Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním životě
Poláková, Lucie ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním životě. Cílem této práce je identifikace příčin, projevů, důsledků a možností redukce stigmatizace osob s duševním onemocněním při hledání práce, při nástupu do zaměstnání, v průběhu pracovní kariéry i během jejího ukončení. Součástí je nejen popis současné situace osob s duševním onemocněním na českém pracovním trhu, ale také nástin historického vývoje zaměstnávání osob s duševním onemocněním. Práce se věnuje také základním specifikům pracovního procesu a nabídne podrobnější přiblížení procesu stigmatizace a sebestigmatizace. Cílem kvalitativního empirického šetření je prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaké faktory a situace shledávali jedinci s přímou zkušeností s duševním onemocněním jako stigmatizující v pracovním životě. Jedná se o skupinu 6 respondentů, kterým byla v minulosti diagnostikována nějaká duševní porucha dle MKN 10. Většina respondentů je současnými či bývalými klienty neziskové organizace Fokus Praha, z.ú. Klíčová slova: duševní onemocnění, práce, pracovní život, stigmatizace, sebestigmatizace, redukce stigmatu
Faktory ohrožení motivace k profesi pedagoga u začínajících učitelů základních a středních škol
Ledvinová, Veronika ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace faktorů ohrožující motivaci k profesi pedagoga začínajících učitelů a zaměřuje se na učitele základních a středních škol. Cílem práce je identifikovat faktory ohrožení motivace začínajících pedagogů, které mohou mít za následek jejich odklon od učitelství. Práce se zabývá vybranými aspekty učitelství, které mohou ovlivňovat motivaci začínajících učitelů k vykonávání profese pedagoga. Jmenovitě se jedná o vysoký průměrný věk učitelů, vysokou feminizaci školství, nízké finanční ohodnocení a prestiž učitelů. Následně se práce zaměřuje na již realizovaná šetření a výzkumy, které se soustředily na motivaci učitelů a studentů vysokých škol k výkonu pedagogické profese. Poté je rozpracováno téma učitelů v Itálii, Rakousku a Finsku, jejich pracovní spokojenost a provedena komparace s českými učiteli. Kvantitativní šetření je realizováno dotazníkem, který je zaměřen na pražské učitele 2. stupně základních škol, kteří mají pedagogickou praxi do 5 let. Cílem šetření je zjistit, zda je pracovní motivace těchto učitelů nízká a jaké jsou příčiny této demotivace.
Stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním životě
Poláková, Lucie ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním procesu. Cílem bakalářské práce je identifikace příčin, projevů, důsledků a možností redukce stigmatizace osob s duševním onemocněním při hledání práce, při nástupu do zaměstnání, v průběhu pracovní kariéry i během jejího ukončení. Součástí práce je nejen popis současné situace osob s duševním onemocněním na českém pracovním trhu, ale také nástin historického vývoje zaměstnávání osob s duševním onemocněním. Práce se věnuje také základním specifikům pracovního procesu a nabídne podrobnější přiblížení procesu stigmatizace a sebestigmatizace. Cílem kvalitativního empirického šetření je prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaké faktory a situace shledávali jedinci s přímou zkušeností s duševním onemocněním jako stigmatizující v pracovním životě. Jedná se o skupinu 6 respondentů, kterým byla v minulosti diagnostikována nějaká duševní porucha dle MKN 10. Většina respondentů je současnými či bývalými klienty neziskové organizace Fokus Praha, z.ú. Klíčová slova: duševní onemocnění, práce, pracovní život, stigmatizace, sebestigmatizace, redukce stigmatu
Kvalita pracovního života zrakově postižených
Vargová, Michaela ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá kvalitou pracovního života osob s vrozeným a se získaným zrakovým postižením, kdy skupina osob se zrakovým postižením není v podmínkách českého trhu práce příliš zkoumána. Cílem diplomové práce je zjištění kvality pracovního života osob se zrakovým postižením pracujících na chráněném trhu. Pro naplnění cíle diplomové práce je využita nejen rešerše dostupné literatury, ale i kvalitativní empirické šetření realizované metodou polostrukturovaného rozhovoru vlastní konstrukce a s využitím Indikátoru subjektivní kvality pracovního života (SQWLi) od Jiřího Vinopala. V rámci diplomové práce bylo zjištěno, že subjektivní kvalita pracovního života osob s vrozeným zrakovým postižením a osob se získaným zrakovým postižením se liší, kdy osoby s vrozeným zrakovým postižením hodnotí svou subjektivní kvalitu pracovního života výše než osoby se získaným zrakovým postižením. Dále bylo zjištěno, že nejdůležitějšími aspekty pro obě skupiny respondentů jsou pracovní vztahy a seberealizace a nejméně důležité jsou finance a podpora zaměstnávání zrakově postižených ze strany státu a dalších organizací. Zároveň jsou ale obě skupiny respondentů nejméně spokojeny právě s aspekty financí a podpory jejich zaměstnávání ze strany státu a dalších organizací zaměřujících se na zrakově postižené....
Sociální cirkus jako specifická forma vzdělávání
Tomíčková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Sociální cirkus představuje inovativní přístup, který využívá cirkusové umění jako univerzální jazyk pro práci s širokou škálou cílových skupin. Cílem práce je analyzovat sociální cirkus jako specifickou formu vzdělávání, zejména ve vztahu ke způsobům práce lektora s důrazem na sociálně-emancipační cíle. Kapitoly s teoretickým zaměřením se zabývají charakteristikou sociálního cirkusu, jeho podobami, cílovými skupinami, a zaměřují se na klíčové principy práce lektora a jeho kompetence. Práce se dále zabývá potenciálem sociálního cirkusu pro emancipaci jedince a sociální změnu, a popisují souvislosti vztahu mezi sociálním cirkusem a oblastí vzdělávání. Data pro empirické šetření získaná prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů s lektory jsou analyzována metodou otevřeného kódování v pojetí Strausse a Corbinové. Cílem empirického šetření je zjistit, jaké přínosy pro účastníky identifikují lektoři na základě svých zkušeností a praxe. Výstupy šetření ukazují, že sociální cirkus v českém prostředí představuje rozmanitý koncept odvíjející se od konkrétní cílové skupiny. Specifické potřeby cílové skupiny udávají konkrétní cíle, které se nejčastěji pohybují v rovině aktivizační nebo intervenční. Sociální cirkus se v českém prostředí nejčastěji realizuje ve spolupráci dvou nebo více lektorů a s...
Komparace institucionalizované podoby vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii
Lávičková, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce bude komparovat institucionalizovanou podobu vzdělávání seniorů v České republice a ve Francii. Nejprve se pozornost zaměří na postavení vzdělávání seniorů v kontextu celoživotního učení a poté na jeho význam, specifika a funkce. Dále pak bude práce reflektovat aktuální demografickou situaci v obou zemích včetně srovnání s celkovou situací v Evropské unii. V dalších kapitolách bude následovat analýza dokumentů veřejných politik týkající se vzdělávání seniorů, institucionalizace vzdělávání seniorů a participace seniorů na vzdělávání v České republice a ve Francii. Údaje budou analyzovány na základě odborné literatury, statistických dat, právních dokumentů, dokumentů ministerstev a jiných státních orgánů nebo výzkumných zpráv odborných institucí. Tyto kapitoly vždy vyústí do komparace dané oblasti u obou zemí, kde zvolenými parametry budou typy institucí, oblasti vzdělávání a cílová skupina vzdělávání. Jedním z výstupů práce bude návrh doporučení nebo příležitostí k rozvoji pro obě země a identifikace příkladů dobré praxe na úrovni států. Klíčová slova: senioři, stárnutí, stáří, celoživotní učení, vzdělávání seniorů, institucionalizace, komparace vzdělávacích systémů, Univerzita třetího věku
Specifika ve vzdělávání druhé generace Vietnamců v České republice
Nguyen, Huyen Trang ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním druhé generace Vietnamců v České republice. Cílem bakalářské práce je identifikovat a analyzovat specifika ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců s důrazem na jejich sociokulturní kontext. Specifické aspekty ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců jsou identifikovány také v kontextu migrace jejich rodičů - Vietnamců první generace. Pozornost je věnována sociokulturním charakteristikám druhogeneračních Vietnamců, které zásadně určují jejich vztah i postoj ke vzdělávání a ovlivňují jejich vzdělanostní aspirace i perspektivy v průběhu vzdělávací trajektorie v českém vzdělávacím systému. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem šetření je identifikovat vnitroskupinové rozdíly ve vnímání rodičovského tlaku na dosahování akademických úspěchů u druhogeneračních Vietnamců, a to mezi prvorozenými a mladšími potomky, rovněž mezi syny a dcerami. Klíčová slova druhá generace Vietnamců, specifika ve vzdělávání, vzdělávání vietnamských dětí, migrace, integrace, banánové děti
Komparace systémů lidovýchovy první a třetí československé republiky
Hanáková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem diplomové práce je komparace lidovýchovných systémů první a třetí republiky Československa na základě určení shodných a rozdílných znaků obou těchto systémů. Oba systémy jsou porovnány z hlediska role státu a spolků, financování lidovýchovy, státem řízeného vzdělávání lidovýchovných pracovníků, legislativy upravující lidovýchovu a role Masarykova lidovýchovného ústavu jakožto instituce, která měla zastřešující charakter pro lidovýchovné činnosti v Československu. Důležitý kontext poskytuje úvodní část práce, která je věnována terminologickému ukotvení a popisu vývoje lidovýchovy od národního obrození přes období Rakouska-Uherska až po první světovou válku. Vypracování jednotlivých oblastí komparace vycházelo ze studia odborné literatury, dobových časopisů a studií a současných literárních pramenů. Závěrečná část práce je věnována porovnání shodných a odlišných znaků obou systémů a taktéž jsou diskutovány vlivy, které působily na další rozvoj lidovýchovy. Klíčová slova Československo, první republika, třetí republika, poválečné období, lidovýchova, vzdělávací politika
Bariéry účasti na vzdělávacích aktivitách u nízkokvalifikovaných dospělých v České republice
Saturková, Adéla ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá různými typy bariér, které problematizují nízkokvalifikovaným dospělým účast na vzdělávání. Cílem práce je analyzovat pociťované bariéry účasti na vzdělávacích aktivitách se zaměřením na nízkokvalifikované dospělé. Bakalářská práce analyzuje životní situaci nízkokvalifikovaných dospělých a jejich postavení v dalším vzdělávání, a to jak v České republice, tak v Evropě. Práce dále sleduje subjektivně vnímané překážky účasti na vzdělávacích aktivitách a jejich překonávání v případě, že se pro účast ve vzdělávání dospělí rozhodnou. Text posuzuje bariéry ke vzdělávání dospělých obecně a poté se zaměřuje i na oblast dalšího profesního vzdělávání. Pozornost je také věnována vzdělávací politice Evropské unie a České republiky zaměřené na vzdělávání nízkokvalifikovaných dospělých. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené za pomoci polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Do vzorku byli zařazeni dospělí, kteří mají základní stupeň vzdělání, popřípadě nedokončili střední školu a účastní se (nyní či v minulosti) aktivit dalšího profesního vzdělávání v podobě rekvalifikačních kurzů nebo kurzů zaměřených na posílení základních dovedností. Cílem šetření je identifikovat pociťované bariéry účasti ve vzdělávání a uplatňované strategie jejich překonávání u...
Motivace seniorů ke vzdělávání na univerzitách třetího věku
Linhartová, Věra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma motivace starších dospělých ke vzdělávání. Cílem práce je identifikovat motivaci seniorů ke vzdělávání na univerzitách třetího věku v České republice. Práce se nejprve zaměřuje na vymezení stáří, jeho periodizaci a posléze na základní demografické údaje o stárnutí společnosti. Dále zahrnuje, jaké funkce má vzdělávání v životě seniorů a jaká jsou specifika vzdělávání této věkové skupiny. Následně je pozornost věnována motivaci starších dospělých ke vzdělávání a nejčastějším bariérám na vzdělávacích aktivitách. Práce se rovněž zaměřuje na institucionalizované vzdělávání seniorů v ČR. Majoritní pozornost je věnována univerzitám třetího věku. Cílem kvalitativního empirického šetření je identifikovat motivaci seniorů-posluchačů ke vzdělávání na kurzu Psychologie pro život na Univerzitě třetího věku Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Empirické šetření je provedeno metodou rozhovorů. Respondenti jsou posluchači, kteří na Univerzitě třetího věku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy navštěvovali kurz Psychologie pro život v letním semestru akademického roku 2021/2022.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.