Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Macholdová, Linda ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku. Práce bude strukturována následujícím způsobem:  Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura)  Kritická analýza zkoumané literatury  Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy  Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu)  Formulace závěrů  Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti  Náměty na pokračování výzkumu této otázky V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají. Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec. V závěrečné fázi budou porovnány...
Senioři a problematika digitální propasti
Zadražilová, Iva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato disertační práce se zabývá tématem digitální propasti, která je řešena z hlediska seniorů a práce s internetem. V dnešní době rozmachu technologií a jejich penetrace do všech sfér života je nezbytné, aby starší lidé nebyli digitálně vyloučeni a mohli plnohodnotně využívat všech výhod a zjednodušení, které internet a technologie přináší. Prostředkem k získání digitálních kompetencí je vzdělávání v oblasti informační gramotnosti, které může být poskytováno prostřednictvím sítě knihoven. Práce představuje celý teoretický rámec problematiky, nicméně hlavním přínosem je výzkumná a aplikační část. Výzkumy probíhaly v kvalitativní i kvantitativní rovině a přinesly odpovědi zejména na otázky, jakým způsobem dnes senioři internet využívají a o jaká témata jeví největší zájem z hlediska svého dalšího vzdělávání. Kvantitativního výzkumu se účastnilo více než 750 osob a na základě výsledků dotazníku bylo možné navrhnout metodickou příručku pro vzdělávací lekce. Příručka obsahuje návrh deseti lekcí s tématy, která jsou podložená získanými daty. Dvě z těchto lekcí byly otestovány v rámci evaluačního výzkumu. Příručka existuje ve formě e-knihy a je volně šířena mezi knihovny a další instituce.
Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov
Friessová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
(česky) Práce Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov si bere za cíl popsat a srovnat práci se začínajícími čtenáři a vedení informační výchovy začínajících čtenářů v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve starší centrální městské části Prahy 5 na Smíchově a v novější sídlištní zástavbě na okraji Prahy 5 na Barrandově. Srovnávané knihovny Smíchov a Barrandov patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Ze srovnání práce těchto knihoven vychází metodické návody pro práci se začínajícími čtenáři, které se opírají o závěry z vedených rozhovorů s učiteli a vychovateli spádových základních a mateřských škol a také s rodiči začínajících čtenářů.
Senioři a problematika digitální propasti
Zadražilová, Iva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Tato disertační práce se zabývá tématem digitální propasti, která je řešena z hlediska seniorů a práce s internetem. V dnešní době rozmachu technologií a jejich penetrace do všech sfér života je nezbytné, aby starší lidé nebyli digitálně vyloučeni a mohli plnohodnotně využívat všech výhod a zjednodušení, které internet a technologie přináší. Prostředkem k získání digitálních kompetencí je vzdělávání v oblasti informační gramotnosti, které může být poskytováno prostřednictvím sítě knihoven. Práce představuje celý teoretický rámec problematiky, nicméně hlavním přínosem je výzkumná a aplikační část. Výzkumy probíhaly v kvalitativní i kvantitativní rovině a přinesly odpovědi zejména na otázky, jakým způsobem dnes senioři internet využívají a o jaká témata jeví největší zájem z hlediska svého dalšího vzdělávání. Kvantitativního výzkumu se účastnilo více než 750 osob a na základě výsledků dotazníku bylo možné navrhnout metodickou příručku pro vzdělávací lekce. Příručka obsahuje návrh deseti lekcí s tématy, která jsou podložená získanými daty. Dvě z těchto lekcí byly otestovány v rámci evaluačního výzkumu. Příručka existuje ve formě e-knihy a je volně šířena mezi knihovny a další instituce.
Koncepce informačního vzdělávání univerzitní knihovny Západočeské univerzity v Plzni
Hajšmanová, Lucie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku rozvoje informační gramotnosti a informačního vzdělávání v prostředí vysokoškolských knihoven. Jejím cílem je na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout koncepci informačního vzdělávání v Univerzitní knihovně Západočeské univerzity. Teoretická část nejprve představuje klíčové pojmy, obsah, implementovatelné formy a současný přístup k informačnímu vzdělávání v kontextu s univerzitním prostředím. Pozornost je věnována i specifikaci současné role vysokoškolské knihovny, jako realizátora informačního vzdělávání a charakteristice stěžejních kompetencí knihovníka na pozici koordinátora vzdělávání, či lektora. Následuje přehled stávající nabídky aktivit zaměřených na rozvoj informační gramotnosti příslušné univerzitní knihovny. Praktická část podrobně popisuje průběh kvantitativního průzkumu studentských potřeb a preferencí v rámci problematiky. Závěrečná část práce, která vychází z výsledků průzkumu a skutečností zjištěných z analýzy aktuální nabídky vzdělávacích programů, se věnuje návrhu koncepce informačního vzdělávání, v níž jsou definovány možnosti změny dosavadní praxe a doporučení pro budoucí vývoj univerzitní knihovny tak, aby v dané oblasti plně využila svého potenciálu.
Informační vzdělávání studentů distanční a kombinované formy studia v prostředí vysokoškolských knihoven veřejných vysokých škol v ČR
Sýkora, Rudolf ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
Diplomová práce se věnuje informačnímu vzdělávání studentů distančního a kombinovaného studia na veřejných vysokých školách v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části práce jsou představeny pojmy související s informačním vzděláváním, charakterizován systém vysokoškolského vzdělávání v České republice a popsána specifika distanční a kombinované formy studia. Teoretická část dále obsahuje kapitolu o informačním vzdělávání studentů distanční formy studia v zahraničí. Praktická část práce popisuje výzkum vzdělávacích aktivit pro studenty distančního/kombinovaného studia na českých veřejných vysokých školách. Výzkum měl formu dotazníkového šetření a obsahové analýzy dokumentů jednotlivých vysokoškolských knihoven. Závěr práce obsahuje shrnutí získaných poznatků a doporučení na zlepšení.
Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Macholdová, Linda ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku. Práce bude strukturována následujícím způsobem:  Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura)  Kritická analýza zkoumané literatury  Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy  Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu)  Formulace závěrů  Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti  Náměty na pokračování výzkumu této otázky V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají. Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec. V závěrečné fázi budou porovnány...
Analýza tutoriálů pro vyhledávání v informačních zdrojích českých zdravotnických knihoven
Mašková, Klára ; Zadražilová, Iva (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit jakou formu online tutoriálu nejvíce používají zdravotnické knihovny na svých webových stránkách. V teoretické části je popsán přehled forem tutoriálů a jejich možností. V Praktické části je pak vypracována analýza všech tutoriálů, které lze najít na stránkách zdravotnických knihoven, jakým způsobem jsou na webové stránky umístěny, jak jsou rozsáhlé a jestli jsou lehce dostupné a přehledné. Jednou ze základních otázek také je, jestli zdravotnické knihovny spíše vytvářejí vlastní tutoriály nebo odkazují na ty, které již vytvořil někdo jiný.
Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov
Friessová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Zadražilová, Iva (oponent)
(česky) Práce Informační výchova začínajících čtenářů v Městské knihovně v Praze - v knihovnách Smíchov a Barrandov si bere za cíl popsat a srovnat práci se začínajícími čtenáři a vedení informační výchovy začínajících čtenářů v souladu s rámcovými vzdělávacími programy ve starší centrální městské části Prahy 5 na Smíchově a v novější sídlištní zástavbě na okraji Prahy 5 na Barrandově. Srovnávané knihovny Smíchov a Barrandov patří mezi pobočky Městské knihovny v Praze. Ze srovnání práce těchto knihoven vychází metodické návody pro práci se začínajícími čtenáři, které se opírají o závěry z vedených rozhovorů s učiteli a vychovateli spádových základních a mateřských škol a také s rodiči začínajících čtenářů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ZADRAŽILOVÁ, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.