Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oprava válce motoru u motocyklu
Pinďák, Ivo ; Drbal, Martin (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá technologií výbrusu válce motocyklu. Nejprve je popisován princip funkce spalovacího motoru a opotřebení, které vzniká jeho provozem. Následně jsou uvedeny možnosti opravy daného opotřebení. Vybraná konkrétní situace opravárenského procesu uvádí data TPV, včetně zhodnocení
Zážehový motor s proměnným stupněm komprese
Fűri, Peter ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
S cieľom znížiť emisie znečisťujúcich látok zo spaľovacích motorov aplikácia stechiometricky riadených zážihových motorov pre ľahké vozidlá prekonala v posledných rokoch trhový podiel vznetových motorov. Hlavným dôvodom je schopnosť podstatne znížiť primárne škodlivé emisie (HC, CO a NOx). S rastúcou pozornosťou venovanou emisiám CO2 sa však vývoj vysoko účinných zmenšených zážihových motorov stáva mimoriadne zaujímavým. Aby sa však umožnila prevádzka pri vysokom zaťažení na takýchto zmenšených motoroch, kompresný pomer sa musí znížiť z dôvodu obmedzení klepania, čím sa zníži účinnosť prevádzky pri čiastočnom zaťažení. Táto práca sa snaží opísať riešenia, ktoré už boli vyvinuté rôznymi výrobcami automobilov a detailne opísať mnou navrhnuté konštrukčné riešenie na zmenu kompresného pomeru pomocou dvojstupňového systému.
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Povrchové úpravy válců spalovacích motorů
Malec, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší, která popisuje nejčastější metody povrchových úprav válců novodobých spalovacích motorů. Práce se skládá z rozdělení daných druhů úprav, jejich použití a zdůvodnění jejich aplikace. Dále popisuje technologii výroby jednotlivých povrchů, jejich povlakování a dokončovací operace pro dosažení nejlepších výsledků kluzného povrchu.
Návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru
Jirák, David ; Jakoubek, Jaroslav (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Téma diplomové práce, bylo zvoleno společností Valeo Compressor Europe, s.r.o. Jedná se o návrh automatizace linky pro broušení součásti kompresoru. Součást je interně označována jako Cylinder a je nedílnou součástí nového typu rotačního kompresoru do klimatizačních jednotek osobních automobilů. Diplomová práce obsahuje kompletní návrh robotizovaného pracoviště od analýzy současného stavu, přes návrh konceptu, technickou specifikaci projektu až po výběr vhodného dodavatele spolu s investičním záměrem a ekonomickým zhodnocením. Potřebná data byla poskytnuta společností Valeo Compressor Europe, s.r.o.
Uložení spodních, horních a průhybových válců rovnačky XRK 9-50
Hudeček, Josef ; Tůma, Jiří (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo poskytnout konstrukční řešení uložení dolních, horních a průhybových válců kosoúhlé rovnačky KRK 9-50, s rozsahem průměrů rovnaných tyčí od 10 mm do 50 mm. Návrh byl zpracován s ohledem na maximální bezpečnost a trvanlivost stroje. Na konci bakalářské práce jsou přiloženy návrhové výkresy uložení.
Píst zážehového motoru na bioethanol
Žilinský, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout píst pro motor Husqvarna FE 501 přeplňovaný turbodmychadlem pro potřeby soutěže Formula Student používající jako palivo bioethanol. Navržená konstrukce vychází z rešerše konstrukčního provedení současných pístů spalovacích motorů. Pro návrh pístu jsou využity FEM simulace.
Válce čtyřdobých spalovacích motorů
Vanda, Marek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou pracovní válce čtyřdobých pístových spalovacích motorů. První část práce obecně popisuje princip čtyřdobého pracovního cyklu, konstrukci zážehových a vznětových motorů. Další části jsou zaměřeny na popis funkcí a požadavků pracovních válců. Uveden je také vliv válců na samotný chod motoru a jeho životnost. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé způsoby konstrukce válců, materiály a jejich použití v minulosti a dnes.
Alternativní koncepce spalovacích motorů
Šťáva, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Alternativní koncepce spalovacích motorů je popis vybraných historických i současných alternativ ke konvenčnímu spalovacímu motoru s klikovou hřídelí. Cílem práce je vytvořit rešeršní studii, která se týká prozkoumání historického vývoje alternativních konstrukcí spalovacích motorů. Alternativy jsou popsány z hlediska konstrukce, principu činnosti a vlastností. Z pohledu historického vývoje byla představena celá řada rozličných koncepcí spalovacích motorů. I přes jejich velký počet se většinou tyto alternativy nedokázaly prosadit z důvodu technických problémů, komplikované konstrukce nebo jiných nedostatků.
Železobetonová válcová nádrž
Chumová, Petra ; Podroužková, Božena (oponent) ; Šulák, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na statické řešení železobetonové válcové nádrže. Zahrnuje dimenzování dna nádrže a jejích stěn na vybrané zatěžovací stavy a zpracování výkresové dokumentace. Výpočet vnitřních sil proběhl pomocí programového systému Scia Engineer. Pro kontrolu výsledků je na zjednodušeném modelu provedeno ověření výsledků vnitřních sil ve stěně nádrže ručním výpočtem pomocí diferenciálních rovnic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.