Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zlepšení parametrů vstupního potrubí kompresoru turbodmychadla
Kula, Štěpán ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nové geometrie kolene pro snížení tlakové ztráty ve vstupním sacím potrubí kompresoru turbodmychadla. Na začátku práce se nachází popis proudění tekutiny a hydraulice ztráty, které mají za důsledek tlakovou ztrátu v potrubí. Dále se popisují možné metody, kterými lze tvar potrubí optimalizovat. Poslední, hlavní část se zabývá samotnou optimalizací kolene pomocí manuální metody a metodou Adaptive SingleObjective, u kterých se podařilo snížit tlakové ztráty a vylepšit výstupní profil proudění.
Aerodynamické prvky osobních automobilů
Petrskovský, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá aerodynamickými prvky osobních automobilů. Jsou zde prezentovány teorie o aerodynamických charakteristikách a silových působeních a také popsán vliv aerodynamiky na spotřebu paliva a vznik škodlivých emisí. V práci se nachází ucelený přehled a popis jednotlivých aerodynamických prvků používaných na osobních automobilech. Práce zahrnuje také CFD simulaci čtyř aerodynamických prvků na zjednodušeném modelu auta. Tyto prvky jsou následně mezi sebou porovnávány a je vyhodnoceno, který prvek nejvíce přispěl ke zlepšení aerodynamických charakteristik vozidla.
Zařízení na sušení trvanlivého masa typu „Biltong“ teplým vzduchem
Gabriel, Jan ; Foltýnová, Dana (oponent) ; Čípek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem sušárny na maso typu Biltong. Cílem práce je navrhnout konstrukci zařízení dle zadaných parametrů. První část práce je tvořena rešerší současných principů a zařízení používaných pro sušení masa. V další části jsou následně popsány možné koncepční varianty. Na základě koncepční části s ohledem na zadání jsou zvoleny vhodné komponenty sušárny. Praktická část se pak zabývá výkonovým návrhem a konstrukčním řešením sušárny.
Kvantitativní srovnání použitého typu sítě v CFD programu ANSYS Fluent
Koudelková, Kateřina ; Klas, Roman (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tvorba kvalitní výpočetní sítě je jednou z klíčových činností při každém CFD výpočtu. I zkušeným výpočtářům zabere tento úkon spoustu času, a proto je záměrem komerčních CFD softwarů tvorbu sítě co nejvíce zjednodušit a zautomatizovat. ANSYS Fluent představil nástroj na z části automatické generování sítě, metodu zvanou Mosaic mesh, jejímž cílem je zajistit, že v každé části geometrie je použit nejlepší typ prvku sítě pro dosažení optimálních výsledků. Polyhexcore je nejnovější způsob generace výpočetní sítě, kterou technologie Mosaic mesh využívá. Cílem této bakalářské práce je porovnat síť typu Polyhexcore s ostatními typy výpočetních sítí na aerodynamické testovací úloze.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Model proudění chladicího média v synchronním stroji
Chlup, Jaroslav ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá možnostmi simulace proudění v elektrických strojích. Stěžejní metodou je metoda konečných prvků. Na základě této metody pracuje program ANSYS. Cílem tohoto projektu je získání univerzálního vztahu pro výpočet ztrátového součinitele tření. Pro jeho nalezení je nutné vytvořit 27 simulací dle plánu 2. řádu. Využitím programu MATLAB pro zpracování výsledků získáme požadovaný algoritmus pro výpočet ztrátového součinitele tření.
Experimentální stanovení hydrodynamického zatížení modelu přelévané mostovky
Naiser, Dominik ; Hrdlička, Libor (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním stanovením hydrodynamického zatížení na přelévaném modelu mostovky. V první části práce autor popisuje rozbor problému spolu se základními fyzikální zákonitosti a principy, které jsou použité, nebo předpokládány v samotném měření. V druhé části autor popisuje měření v laboratoři stavební fakulty VUT a jeho postupné zpracování. V závěru práce jsou popsány výsledky měření, jejich srovnání s numerickým modelováním, ostatními autory a jejich možné použití v praxi.
Vizualizace proudu z větrací vyústky pro přístrojovou desku osobního vozu
Bečica, Radek ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je experimentálně analyzovat proud vzduchu z pravé vyústky automobilu kouřovou metodou a náležitě jej popsat. Průtok vyústkou byl zvolen 30 m3/h a to z důvodu požadavku od firmy Škoda Auto s.r.o. při měření podobné vyústky v minulých letech. Pro předchozí měření vznikl první typ experimentální tratě, který byl rozebrán a nahrazen novým modernizovaným typem měřicí tratě tak, aby bylo možno tuto trať používat pro budoucí aplikace a řešení podobné problematiky. Vizualizace byla provedena pomocí kouře a laserové světelné roviny. Záznam byl proveden fotoaparátem a to vždy pro pět definovaných nastavení vyústky, jak při proudění do volného prostoru, tak při proudění kolem stěny, kterou byly simulovány dveře automobilu. Výsledky byly zpracovány v počítači a jsou prezentovány jak grafickou formou, tak pomocí tabulek. Vyhodnocené úhly jsou transformovány do souřadného systému automobilu a následně je vyhodnocena funkčnost vyústky pro distribuci vzduchu v interiéru automobilu.
Pulsace toku kapaliny v pružné trubici
Komoráš, Miroslav ; Šedivý, Dominik (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou pulzací toku kapaliny v pružné trubici představující např. tepnu v lidském těle. V programu ANSYS proběhly 3D simulace a jedná se o takzvané svázané FSI analýzy. V softwaru Maple proběhly 1D simulace proudění kapaliny v trubici z hlediska různých tenkostěnných a silnostěnných variant. Cílem je pomocí těchto programů určit průtoky a tlaky v trubici, její deformaci stěn a napjatost. Teoretická část se tedy převážně zabývá základními rovnicemi dynamiky proudění, lineárními a nelineárními modely a rotačně symetrickými nádobami. Ve výpočetní části jsou popsány jednotlivé postupy v uvedených programech.
Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Herka, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.