|
Potenciál současného českého politického filmu a seriálu
Keil, Jindřich ; MORAVEC, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce na téma Potenciál současného českého politického filmu a seriálu se zaměřuje především na tvorbu fikční. Tedy takovou, která není dokumentární, ani vědomně reálné události a osoby necituje. V první části práce definuje pojmy, které je nutné se pro další bádání znát. Následně prozkoumá historickou a současnou situaci tohoto žánru v české kinematografii a na televizním trhu. V poslední části pak skrze dotazník nabídne pohled několika českých nezávislých producentů. Na jejich odpovědích je zajímavý nejen přístup k danému žánru, ale i české kinematografii a jejím principům obecně. Závěrem se pak práce pokusí vyhodnotit, jaký skutečný potenciál politcký fikční žánr v České republice má a zda by tento typ filmu měl být středem zájmu pro nynější i budoucí producenty.
|
|
Problematika krátkometrážní tvorby z pohledu producenta
Netíková, Martina ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro krátkometrážní tvorbu v českém prostředí z pohledu filmového producenta. Nejprve definuje samotný pojem krátkometržní film a následně ho zasadí do kontextu českého filmového průmyslu. Poté se věnuje postoji klíčových institucí a dalším aspektům, které ovlivňují podmínky produkce krátkých filmů. Jednotlivé kapitoly následně mapují specifika vývoje, výroby i distribuce - nastiňují odlišnosti od práce s celovečerními filmy, charakterizují jednotlivé postupy a uvádí konkrétní příklady. V závěru práce jsou pak uvedeny možnosti prodeje a případná finanční i nehmotná rentabilita.
|
|
Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000
Pavlíčková, Eva ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; BOROVAN, Pavel (oponent)
Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
|
| |
|
Geneze narativní struktury scénáře Ztraceni v Mnichově
Palkosková, Lucie ; BRDEČKOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Cílem této práce je sledovat vývoj narativní struktury filmu Ztraceni v Mnichově
napříč verzemi scénáře, tyto změny popsat a pokusit se zpětně rekonstruovat,
jak autor při psaní postupoval. Účelem tohoto výzkumu je lépe pochopit, jak
pracovat při vývoji filmu s takto složitou strukturou, a následně hypotézy vzešlé
z analýzy filmu i jednotlivých verzí scénáře ověřit při rozhovoru s autorem.
|
|
Kiruna - hranice observace
Stocklassová, Greta ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (vedoucí práce) ; KLUSÁK, Vít (oponent)
Bakalářská práce Kiruna – hranice observace se zabývá stylizovanou
observační metodou užitou v dokumentárním filmu se zaměřením na vznik
bakalářského filmu Kiruna 2.0 režisérky Grety Stocklassy. V první části práce
objasňuje pojem stylizované observace a schéma vztahu fikce a nonfikce podle
Billa Nicolse. Pět filmů na pomezí hraného a dokumentárního filmu (Hra, V moci
davu, Vyšší moc, Oheň na moři, K oblakům vzhlížíme) je rozebráno a dle svých
charakteristik umístěno do grafu, který autorka práce připravila modifikací
původního Nicolsova schématu
Druhá část práce popisuje přípravu a samotnou tvorbu bakalářského filmu
Kiruna 2.0, popisuje rozhodnutí a volby, které autorka musela během natáčení
řešit. Skrze rozhovory se současnými filmovými tvůrci a na základě autorčiny
vlastní zkušenosti z průběhu natáčení jsou diskutovány výhody a limity společně s
formalistickými i etickými úskalími této metody. Na závěr je z vyvozených
důsledků sestaven návod pro budoucí filmaře, kteří se pro stylizovanou observační
metodu rozhodnou.
|
| |
| |
|
Česká hraná tvorba pohledem esejistické filmové kritiky
Zelenka, Kryštof ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním esejistické kritiky, která se věnuje českým celovečerním filmům uvedeným do kin v období od července 2015 do srpna 2016. Zástupce tohoto typu psaní hledá podle systému rozdělení kritik Davida Bordwella. Z celkem sedmi zástupců periodik se práce věnuje všem textům, které v nich vyšly a splnily kritéria výzkumu. Na těchto výstupech pak provádí kvantitativní i kvalitativní analýzu a snaží se zjistit, jak o filmech kritika informuje, na které části se zaměřuje a jak často vůbec mají české filmy jejich pozornost. Filmy jsou pro přehlednost děleny do čtyř kategorií podle jejich artových/komerčních ambicí a mainstreamového/okrajového zaměření.
|
| |