóriu elastického kontaktu. Parametrický model je vytvorený pomocou softvéru Inventor a multi-body model pomocou MSC ADAMS. Práca si kladie za cieľ vytvoriť model produkujúci syntetické dáta porovnateľné s experimentálnymi dátami, aby sa zistilo, či ich možno efektívne nahradiť súčasnými softvérmi. Výsledky ukazujú, že presné modelovanie a simulácie môžu výrazne prispieť k prediktívnej údržbe a predĺženiu životnosti valivých ložísk.
Adaptivní uložení kuličkových šroubů u frézovacích CNC obráběcích center
Sedlák, Václav ; Pavlík, Jan (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem mechanismu, který zajistí adaptivní uložení kuličkového šroubu pro frézovací CNC obráběcí centra. Nejprve je provedena rešerše současného stavu řešené problematiky, následně jsou na základě systémového rozboru navrženy tři konstrukční varianty. Dále je zvolena optimální varianta a navrženy dva způsoby řešení pro pokrytí co největšího spektra potřeb CNC obráběcích center. Po provedení technických výpočtů byly vytvořeny 3D modely a průvodní technická dokumentace.
Ložiska ve vesmíru
Vavřík, Petr ; Nečas, David (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
V současné době se od vesmírných satelitů na oběžné dráze požaduje bezporuchový provoz delší než 10 let. To přináší vysoké nároky na tribologické systémy satelitu, které musí po tuto dobu správně fungovat v nehostinném kosmickém prostředí. Tato bakalářská práce se zabývá popisem vhodných ložisek a jejich mazání pro vesmírné aplikace. Na úvod jsou popsány režimy mazání. Dále jsou shrnuty faktory vesmíru ovlivňující správný chod tribologických systémů. Největší část je věnována popisu nejvyužívanějších ložisek a maziv. V závěru práce je proveden návrh vhodných ložisek a jejich mazání pro reakční kolo satelitu.
Konstrukce zařízení pro testování ložisek
Sovadina, František ; Šperka, Petr (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byl proveden rozbor používaných testovacích zařízení pro trvanlivostní zkoušky valivých ložisek. Tento rozbor následně slouží jako inspirace pro rekonstrukci stávajícího testovacího zařízení ložisek na FSI VUT v Brně. Byly vytvořeny tři koncepční návrhy a po zvážení všech aspektů byla vyhotovena výkresová dokumentace pro finální variantu. Její provedení povede k úspoře místa v laboratoři a snadnější manipulaci s testovacím zařízením při testech trvanlivosti.
Theoretical analysis of bearing production
Prno, Peter ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
The first part of this thesis was devoted to the characteristics of bearings and their importance in technical practice. The second part has a search character. It deals with an overview of the conventional methods of sliding and rolling bearings production. This is the main part of this thesis. Part of the thesis is also compilation of technological process of production of selected part of rolling bearing. This is the outer ring of the axial spherical roller bearing.
Rolling bearings for electromobility
Mbontar, Patrik ; Frýza, Josef (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis is to describe the problems related to the use of rolling bearings in electric vehicles. Introduction includes history, distribution, and a brief description of the bearings. In the next section, there will be a description of the use, requirements and parameters for rolling bearings of combustion engine cars. In the main part of the thesis, the parameters and requirements of bearings used in electric vehicles and hybrid vehicles will be analyzed. I will continue with familiarization with dynamic actions affecting bearings and their critical requirements. In conclusion, the two types of cars and the possible development of this type of bearings will be compared.
Vibrace valivých ložisek
Otoupalík, Jan ; Ripel, Tomáš (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá vibracemi valivých ložisek, emitovaných jak nedokonalou geometrií ložiska, tak únavovým poškozením dílů ložiska. V práci byla ověřena použitelnost sestaveného hardwaru pro měření vibrací ložisek. Ověření bylo provedeno měřením vibrací 25 kusů nových ložisek NJ 304. Dále diplomová práce zkoumá možnost určení geometrických vad na základě měření vibrací ložiska. Na základě spektra vibrací byly určeny hodnoty geometrické vady, ty ale skutečnosti odpovídají pouze řádově. Možnost určovat geometrické vady na základě měření vibrací nebyla prokázána. V závěru práce jsou otestovány bezdemontážní diagnostické metody valivých ložisek. Na simulovaném poškození byly demonstrovány chybové frekvence valivých ložisek v kombinaci se spektrální analýzou a obálkovou metodou.
Ložiska pro vřetena obráběcích strojů
Knápek, Jiří ; Nohál, Libor (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled o ložiscích používaných pro uložení vřeten obráběcích strojů. Práce je zaměřena především na kluzná, vzduchová, magnetická a valivá ložiska. Při popisu jednotlivých druhů ložisek je kladen důraz na jejich konstrukci, mazání a způsoby uložení. V závěru této bakalářské práce jsou jednotlivé druhy ložisek vzájemně srovnány.
Vliv přimknutí na tření ve valivém ložisku
Pisklák, Jan ; Zikmund, Vladimír (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje vliv přimknutí na tření ve valivých ložiscích. Koeficient tření je měřen na experimentálním zařízení Mini Traction Machine 2 metodou přitlačování ocelové kuličky na ocelový disk. Výsledky jsou vyneseny do grafů zobrazujících závislost koeficientu tření na prokluzu SRR pro dané přimknutí, normálové zatížení a rychlost v kontaktní oblasti. Pro daná přimknutí je také ověřován vliv zatížení, rychlosti či rozdílné viskozity použitého maziva. Experimentálně získaná data jsou porovnána s matematickým modelem, který je vytvořen v rámci diplomové práce v programu MatLab.
Návrh a ověření funkce stanice pro kalibraci snímačů AE při testování ložisek
Bančák, Matej ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá kalibráciou snímačov AE, používaných pri diagnostike ložísk. V konštrukčnej časti boli navrhnuté dve rôzne koncepčné riešenia obdobné zariadeniam používaných pri diagnostike ložísk. Následne bolo zostavené experimentálne zariadenie určené pre relatívnu kalibráciu s využitím rotácie ložísk ako zdroja spojitej AE. Experimentálna časť je orientovaná na pozorovanie priebehu parametru RMS, ktorý v práci slúži ako vyhodnocovací parameter citlivosti snímačov. Ako zdroje AE boli použité ložiská s určitým typom poškodenia, čo umožnilo tvorbu charakteristík citlivosti podľa daného druhu poškodenia. Boli vytvorené charakteristiky citlivosti vybraných snímačov AE, ktoré slúžia na stanovenie efektivity pri relatívnej kalibrácii. Bola pozorovaná exponenciálna závislosť citlivosti snímačov MDK-13 na softwarovom zosilnení analyzátoru AE. Vytvoril sa návrh metódy kalibrácie pre snímače typu MDK-13 na princípe porovnávania so stanoveným referenčným snímačom.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.