Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Jálová, Kateřina ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z předdiplomového projektu, který se zabývá uvolněnými objekty po odsunutí železnice z centra Brna do nově navržené polohy dopravního uzlu podle studie KAM. Diplomový projekt se zaměřuje konkrétně na památkově chráněnou výpravní budovu hlavního brněnského nádraží. Cílem je nalézt vhodnou funkci pro tuto budovu a začlenit ji do kontextu mezi historickým centrem a nově vybudovanou jižní čtvrtí. Návrh řeší i okolí objektu, do kterého spadá plocha uvolněného kolejiště a předprostor nádraží se složitou dopravní situací, který už mnoho let patří k nejméně oblíbeným veřejným prostorům ve městě.
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Valíček, Viktor ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE? „Já vám povím, co bude. Bude to pěkně na prd!“ (návštěvnice výstavy stejnojmenného předdiplomního analytického projektu, 2024) Smyslem urbanisticko-architektonického hledání zadání s lakonickým názvem “Co bude, až nádraží nebude?” je zejména stav, kdy několik brněnských památkově chráněných objektů velkého městského významu ztratí vlivem přesunu významného železničního uzlu svou funkci. Pro zachování funkčního města je tedy potřeba nalézt využití nové a neméně významné. A to zejména vzhledem k poloze a reálnému i abstraktnímu významu těchto staveb. Důležitým aspektem je lokalita na rozhraní nově de facto na zelené louce vznikající městské čtvrti v brownfieldu bez identity a nejstaršího historického centra města. Bývalé stavby svým smyslem spojené s železnicí aspirují na funkci nových významných městotvorných bodů se schopností přenést do nové čtvrti duši a brněnskou identitu. Propojení je hlavním tématem, které přináší urbanistický koncept řešení konverze lokality vytvořený spolu s ateliérovými kolegy diplomanty Šimonem Marečkem a Kateřinou Jálovou. Studie rovněž navazuje na myšlenky Kanceláře architekta města Brna, zejména ideu zkompletování zeleného městského okruhu (po vzoru vídeňské Ringstraße) a koncept odhalení historického tzv. Ferdinandova viaduktu. Území je dále rozděleno do tří navazujících úseků (podtituly tří diplomových prací). Tato práce se zabývá zejména konverzí uvolněného objektu Amerika a nově navrženého městského prostoru ,podtrhujícího dominantu Brna — katedrálu na Petrově‘. “Jestliže se před námi otevírá kniha nedopsaných stránek, její struktura je již vepsána v podstatě díla samotného.” (prof. Ivan Koleček, 2010) Amerika má úžasný genius loci a velký potenciál stát se významnou dominantou pro své okolí. „Kniha nedopsaných stránek“ budovy bývalého skladiště má strukturu na tolik výraznou a hodnotnou, že její násilný přepis by hraničil se svatokrádeží. Ke stavbě je třeba přistupovat velmi citlivě, podtrhnout její kvality a nezbytnými citlivými zásahy přizpůsobit prostor novým funkcím tak, aby nehrozilo zničení „struktury díla samotného“. Návrh se snaží budovu lépe zpřístupnit. Vytváří propojení s navazujícím parkem na východ od objektu skrz odhalený Ferdinandův viadukt a s budoucí městskou ulicí s polyfunkčními domy na západě. Lepší přístupnost objektu je zajištěna úrovňovým propojením ústícím pomyslnou bránou z nově navržených domů otevírajících se na navržené náměstí pod Petrovem (katedrálou svatého Petra a Pavla) s hlavním městským dopravním uzlem.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šmeidlerová, Adéla ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusovou a vlakovou dopravu. Touto cestou zde vznikl nový veřejný prostor pro setkávání cestujících a je řešen komplexně v rámci celého bloku. Nově vzniklá komunikace tvoří pomyslnou osu rovnoběžnou s okolními silnicemi, směřuje do centra města a má za cíl především oživení města.
Nová Jižní čtvrť a její propojení s řekou Svratkou
Boček, Adam ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Předmětem řešení diplomové práce je část území Jižního centra města Brna. Lokalita se po dlouhé době začíná „probouzet k životu“, i díky tomu že po několika ti desetiletích bylo konečně rozhodnuto o osudu a poloze Hlavního nádraží. Předpokládá se tedy rozšíření města jižním směrem, a tím zakomponování přilehlých území k centru. Diplomová práce navazuje na ateliérový projekt z roku 2018, jehož předmětem řešení byl návrh urbanistického konceptu územního celku vymezeného ulicí Opuštěnou, Dolním nádražím, řekou Svratkou a plánovanou novou městskou třídou umístěné v pohledové ose katedrály sv. Petra a Pavla. Diplomová práce se tedy zabývá architektonickou studií části tohoto území, situovaného v blízkosti řeky Svratky, na hranici nově vznikajícího městského nábřeží. Jedná se o polyfunkční blok, s převládající využitím pro bydlení se 136 byty pro asi 450 obyvatel. Tento blok se dále dělí na 3 budovy, které mají společné dvě podzemní podlaží poskytující technologické zázemí, a prostory k parkování pro celý polyfunkční blok. Architektonická studie se dále blíže zaměřuje na jeden z těchto objektů polyfunkčního bloku a detailněji ho zpracovává. Řešený objekt bytového domu, ve studii označován pod písmenem „A“, poskytuje celkem 47 bytů. A v parteru objektu jsou umístěny pronajímatelné prostory pro různé využití. Snaha návrhu bylo vytvořit kvalitní bydlení na unikátním místě nábřeží a poskytnou obyvatelům výhled na řeku Svratku a na park na protějším břehu, i přestože se nachází téměř v centru města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Machainová, Eva ; Dýr, Petr (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Dané území pro nový terminál se nachází na pomezí průmyslové a obytné zóny. Koncept vlastního návrhu spočívá ve vytvoření bezpečně dostupného místa pro pěší a cyklisty, a to s ohledem na fakt, že místní obyvatelé se nejčastěji dopravují na kole nebo pěšky. Zároveň se v návrhu snažím o vytvoření příjemného a snadno přehledného místa, který bude pro nové návštěvníky místem pro získání potřebných informací a pro stálé cestující místem, na kterém se budou cítit bezpečně a budou terminál rádi využívat. Bezpečně přístupným se terminál stává odkloněním části dopravy, aby na východní části pozemku směrem k městu mohl vzniknout příjemný park, který podpoří vztah řešeného území k městu díky lepší pěší a cyklistické dostupnosti terminálu. Park bude oddělen od silnice stromořadím a uvnitř parku budou pouze nízké keře, aby byl park přehledný a nevznikala zde nepříjemně vyhlížející zákoutí. Zároveň bude pro přijíždějící návštěvníky města prvním zážitkem poté, co opustí terminál.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Čánský, Pavel ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Primárním cílem bakalárské práce bylo vytvorit na zadaném území autobusový a vlakový terminál spojený s centrem novou peší osou, která by byla odclonena od prumyslové zóny teplárny CEZ zástavbou. Soucasná prístupová cesta na pozemek není príliš atraktivní a proto se projekt snaží definovat novou. Návrh respektuje merítko mesta a okolí parcely i existenci soucasné zástavby v podobe supermarketu Tesco a budov výroby Vánocních ozdob. Dále respektuje osy stávajících budov na parcele, tím je urcena jeho kompozice. Projekt vytváří městský prostor s novými funkcemi jako jsou koncertní sál, pošta, policie, parky, obchodní domy, krytý bazén nebo galerie.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.