|
Most o jednom poli přes vodoteč
Pylypenko, Jevhenij ; Požár, Michal (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem hlavní nosné konstrukce nového betonového mostu na místě staré, už nevyhovující konstrukce. Most by měl sloužit pro převod pozemní komunikaci přes řeku Šlapanku v obci Mírovka, Kraj Vysočina. Statický se jedna o jednopólovou, prostě uloženou, dodatečně předpjatou konstrukci. Rozpětí hlavní nosné konstrukce činí 17,5 metrů. Ze tří variant příčného řezu betonové desky byla vybraná varianta lichoběžníkového průřezu. Betonová deska byla posouzená na mezní stavy únosností a použitelností dle platných norem (Eurokódů). Studie předpětí je zpracovaná podle norem (ČSN).
|
|
Návrh silničního ocelobetonového komorového mostu na obchvatu Bludova
Kuba, Michal ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je variantní návrh nosné konstrukce komorového silničního mostu na obchvatu města Bludov. Most je navržený jako spřažený ocelobetonový o 5 polích s rozpětím 31,25 m; 40,0 m; 60,0 m; 60,0 m; 40,35 m. Hlavní nosná konstrukce je tvořená ocelovou komorou, uzavřenou železobetonovou deskou mostovky, vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosná konstrukce pro každý dopravní směr je řešená samostatně. Překračovanou překážkou je řeka Morava a železniční trať v 2, respektive 3 poli. Návrhová kategorie převáděné komunikace I/44 je S 21,5/100, komunikace je vedena v směrovém oblouku. Výška ocelové komory je závislá od limitované stavební výšky mostu a je navržená na 2,5 m. Most bude vysouván, betonován na montážních podpěrách. Návrh jednotlivých části konstrukce ocelové komory a betonové desky je převáděn podle platných norem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvků je ocel třídy S 355 a beton C 35/45.
|
|
Most na rampě přes dálnici
Tlamka, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Předmětem návrhu je novostavba silničního mostu přes dálnici. Byly navrženy tři varianty řešení, z nichž je vybrána varianta spojitého desko trámu o šesti polích. Tato varianta byla dále posouzena ve statickém výpočtu. Statický výpočet je zpracován dle evropských norem. Součástí této diplomové práce je dále výkresová dokumentace, vizualizace, technická zpráva a postup výstavby.
|
|
MOST NA D1 (LIETAVSKÁ LÚČKA - VIŠŇOVÉ) NAD ÚDOLÍM v km 4.313
Hudyma, Nazar ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh silničního mostu na D1 v úseku Lietavská Lúčka - Višňové v Žilinském kraji, okres Žilina, Slovenská republika. Objekt slouží k přemostění údolí v KM 4,313 a pozemní komunikace v KM 4,410. Byly navrženy tři varianty přemostění, ovšem dále v práci je proveden posudek na jedné z variant. Celková délka nosné konstrukce je 354,00 m , teoretické rozpětí konstrukce je 352,00 m. Most má 4 pole a je prováděn technologií letmé betonáže. Poloha podpor byla omezena nevhodnými geologickými poměry v místě výstavby (aktivní smyková plocha v kvartérních sedimentech) a to především v polích č.3(rozpětí 104,00 m) a č.4(rozpětí 75,00 m). Monolitická část mostní konstrukce bude betonována technologií letmé betonáže s největší délkou konzoly 52,00 m. Krajní části polí č.1 a č.4 budou betonovány na pevné skruži.
|
| |
|
Ocelová konstrukce silničního mostu
Kloda, Petr ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl návrh spřaženého ocelobetonového silničního mostu pro silnici I. třídy v Ostravě. Součástí návrhu je variantní řešení mostu pro teoretická rozpětí 44 m + 55 m + 44 m. Celkové rozpětí mostu je tedy 143 m. Předběžný statický výpočet porovnává dvě varianty nosné ocelové konstrukce, v první je navržena dvoutrámová konstrukce a v druhé variantě je posouzen most s komorovým průřezem. Šířka mostu je 14 m a pro způsob montáže je zvolen výsun bez dočasných podpor. Návrh mostní konstrukce byl proveden dle platných norem ČSN EN. Závěrečná práce obsahuje variantní návrh, statický výpočet, kde je uveden výkaz materiálu, technickou zprávu a výkresovou dokumentaci.
|
|
Rámová konstrukce silničního mostu
Pohlídal, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem silničního mostu přes vodní tok. Jedná se o rámovou konstrukci o jednom poli. Spodní líc řešené mostovky je specifický svým parabolickým náběhem. Účinky jednotlivých zatížení byly vyšetřeny pomocí programu Scia Engineer. Byl proveden ruční statický výpočet navržené konstrukce rámového mostu pomocí programu MS Excel, výkresová dokumentace a vizualizace.
|
|
Mostní konstrukce přes údolí
Hroudná, Denisa ; Kostka, Vojtěch (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh dodatečně předpjatého silničního mostu přes údolí. Byly navrženy 2 předběžné studie ze kterých byla jedna vybrána pro podrobnější zpracování. Vybraná varianta je komorový nosník konstantní výšky 2,5 m. Konstrukce má 5 polí a její celková délka je 240 m. Konstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti dle norem a předpisů. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace a vizualizace
|
|
Most v obci Návsí přes řeku Olši
Mendroková, Magda ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelového obloukového mostu s mezilehlou ocelobetonovou mostovkou na silnici III. třídy. Tato konstrukce přemosťuje vodní překážku – řeku Olši v obci Návsí. Vzdálenost os uložení na opěrách je 48,5m. Nosnou konstrukci tvoří dvojice oblouků vetknutých do základů. Na oblouky je zavěšena mostovka tvořena betonovou deskou spřaženou s příčníky. Táhla jsou uspořádána tak, aby v podélném pohledu tvořila tvar písmene „V“.
|
| |