|
Modelování dopravy
Kuča, Jan ; Strnadel, Josef (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Cílem této práce je porovnat efektivitu různých typů křižovatek pomocí simulace nad reálnými daty s výstupem v podobě porovnání průjezdnosti. Data byla získána z oficiálních statistik Ředitelství silnic a dálnic a jejich vizualizaci a zpracování v namodelovaných situacích zajišťuje simulátor SUMO. Modelem jsou vybrané soustavy silnic a křižovatek.
|
|
Modernizace silnice II/368 Moravská Třebová - průtah
Eliáš, Radim ; Ropek, Jan (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit podmínky pro bezpečný a plynulý průjezd městem Moravská Třebová po místní komunikaci II/368. Práce se zabývá novým návrhem šířkového uspořádání komunikace, vytvořením bezpečného převedení cyklistů, úpravou všech stávajících křižovatek a vytvořením nových nástupišť pro autobusové zastávky. Dále jsou upravené stávající zpevněné plochy v přidruženém prostoru místní komunikace.
|
|
Editor pro simulátor dopravy
Malaník, Michal ; Snášelová, Petra (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit editor křižovatek s grafickým uživatelským rozhraním pro simulátor brněnské dopravy. Jako vstup editoru slouží soubor geografických dat stažený z volně dostupné databáze serveru OpenStreetMap. Ve stažených geografických datech jsou nejprve detekovány křižovatky. Detekce probíhá za pomoci detektoru, který byl také vytvořen v rámci této práce. Editor poté umožňuje editovat křižovatky tak, aby co nejrealističtěji odpovídaly skutečnosti. Tento proces zahrnuje modelování počtu jízdních pruhů, rozmístění různých typů semaforů, také dopravních detektorů a mnoha dalších objektů reálného světa. Editovaná data jsou následně k dispozici ve formě výstupního souboru ve formátu XML a jsou takto poskytnuta simulátoru dopravy.
|
|
Studie oblasti Sadová v Brně
Souček, Petr ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na posouzení dopravní infrastruktury v oblasti Sadová v Brně a uvádí návrh řešení vybraných problémů. Práce vychází jak z vlastního průzkumu a měření v rámci lokality, tak z dat shromážděných ze všech dostupných zdrojů, přičemž jako podklad pro zpracování analýzy jednotlivých lokalit byla použita metodika CDV o provádění bezpečností inspekce pozemních komunikací v souladu se směrnicí EU 2008/96/EC. Detailní hodnocení rizik je provedeno u čtyř lokalit v oblasti, u kterých jsou identifikovány problémy a je uveden návrh jejich řešení. Ve vztahu k VHD dále práce hodnotí jednotlivé zastávky MHD, identifikuje zásadní nedostatky a obsahuje i návrh komplexního řešení, pokud jde o jejich umístění. Návrh obsahuje i vhodná místa pro realizaci přechodů pro chodce na ulici Kociánka.
|
| |
|
Možnosti vytvoření mračna bodů a síťového modelu místa dopravní nehody z fotografií
Mojžyšek, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je vytvoření mračna bodů a z něj pak vytvoření síťového modelu zvolených křižovatek a jejich aplikace v soudně-inženýrské praxi. V první části práce je popsána metodika sběru dat a postup tvorby mračna bodů a tvorby síťového modelu. Která je následně aplikována na konkrétní křižovatky. Na základě čehož dochází k porovnání modelů a zhodnocení programů pro tvorbu mračna bodů a síťových modelů. Vytvořené modely jsou pak dále užity v soudně-inženýrské praxi k řešení omezeného výhledu na daných křižovatkách.
|
|
Vyškov – Severní obchvat
Greguš, Jakub ; Hruban, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování výhledové studie severního obchvatu obce Vyškova, mezi silnicemi II/431 a III/37728, s ohledem na napojení veškerých stávajících komunikací, na rekonstrukci železnice č. 260 Brno – Přerov a na plánovaný rozvoj sportovního areálu obce Vyškov.
|
| |
|
Simulace kolapsu dopravní sítě s Petriho sítěmi
Dofek, Ondřej ; Šeda, Miloš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní zácpy jsou jevem, s nímž se každodenně musí potýkat většina řidičů ve velkých městech. V krajních případech mohou vést ke kolapsu celé dopravní sítě, když je kolona aut čekající před křižovatkou tak dlouhá, že znemožní výjezd z předchozí křižovatky. Tato práce se zabývá simulací tohoto kolapsu dopravní sítě pomocí Petriho sítí, které jsou v posledních letech hojně využívané pro modelování dopravních sítí a jsou posané v teoretické části této práce. V praktické část byla psaná v programovacím jazyce Python. Jednalo se vytvoření knihovny křižovatek a jejich následné propojení a vytvoření sítě za pomoci knihovny PetNetSim. Bylo vytvořeno i uživatelské rozhraní pro simulaci kolapsu dopravní sítě. V tomto modelu byly simulovány některé faktory, které mohou vést ke kolapsu dopravní sítě.
|
| |