Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deployment of new versions of GNOME project
Pekník, Štefan ; Kolář, Dušan (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
This thesis aims to modernize and automate the GNOME release process for new versions of its projects and applications. By integrating GitLab Continuous Integration (CI) pipelines and a dedicated API, the manual intervention required in the release process is significantly reduced. This results in a more efficient, faster, and less error-prone workflow. The work explores the current ftpadmin script, identifies areas for improvement, and develops an API-based solution as its replacement that ensures controlled access via GitLab CI. The proposed solution not only sets the stage for future improvements in GNOME release management, but also serves as a model for other projects that seek to streamline their release processes.
Cloud-Native Single Sign-On with OpenID Connect and Keycloak
Koval, Maksym ; Pavela, Jiří (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
This thesis delves into the principles of OAuth 2.0 and OpenID Connect protocols and explains how they should be implemented in a microservice architecture. Two Angular web clients and two Spring Boot servers were developed as applications for the demonstration. The paper also explains how to use Keycloak as an identity provider for the above applications. The result is centralized authentication of all applications as well as implementation of Single Sign On mechanism in a cloud-native environment.
Portál univerzálního protokolu řízení přístupu
Čepelák, Tomáš ; Ležák, Petr (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku řízení přístupu. Představuje univerzální dvoustranný protokol řízení přístupu ACP. Vpráci jsou popsány zprávy tohoto protokolu a jejich sekvence, které AC portály využívají pro komunikaci. Popisuje jednotlivou funkci a vlastnosti modulů, ze kterých se portál skládá. V práci je uveden návrh konceptu modulárního řešení AC portálu včetně návrhu základních modulů. Také jsou nastíněny možné testovací scénáře. Podle uvedeného návrhu je vytvořený vlastní funkční AC portál na platformě .NET Framework pomocí programovacího jazyku C#. Portál umožňuje přístup k lokálním aktivům nebo kaktivům na jiném počítači vlokální síti. Vytvořená aplikace je testovaná podle navržených scénářů jak vsíťové verzi tak ilokální verzi AC portálu. Výsledky testovaní jsou objektivně vyhodnoceny a okomentovány.
Prohlížečová hra s umělou inteligencí
Moravec, Michal ; Volf, Tomáš (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací webové hry, kterou může hrát více hráčů přes síť internet. Stěžejním prvkem hry je budování ekonomiky, hráči však spolu mohou i spolupracovat (obchodování) a hrát proti sobě (souboje). Pro perzistentní úložiště postupu je použita NoSQL databáze, kde v práci je popsán její návrh a implementace. Mimo reálných hráčů se ve hře vyskytují agenti/boti, kteří hru hrají automatizovaně pomocí stavových automatů vygenerovaných genetickými algoritmy. V práci je popsán princip návrhu a fungování jak genetických algoritmů, tak samotných stavových automatů.
Vzdálené získávání dat z digitálního tachografu
Matoušek, Vojtěch ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem firmwaru zařízení umístěného v nákladním vozidle, které zajišťuje vzdálený přístup k datům digitálního tachografu vozidla dle po- žadavků legislativy EU. Výsledkem této práce je systém, který stáhne data z digitálního tachografu a uloží je na vzdálený server. Systém pro vzdálené stahování dat z digitálního tachografu se skládá ze třech druhů aplikací: aplikace serveru, aplikace uživatele a firm- waru pro komunikační zařízení. Komunikace mezi aplikacemi probíhá pomocí šifrovaného TCP spojení a speciálně vytvořených zpráv.
Problematika bezdrátových sítí
Pluhař, Ondřej ; Ponížil, Michal (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou bezdrátových komunikací, konkrétně bezdrátových sítí. Pojednává o standardu IEEE 802.11 a jeho modulacích. Dále se věnuje historii a vývoji bezdrátového připojení k síti, druhům a vlastnostem používaného hardwaru, a možnostem zabezpečení tohoto druhu připojení. V další části přibližuje současný stav v konkrétní společnosti, pokouší se o jeho zhodnocení a navrhuje inovace, které mohou přispět k pohodlnému přístupu na internet s patřičnou úrovní zabezpečení sítě.
Návrh řešení autentizace a autorizace v bezdrátových lokálních sítích
Čížek, Michal ; Pust, Radim (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o dostupných principech a metodách autentizace a autorizace v bezdrátových lokálních sítích. V první části je uveden přehled dostupných metod autentizace, jejich krátký popis a zhodnocení jejich použitelnosti pro malé a středně velké sítě. Druhou část tvoří návrh autentizace a autorizace pro školní bezdrátovou síť o třech přístupových bodech, popis konfigurace systému Mikrotik RouterOS a serveru FreeRadius. Práce končí praktickým ověřením návrhu a zhodnocením použitelnosti v praxi.
Studium látkového profilu vín odrůdy Ryzlink rýnský
Šumberová, Michaela ; Trachtová, Štěpánka (oponent) ; Vítová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem chemického složení a autentifikace původu vína odrůdy Ryzlink rýnský ze 4 vinařských moravských podoblastí. V experimentální části bylo proměřeno 20 vzorků této odrůdy pomocí 5 instrumentálních analytických metod – HS-SPME-GC-MS pro aromatické látky, HPLC-MS pro fenolické látky, MAS pro celkový obsah fenolických látek, ICP-OES a ICP-MS pro elementární analýzu. Aromatických látek bylo identifikováno 36, z toho 7 odrůdových terpenů a 2 C13 norisoprenoidy. Celkový obsah fenolických látek byl pro odrůdu Ryzlink rýnský stanoven v rozmezí 174,22–380,96 mg·l-1. Z konkrétních fenolických látek byly změřeny kyselina gallová (0,41–34,99 mg·l-1), katechin (0,05–7,44 mg·l-1), epikatechin (0,03–4,14 mg·l-1), kyselina kávová (0,14–2,05 mg·l-1) a kyselina kumarová (0,30–4,04 mg·l-1). V Ryzlinku rýnském bylo stanoveno celkem 18 prvků, makroprvky K > P > Mg > Ca > Na v koncentracích nad 10 mg·l-1, mikroprvky Al > Fe > Zn > Mn > Sr > Cu v rozmezí koncentrací 0,1–10 mg·l-1 a stopové prvky Ni > Cr > V > Pb > Mo > Co > Cd v koncentracích 0,0001–1 mg·l-1. Nejvíce obsaženým prvkem byl draslík (386,37 mg·l-1). Výsledky byly zpracovány pomocí parametrické a neparametrické univarietní analýzy rozptylu (ANOVA) a vícerozměrné analýzy hlavních komponent (PCA). Statisticky významnými parametry, které byly ovlivněny vinařskou oblastí, byly pouze Ni60 (p = 0,0029), ethyl-benzoát (p = 0,0060) a diethyl-sukcinát (p = 0,0247) pro hladinu významnosti = 0,05. Z celkově 57 naměřených proměnných bylo vybráno 7 statisticky významných parametrů, které byly použity pro grafické vyhodnocení vzorků pomocí PCA. Výsledky PCA ukazují, že pomocí vybraných chemických sloučenin a vybraných metod chemometrie bylo možné částečně autentifikovat původ vína jedné odrůdy.
Vzdálené získávání dat z digitálního tachografu
Matoušek, Vojtěch ; Macho, Tomáš (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem firmwaru zařízení umístěného v nákladním vozidle, které zajišťuje vzdálený přístup k datům digitálního tachografu vozidla dle po- žadavků legislativy EU. Výsledkem této práce je systém, který stáhne data z digitálního tachografu a uloží je na vzdálený server. Systém pro vzdálené stahování dat z digitálního tachografu se skládá ze třech druhů aplikací: aplikace serveru, aplikace uživatele a firm- waru pro komunikační zařízení. Komunikace mezi aplikacemi probíhá pomocí šifrovaného TCP spojení a speciálně vytvořených zpráv.
Prohlížečová hra s umělou inteligencí
Moravec, Michal ; Volf, Tomáš (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací webové hry, kterou může hrát více hráčů přes síť internet. Stěžejním prvkem hry je budování ekonomiky, hráči však spolu mohou i spolupracovat (obchodování) a hrát proti sobě (souboje). Pro perzistentní úložiště postupu je použita NoSQL databáze, kde v práci je popsán její návrh a implementace. Mimo reálných hráčů se ve hře vyskytují agenti/boti, kteří hru hrají automatizovaně pomocí stavových automatů vygenerovaných genetickými algoritmy. V práci je popsán princip návrhu a fungování jak genetických algoritmů, tak samotných stavových automatů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.