Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divácké očekávání ve vztahu k autenticitě díla
Jelínek, Jakub ; BAGDASAROV, Georgy (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Jaroslav (oponent)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat svět mystifikačních filmových projevů, které se simulováním formálních i stylistických výrazových prostředků doku-mentárního filmu snaží odstranit divácký kritický pohled a být tak následně v očích těchto diváků vnímány jako filmy skutečně dokumentární. Skrze analýzu těchto klamavých filmů odhalíme postupy, kterých tvůrci užívají pro méně či více úspěšnou mystifikaci a přiblí-žíme si motivace, jenž stáli na pozadí jejich vzniku. Od tzv. „mockumentů“, skrze filmovou propagandu, až po dnes velmi se rozmáhající filmy s konspirační tematikou se pokusíme objasnit, zda operují všechny zmíněné proudy se stejnými postupy, když jde každému z nich v podstatě o jedno a to samé – co nejdůsledněji přesvědčit diváka o svých pravdách a skrze podobu dokumentárního filmu ho tak přinutit obsahu daných filmů uvěřit.
Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrou
Turečková, Kateřina ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrou se zabývá postupem tvorby dokumentárního filmu Iluze režisérky Kateřiny Turečkové, který je estetickou formou připodobněn počítačové hře. V první části objasňuje motivaci režisérky takový film natočit. Dále rozebírá jednotlivé umělecké formy dokumentární film a počítačová hra. Na základě těchto poznatků práce popisuje tvorbu jednotlivých scén a následného filmového celku.
Detekce a vizualizace specifických rysů v mračnu bodů
Kratochvíl, Jiří Jaroslav ; Mikeš, Josef (oponent) ; Martišek, Dalibor (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Mračno bodů je neuspořádaná množina bodů popsaných souřadnicemi (x, y, z), která reprezentuje reálný objekt. Tyto body jsou získány prostřednictvím 3D skenovacích technologií, například LIDAR (Light Detection And Ranging) nebo pomocí současných 3D skenerů. Získaná mračna bodů jsou pak využívána v široké škále odvětví lidské činnosti, jako například strojní či reverzivní inženýrství, rapid prototyping, biologie, nukleární fyzika nebo virtuální realita. Tato disertační práce přispívá k vývoji metod pro detekci bodů na specifických rysech v mračnu bodů, což se v anglické literatuře označuje pojmem feature detection. Dále k vývoji metod jejich vizualizací prostřednictvím prokladu křivek, také známé pod pojmeme curve fitting. Feature, či specifický rys, je významná část objektu, kterou se snažíme popsat matematickým modelem (např. rovinou, přímkou či křivkou). Obzvláště body na ostrých hranách jsou pro současné metody problematické, a proto se věnujeme jejich detekci. V~disertační práci je popsán nový algoritmus, který automaticky a s velkou přesností určuje tyto body. Jejich vizualizace je potom zajištěna proložením křivkou, kde byla doplněna nová metoda váhování pro přesnější výsledky. Všechny navržené postupy byly otestovány na reálných datech a srovnány s dosavadními publikovanými metodami.
Kiruna - hranice observace
Stocklassová, Greta ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (vedoucí práce) ; KLUSÁK, Vít (oponent)
Bakalářská práce Kiruna – hranice observace se zabývá stylizovanou observační metodou užitou v dokumentárním filmu se zaměřením na vznik bakalářského filmu Kiruna 2.0 režisérky Grety Stocklassy. V první části práce objasňuje pojem stylizované observace a schéma vztahu fikce a nonfikce podle Billa Nicolse. Pět filmů na pomezí hraného a dokumentárního filmu (Hra, V moci davu, Vyšší moc, Oheň na moři, K oblakům vzhlížíme) je rozebráno a dle svých charakteristik umístěno do grafu, který autorka práce připravila modifikací původního Nicolsova schématu Druhá část práce popisuje přípravu a samotnou tvorbu bakalářského filmu Kiruna 2.0, popisuje rozhodnutí a volby, které autorka musela během natáčení řešit. Skrze rozhovory se současnými filmovými tvůrci a na základě autorčiny vlastní zkušenosti z průběhu natáčení jsou diskutovány výhody a limity společně s formalistickými i etickými úskalími této metody. Na závěr je z vyvozených důsledků sestaven návod pro budoucí filmaře, kteří se pro stylizovanou observační metodu rozhodnou.
Hodnoty sametové revoluce a film
Rousek, Jan ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá nejdůležitějšími audiovizuálními díly, které byly natočeny o sametové revoluci v Československu v roce 1989. Jejich vyznění dává do komparace se současnými historickými výzkumy o hodnotách, které si přála veřejnost v revoluci – demokracie, socialismus a nenásilí. Měří tak míru jejich revolučnosti, autenticity, autorského záměru a vlivu na diváka. Zastoupení hodnot revoluce je nejsilnější ve filmech natočených v letech 1989 – 1990. V ostatních jsou jen částečné zmínky, což ukazuje na ideologizaci audiovizuálních děl s odstupem času od historické události.
Centrum FACT a jeho spolupráce s umělcem na příkladu filmu The Separate System
Kovandová, Alžběta ; TŘEŠTÍKOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (oponent)
FACT (Foundation for Art and Creative Technology) je nezisková kulturní organizace v britském Liverpoolu, která provozuje centrum sestávající z galerie, kina, videoprodukce a kavárny. Jedná se o prostor, ve kterém se spojuje několik uměleckých disciplín i odvětví, a zároveň i o místo, kde se odehrává mnoho různých workshopů a sociálních programů, protože jedním z hlavních cílů FACTu je zapojit do svých aktivit místní komunitu. To uskutečňuje prostřednictvím spolupráce s umělci, kteří pod záštitou FACTu vytvářejí svá umělecká díla a spolupracují na nich s různými skupinami obyvatel (děti, starší lidé, váleční veteráni atd.). V rámci těchto komunitních programů FACT mimo jiné provozuje i projekt Veterans in Practice, zaměřený na pomoc válečným veteránům. Ve spolupráci s nimi natočila režisérka Katie Davies pod záštitou FACTu film The Separate System o veteránech, kteří se po návratu do civilního života dostali do vězení. Tato bakalářská práce popisuje historii vzniku a fungování centra FACT a jeho jednotlivých oddělení. Ve své druhé části se věnuje projektu Veterans in Practice a vzniku filmu The Separate System, na kterém nastiňuje spolupráci FACTu s umělci a různými demografickými skupinami probíhá. Vychází nejen z knižních a internetových zdrojů, ale i z rozhovorů vedených autorkou práce se zaměstnanci FACTu a režisérkou Katie Davies.
When The Show! is Over
Bláhovec, Bohdan ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce je analytickou příkladovou studií absolutoria na příkladu vlastního filmu Show! a reflexe jeho efektu s odstupem tří let od premiéry.
Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmu
Chaloupka, Zdeněk ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.
Nuda ve filmu na konkrétním příkladu snímku Untitled
Bernátková, Tereza ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce se snaží za pomoci literatury z oblasti psychologie, vizuální antropologie a senzorické etnografie tematizovat nudu ve filmu, zejména prozkoumat její kritický potenciál. Klíčová je úvaha nad tím, co se děje ve filmu, když se zdánlivě nic neděje. Jako konkrétní příklad, na kterém desémantizaci promýšlím je tvorba Stephanie Sprayové, filmařky a antropoložky spjaté s prostředím Sensory Etnography Lab (SEL). Představuji nudu jako zajímavou emoci podporující vnímání tady a teď. Práce nemá nudu romantizovat, ani propagovat, jako spíš vést ke svému druhu ekologickému přístupu k audiovizuálnímu médiu a způsobu reprezentace reality.
Návrh designu vozu Mitsuoka Kit Car
Kratochvíl, Jaroslav ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; John, David (oponent) ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem karoserie malého jednomístného vozidla (tzv. kategorie microcars), kde hnací soustava a podvozek pocházejí ze sériového provedení vozidla Mitsuoka Kit Car, které je charakteristické svou stavebnicovou konstrukcí. Návrh nové karoserie lze proto nazvat redesignem. Analytická část disertační práce se zabývá dvěma základními problematikami, které ovlivňují výsledný design. Je to Corporate Identity a problematika provázanosti estetického vnímání cílové skupiny s preferovaným designem. Na základě rozborů stanovuje klíčové hodnoty pro nový design a pomocí referenčních objektů v oblasti transport designu hledá konkrétní charakteristická tvarová řešení, která dané hodnoty vyjadřují. Tato část také obsahuje průzkum veřejného mínění zaměřený na zjištění preferované koncepce nového designu. Vzhledem k nízké znalosti vozidel kategorie microcars v ČR bylo průzkumu pouze přihlédnuto a koncepce nového designu určena na základě posouzení funkčních aspektů. Následný vývoj designu, zachycený pomocí skic a základního softwarového renderingu, je založen na postupných krocích vedoucích k vyjádření stanovených klíčových hodnot při respektování vstupních parametrů (dimenzování, rozměry a poloha připojovacích bodů) a základních designérských pravidel. Výsledný návrh je uveden včetně konstrukčního řešení a obhajoby jednotlivých tvarových prvků. Respektuje vymezenou cílovou skupinu a zároveň reflektuje corporate identity instituce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
26 KRATOCHVÍL, Jakub
1 KRATOCHVÍL, Josef
26 Kratochvíl, Jakub
28 Kratochvíl, Jan
3 Kratochvíl, Jaromír
11 Kratochvíl, Jaroslav
2 Kratochvíl, Jindřich
25 Kratochvíl, Jiří
1 Kratochvíl, Jiří Jaroslav
2 Kratochvíl, Jonáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.